Ένα brand, χίλιες λέξεις. Αυτή είναι η κατάλληλη παραλλαγή του διάσημου ρητού που θα ταίριαζε για την Rolex. Για τους περισσότερους αντιπροσωπεύει ένα υπερβολικά ακριβό ρολόι. Στην πραγματικότητα, είναι πολλά παραπάνω από αυτό. Στην πραγματικότητα, είναι 113 ολόκληρα χρόνια ιστορίας.
Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1905, όταν δύο ετεροθαλή αδέρφια, ο Hans Wilsdorf και ο Alfred Davis, ίδρυσαν στο Λονδίνο την εταιρία Wilsdorf and Davis. Ο Wilsdorf ήταν Γερμανός και είχε χάσει τους γονείς του στην ηλικία των 12 ετών. Πήγε σε ένα οικοτροφείο όπου έμαθε να μιλάει άριστα αγγλικά και μετά την αποφοίτησή του έπιασε δουλειά στην Ελβετία, στην Cuno Korten, όπου ήταν μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρίες ρολογιών εκείνης της εποχής. Εκεί, γνώρισε τον Herman Aegler, όπου στη συνέχεια, το 1905 όταν ο ετεροθαλής αδερφός του ο Davis χρηματοδότησε το πλάνο και ιδρύθηκε η εταιρία, συνεργάστηκαν μαζί με τον Aegler και έκαναν εισαγωγές ρολογιών στην Αγγλία.
Κυρίως λόγο των εξαιρετικών μηχανισμών που είχαν τα ρολόγια από την Ελβετία, το εγχείρημα των Wilsdorf και Davis είχε πετύχει. Ο Wilsdorf για καλή τους τύχη, είχε εξαιρετική επίγνωση για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του marketing. Την αναγνώριση μάρκας. Στο πόσο σημαντικό θα ήταν δηλαδή, ένα brand name το οποίο θα κατάφερνε να συνδέσει τα ρολόγια με την εταιρία και όχι με τους λιανοπωλητές. Έτσι η εταιρία το 1908 μετονομάστηκε σε ROLEX.
Μέσα στα επόμενα χρόνια έλαβε πολλά πιστοποιητικά τα οποία ανέβασαν περισσότερο την αξιοπιστία της μάρκας στα μάτια του κόσμου, και επίσης έγινε ακόμα πιο γνωστό όταν φορέθηκε από τον βρετανικό στρατό κατά την διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου πολέμου (1914-1918), καθώς ήταν δύσκολο για τους στρατιώτες να έχουν μαζί τους ρολόγια τσέπης που ήταν τα κυρίαρχα εκείνης της εποχής, και έτσι ξεκίνησαν να φοράνε ρολόγια χειρός.
Στη συνέχεια, το 1919 η εταιρία μεταφέρθηκε στην Γενεύη της Ελβετίας, λόγο της υψηλής φορολογίας που επέβαλε η Βρετανία σε προϊόντα πολυτελείας, και ξεκίνησε να σχεδιάζει τα πρώτα αδιάβροχα ρολόγια χειρός. Το 1927 κυκλοφόρησε το πρώτο αδιάβροχο μοντέλο, το “Oyster”.
Ο Wilsdorf, σαν καλός marketer που είπαμε πως ήταν, έδωσε ένα Oyster σε μια κοπέλα, την Mercedes Gleitze, η οποία ήταν επαγγελματίας κολυμβήτρια και έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη βρετανίδα που κολύμπησε το κανάλι της Βρετανίας (Engalnd Channel). Η είδηση αυτή έκανε πάταγο και διαφημιζόταν για πάρα πολύ καιρό μετά το επίτευγμα, και το μοντέλο Oyster πέρασε το μήνυμα του αδιάβροχου ρολογιού χειρός με τεράστια επιτυχία!
Κατά την διάρκεια των επόμενων ετών, το brand της Rolex ακουγόταν και για άλλα παρόμοια περιστατικά, όπως όταν ο Lord Clydesdale έγινε ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε πάνω από το Έβερεστ (1993), ο Malcolm Campbell έγινε ο πρώτος που έπιασε τα 300 χιλιόμετρα στο έδαφος (1935), κτλπ. Φυσικά, όλοι φορούσαν Rolex!
Κατά την διάρκεια των επόμενων ετών, το brand της Rolex ακουγόταν και για άλλα παρόμοια περιστατικά, όπως όταν ο Lord Clydesdale έγινε ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε πάνω από το Έβερεστ (1993), ο Malcolm Campbell έγινε ο πρώτος που έπιασε τα 300 χιλιόμετρα στο έδαφος (1935), κτλπ. Φυσικά, όλοι φορούσαν Rolex!
Μετά τον θάνατο του Hans, το 1960 και αφού είχε επεκτείνει το brand με έναν καταπληκτικό τρόπο όλα τα προηγούμενα χρόνια, η Rolex πέρασε στην ιδιοκτησία του ιδρύματος Hans Wilsdorf Foundation, όπου διαχειρίζεται την Rolex μέχρι και σήμερα και κάθε χρόνο κάνει δωρεές τεράστια μέρη των κερδών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Η Rolex αντίθετα από τις περισσότερες εταιρίες ρολογιών κατασκευάζει ολόκληρη την μηχανή και το κάθε εξάρτημά της στο δικό της εργοστάσιο και ενίοτε προμηθεύει με εξαρτήματα και άλλους κατασκευαστές. Είναι φανερό πόσο πλεονεκτεί ένα προϊόν που κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από ένα εργοστάσιο σε σχέση με κάποιο άλλο που δημιουργήθηκε από τμήματα που κατασκευάστηκαν σε άλλα εργοστάσια.
Είναι επίσης ξεκάθαρο από την αρχή της ιστορίας της μέχρι σήμερα πως δίνει τεράστια έμφαση στην ποιότητα, κάτι που όπως είναι λογικό αυξάνει πολύ το κόστος της παραγωγής αλλά και τον χρόνο.
Σήμερα, το μερίδιο αγοράς της υπολογίζεται στο 11-12% παγκοσμίως, και τα ετήσια έσοδά της φτάνουν τα 5,1 δισ. δολάρια. (2018)
Είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό το πώς η Rolex έχει καταφέρει να μείνει για πάνω από έναν αιώνα στην κορυφή των ρολογιών πολυτελείας. Είναι πλέον κάτι παραπάνω από ένα απλά ακριβό ρολόι, καθώς αποτελεί σύμβολο πλούτου, αξιοπιστίας, ανθεκτικότητας και γοητείας, τόσο για διάσημους όσο και για ισχυρούς ανθρώπους.