Σε ένα διαγωνισμό κατανόησης κειμένου, η Τεχνητή Νοημοσύνη της Microsoft και της Alibaba κατάφερε να νικήσει τους ανθρώπους αντιπάλους της.
Η νίκη της Τεχνητής Νοημοσύνης στο διαγωνισμό που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ γίνεται για πρώτη φορά και δείχνει τη σαφή βελτίωση των προγραμμάτων Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως αυτά που αναπτύσσουν οι Microsoft και Alibaba. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι συμμετέχοντες έπρεπε να διαβάσουν περισσότερα από 500 άρθρα της Wikipedia και έπειτα να λάβουν μέρος σε ένα τεστ που αποδείκνυε το βαθμό κατανόησης των κειμένων που είχαν αναγνωσθεί.
Το τεστ στο οποίο εξετάστηκαν είναι σχεδιασμένο από ειδικούς της τεχνητής νοημοσύνης για την αξιολόγηση των διαρκώς εξελισσόμενων ικανοτήτων των μηχανών πάνω στην ανθρώπινη σύνταξη και γραφή. Αποτελείται από τυχαίες, μη προβλέψιμες ερωτήσεις για μία σειρά άρθρων στην Wikipedia. Το εύρος της δυσκολίας των ερωτήσεων ήταν μεγάλο. Για παράδειγμα, αφού ο άνθρωπος και η μηχανή διαβάσουν ένα λήμμα για την ιστορία της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς Doctor Who, καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως «Πως ονομάζεται το διαστημικό σκάφος του Doctor Who;» Οι αντίπαλοι έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις τύπου «πού έγινε το Super Bowl 50» μέχρι το «ποιος είναι ο βασικός σκοπός των χλωροπλαστών».
Ο ανθρώπινος μέσος όρος στο τεστ ήταν 82.3 πόντοι, τη στιγμή που το λογισμικό της Microsoft κατάφερε να συγκεντρώσει 82.6 πόντους, ενώ εκείνο της Alibaba κατάφερε να συγκεντρώσει 82.4 πόντους.
Η Alibaba, στη σχετική ανακοίνωσή της, τονίζει ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που μια Τεχνητή Νοημοσύνη καταφέρνει να νικήσει τον άνθρωπο σε ένα παρόμοιο τεστ. Σύμφωνα με το CNN και το GeekWire, η Alibaba έχει ήδη ξεκινήσει την πειραματική εφαρμογή της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης της για να απαντά σε ερωτήσεις του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών διαφόρων εταιρειών.
Η Microsoft από τη μεριά της, επενδύει σε μεγάλο βαθμό στο κομμάτι της Τεχνητής Νοημοσύνης και τέτοιες δοκιμασίες δείχνουν ότι οι επενδύσεις της έχουν πρακτικό αντίκρισμα. «Αυτά τα τεστ είναι πολύ χρήσιμοι δείκτες για το πόσο μακριά έχει φτάσει η τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε μετά τη νίκη ο εκπρόσωπος της Microsoft, Άντριου Πίκαπ. Όπως όμως υπογραμμίζει ο ίδιος, τα πραγματικά οφέλη θα προκύψουν όχι από τον ανταγωνισμό αλλά από την αρμονική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την εξυπηρέτηση των ανθρώπινων αναγκών.
Στο παρελθόν, το Facebook και η Samsung έχουν υποβάλλει τα δικά τους συστήματα AI στην ίδια δοκιμασία, χωρίς να επιτύχουν τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης πάντως έχει ήδη προκαλέσει ντόμινο απολύσεων σε βιομηχανίες σε όλον τον κόσμο, όπου οι εργαζόμενοι αντικαθίστανται από ρομποτικές διατάξεις και αυτο-οδηγούμενα οχήματα.
«Το ορόσημο αυτό είναι μεγάλη τιμή για εμάς» σχολίασε ο επικεφαλής της κινεζικής ομάδας, Λούο Σι, «Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία μας μπορεί να ενσωματωθεί σταδιακά σε άπειρες εφαρμογές όπως η εξυπηρέτηση πελατών, οι περιηγήσεις σε μουσεία, οι απαντήσει στο διαδίκτυο σε ιατρικές απορίες από ασθενείς, μειώνοντας έτσι την ανάγκη κάλυψης τέτοιων θέσεων από ανθρώπους».
Όπως ήταν αναμενόμενο η δήλωσή του πυροδότησε αντιδράσεις και σκεπτικισμό, αφού ενίσχυσε τους φόβους των απανταχού εργαζομένων για αντικατάσταση των θέσεων εργασίας τους από ρομπότ στο μέλλον.
Πηγές: pestaola.gr, www.lifo.gr, insider.gr