Αν δεν θέλεις να είσαι το άτομο του οποίου η φωνή είναι το μόνο πράγμα που οι άλλοι θυμούνται μετά από ένα meeting, επειδή μίλησες πολύ, εδώ θα δεις πως να το αποφύγεις, ειδικά αν είσαι ο υπεύθυνος για το meeting.
Ο Art Markman, καθηγητής Ψυχολογίας και Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, συγγραφέας και ιδρυτικός διευθυντής του προγράμματος HR, γράφει στο Business Review του Χάρβαρντ για το πώς να αποφύγεις να κυριαρχήσεις στη συζήτηση κατά τη διάρκεια ενός meeting.
Μία από τις συμβουλές του είναι να χρησιμοποιείς μια μορφή round-robin, δηλαδή να έχουν όλοι την ευκαιρία να μιλήσουν με τη σειρά.
Όπως λέει ο καθηγητής, “Ακόμα κι αν ένα άτομο δεν ζει με ισορροπία, αυτό μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι πολλά άτομα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους. Μπορείς να δώσεις στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα “να πάνε πάσο” και να δώσουν τη σειρά τους στον επόμενο, αλλά τουλάχιστον έχουν όλοι την ευκαιρία να πουν την άποψή τους”, συνεχίζει. “Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν επιθυμούν να είναι το κέντρο της προσοχής, ακόμη και σε μια αρκετά μικρή συνάντηση και δεν μιλάνε ακόμα κι αν έχουν κάτι πολύτιμο να πουν. Σε ένα round-robin, δίνεται προσοχή σε όλους με τη σειρά λόγω της δομής του meeting και όχι ζητώντας το λόγο – έτσι η πίεση μειώνεται γι αυτούς τους ανθρώπους. “
Η Donna Rosato, αρχισυντάκτρια στο Consumer Reports και η Annie Stevens, Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρία ClearRock για την ανάπτυξη ηγετικών στελεχών, προτείνουν την εξάσκηση της ενεργητικής ακρόασης.
“Μην ξαπλώνετε περιμένοντας το συνομιλητή σας να τελειώσει για να έρθει η σειρά σας να μιλήσετε. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε ό,τι συζητείται και προχωρήστε σε σχετικές ερωτήσεις. Η δεξιοτήτα ακρόασης μπορεί να είναι εξίσου σημαντική με την ικανότητα του λέγειν” λέει η Stevens. “Εάν ο άνθρωπος με τον οποίο μιλάτε πιστεύει ότι σας ενδιαφέρει αυτό που λέει, τότε θα σκεφτεί θετικά για σας.”
Ο Rich Moy, συντάκτης μάρκετινγκ στο Overflow Stack, γράφει στο The Muse πως να μην “Ξεκινάτε συζητήσεις που δεν σχετίζονται με τη συνομιλία”
“Η λύση εδώ είναι απλή – μείνετε συγκεντρωμένος στη συζήτηση που έχουν όλοι. Φυσικά, παρουσιάστε κάτι σχετικό με το στόχο της συνάντησης, αλλά μην διακόψετε μια συνομιλία που έχουν όλοι οι άλλοι, πιστεύοντας ότι έτσι μπορείτε να αναδείξετε την υπέροχη ιδέα που σκεφτήκατε”, γράφει. “Η αναμονή λίγων λεπτών όχι μόνο θα σας βοηθήσει να συμμετέχετε στην τρέχουσα συζήτηση, αλλά θα σας βοηθήσει να αποφύγετε να φανείτε ενοχλητικός στους υπόλοιπους συναδέλφους σας.
Πηγή: theladders.com