Επιχείρηση “Άγιος Βαλεντίνος”

Επιχείρηση “Άγιος Βαλεντίνος”

valentines-money-20140213

Η σημερινή ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου όπως και κάθε χρόνο, κρύβει έρωτα, ενθουσιασμό, σοκολάτες Lacta , αρκουδάκια, και πάνω από όλα την συζήτηση για το πόσο εμπορική η μη εμπορική είναι. Είτε βρίσκεσαι στην κατηγορία ανθρώπων που την γιορτάζουν, είτε στην κατηγορία που την απεχθάνονται, είτε στην κατηγορία που απλά δε τους ενδιαφέρει, ένα πράγμα μόνο ισχύει πάντα.Οι τρομεροί τζίροι των εμπόρων από την 14η Φλεβάρη!
Για τους Αμερικανούς είναι η δεύτερη πιο εμπορική γιορτή του χρόνου μετά τα Χριστούγεννα, αφού σύμφωνα με στοιχεία του Fortune ο μέσος πολίτης ξοδεύει 512 δολάρια, δηλαδή 421 ευρώ για εκφράσει την μοναδική αγάπη του στο έτερον ήμισύ του, σε φίλους, συγγενείς ή ακόμα και στα αγαπημένα του κατοικίδια.
Ο Βαλεντίνος μαγεύει τους πολίτες του Δυτικού κόσμου σε τέτοιο βαθμό, ώστε ακόμα και τα dating apps σημειώνουν σημαντική αύξηση στην κίνησή τους – πέρσι το Tinder παρατήρησε 5% αύξηση στους χρήστες του και 10% στην ανταλλαγή μηνυμάτων ανήμερα της Γιορτής των Ερωτευμένων.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ (NRF) φέτος το 55% των Αμερικανών δηλώνει ετοιμοπόλεμο και πρόθυμο να τιμήσει τη γιορτή, ξοδεύοντας 88 δολάρια κατά μέσο όρο για ένα συμβολικό δώρο σε συντρόφους και συζύγους. Ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων – φυσικών και ηλεκτρονικών – χάριν Αγίου Βαλεντίνου υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 16 δισ. ευρώ. Τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές; Μα φυσικά ό,τι πιο προβλέψιμο υπάρχει. Το δίκτυο CNN υπολογίζει ότι κάθε χρόνο τέτοια ημέρα οι πολίτες των ΗΠΑ ανταλλάσσουν περί τα 250 εκατ. τριαντάφυλλα, 29% των πολιτών στέλνει ένα τρυφερό SMS ενώ 151 εκατ. ευχετήριες κάρτες διακινούνται μέσω συμβατικού ταχυδρομείου. Περίοπτη θέση στις επιλογές έκφρασης ερωτικής επιθυμίας (ενδεχομένως και εξιλέωσης) έχουν τα κοσμήματα (με τζίρο περίπου τέσσερα εκατ. ευρώ) καθώς και τα σοκολατάκια (1,5 εκατ. ευρώ).

Πρόσφατη έρευνα της ιστοσελίδας Picodi, δείχνει ότι οι Έλληνες, εν καιρώ κρίσης και περικοπών από παντού, βρίσκουν και ξοδεύουν περίπου 74 ευρώ κατά μέσο όρο για να γιορτάσουν τον έρωτά τους! Βάσει των ίδιων στοιχείων, οι Γερμανοί σκέφτονται να ξοδέψουν 73 ευρώ για την σημερινή ημέρα, οι Πορτογάλοι 61 και οι Ρώσοι 51, ενώ Κινέζοι, Αμερικάνοι και Άγγλοι, έχουν «μπάτζετ» άνω των 100 ευρώ. Πού θα το ξοδέψουν το ποσό αυτό οι Έλληνες; Γεύμα σε εστιατόριο, εκδρομή, ρούχα, κοσμήματα και ερωτικά παιχνίδια είναι τα δώρα που προτιμούν οι άντρες για τις συντρόφους τους, ενώ οι Ελληνίδες το ανταποδίδουν με ρούχα, γλυκά, αρώματα και μια… κάρτα.
Είτε κάνει κανείς κάποια πρόταση σε γάμο είτε ανταποκριθεί θετικά οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη την πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, η οποία υποστηρίζει ότι όσοι παντρεύονται του Αγίου Βαλεντίνου έχουν 37% περισσότερες πιθανότητες να οδηγηθούν σε ένα μεγαλοπρεπές διαζύγιο. Το δείγμα του 1,1 εκατ. γάμων που εξέτασαν οι επιστήμονες μπορεί να θεωρείται παραπάνω από επαρκές για το παραπάνω συμπέρασμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές όσοι αποφασίζουν να ενωθούν με τα δεσμά του γάμου σε μία ημερομηνία-ορόσημο αποδεικνύονται λιγότερο προσηλωμένοι στη δέσμευση που αναλαμβάνουν. Κι είναι πολλοί αυτοί, αφού όπως αποκαλύπτουν οι αριθμοί, αν σε μια τυπική ημέρα της εβδομάδας συμβαίνουν κατά μέσο όρο 313 γάμοι, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ο αριθμός τους σχεδόν τετραπλασιάζεται.
Πάντως για εμάς που δεν βρίσκουμε αφορμή να το γιορτάσουμε, το Champions League έχει φροντίσει για αυτό και περιμένουμε με ανυπομονησία τον αγώνα Ρεαλ Μαδρίτης – Παρί Σεν Ζερμέν!

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.