Ποια η πιθανότητα να πιάσεις το Τζόκερ;

Ποια η πιθανότητα να πιάσεις το Τζόκερ;

b_tzoker

Όπως  κάθε χρόνο, έτσι και φέτος τις γιορτές δύο είναι οι κύριες διαφημίσεις που πλημμυρίζουν τις τηλεοράσεις μας. Η μία είναι οι αντίστροφη μέτρηση του Jumbo και η άλλη η προώθηση του Τζόκερ από τον ΟΠΑΠ. Έτσι και αλλιώς γιορτές χωρίς αυτές τις δύο διαφημίσεις δεν υπάρχουν στην Ελλάδα.. και αυτό είναι νόμος.

Όπως κατάλαβες και από τον τίτλο, θα ασχοληθούμε με το δεύτερο είδος διαφήμισης. Την ώρα λοιπόν που ο ΟΠΑΠ σε κάνει να σκέφτεσαι πόσο ωραία θα ήταν να είσαι εκατομμυριούχος την στιγμή που θα κάθεσαι στο Χριστουγεννιάτικό σου τραπέζι, έχοντας κάνει σε όλους υπέροχα luxury δώρα, εσύ από την μεριά σου θα πρέπει να σκεφτείς και πόσο πιθανό είναι να συμβεί αυτό. Πόσες είναι δηλαδή, οι πιθανότητες να κερδίσεις το τζόκερ;
Αρχικά να ξεκινήσουμε από τα εύκολα.
Ο αριθμός μπόνους (6ος αριθμός) είναι ένας ανάμεσα σε 20,  δηλαδή P = 1/20
Πάμε τώρα στα 5 νούμερα:
Για το πρώτο νούμερο που βγαίνει έχουμε 5 ευνοϊκές περιπτώσεις από τα 45 δυνατά αποτελέσματα άρα 5/45. Για το δεύτερο νούμερο αφού έχουμε πετύχει το πρώτο έχουμε 4 ευνοϊκές περιπτώσεις από τα 44 πλέον δυνατά αποτελέσματα αφού το πρώτο έχει ήδη βγει και δεν μπορεί να ξαναεμφανιστεί. Άρα 4/44. Συνεχίζουμε με την ίδια λογική και έχουμε 3/43, 2/42 και για το τελευταίο νούμερο 1/41 αφού πρέπει να πετύχουμε μόνο ένα συγκεκριμένο από τα 41 που έχουν απομείνει.
Επειδή θέλουμε τα 5 νούμερα και το νούμερο μπονους να βγουν ταυτόχρονα, πολλαπλασιάζουμε όλα τα παραπάνω και έχουμε : P = 1/20 Χ 5/45 Χ 4/44 Χ 3/43 Χ 2/42 Χ 1/41
P = 120/2932221600
Διαιρούμε αριθμητή και παρονομαστή με το 120 και βρίσκουμε P = 1/24435180
Δηλαδή 1 πιθανότητα στις 24.435.180 προσπάθειες!

Μάλλον… δε παίζει να το πιάσεις!

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.