Τι εστί OpenCoffee: Ο ρόλος του στις ελληνικές Startups

Τι εστί OpenCoffee: Ο ρόλος του στις ελληνικές Startups

photo-1495474472287-4d71bcdd2085

23 Φεβρουαρίου 2007. Ο δραστήριος Saul Klein ανακοινώνει από το blog του πως την επόμενη Πέμπτη θα βρίσκεται διαθέσιμος σε ένα Starbucks του κεντρικού Λονδίνου, για όποιον ενδιαφέρεται να τον συναντήσει.
Η Startup σκηνή πάντα αποτελούσε πόλο έλξης για νέους φιλόδοξους επιχειρηματίες (και μη-). Τα τελευταία 9 με 10 χρόνια, στην Ελλάδα ίσως 4 με 5, ο κλασσικός “εταιρικός” τρόπος διοίκησης επιχειρήσεων με κοστούμι και γραβάτα που πάντα κυριαρχούσε στο μυαλό μας όταν ακούγαμε την λέξη “businessman” ή “πολυεθνική”, δεν δελεάζει όπως παλαιότερα.
Σε ένα νεοφυές πια επιχειρηματικό περιβάλλον, κυριαρχούν νέοι με καινοτόμες ιδέες που πιστεύουν ότι η ιδέα τους μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Κάποιες μάλιστα το κατάφεραν, όπως η Facebook και η Airbnb. Στην πλειοψηφία τους, λοιπόν, είναι άτομα που πιστεύουν σε έναν πιο “ανεπίσημο” τρόπο διοίκησης, με έμφαση στην ομάδα και το επιχειρηματικό δαιμόνο που μπορεί να βγάλει ο καθένας.
Δεν έλκονται τόσο από μεγάλες αίθουσες συνεδριάσεων, παρά από ένα περιβάλλον με μαλακές καρέκλες όπου μπορούν να καθίσουν και να συζητήσουν την επόμενη στρατηγική τους. Ο Mark Zuckerberg για παράδειγμα, ιδρυτής του Facebook, πηγαίνει κάθε μέρα στην δουλειά με το ίδιο μονόχρωμο μπλουζάκι.

Επιστρέφοντας, λοιπόν στο 2007, ο Saul Klein θέλοντας να φέρει πιο κοντά την Startup κοινότητα και ταυτόχρονα να σπάσει τον μονότονο εταιρικό τρόπο συνεδριάσεων, πρότεινε:
“Ας καθιερώσουμε στο εξής ένα σταθερό σημείο ανοικτών και περιοδικών συναντήσεων μεταξύ επιχειρηματιών, επενδυτών ή και οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου, σε ένα εντελώς ανεπίσημο περιβάλλον. Απλά, χωρίς τυμπανοκρουσίες, υψηλές προδιαγραφές ή μεγάλες προσδοκίες. Ας τα πούμε, από κοντά.”
Η πρώτη συνάντηση αποδείχθηκε επιτυχής. Περίπου 75 άτομα συμβατών, περί start-up, ενδιαφερόντων συγκεντρώθηκαν, γνωρίστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και εμπειρίες, business cards και cocktails. ‘Δουλεύει, και είναι fun. Ας το ξανακάνουμε. Και ας διαδώσουμε το concept.’ To Open Coffee Club ήταν γεγονός.
6 μήνες μετά, η ιδέα έχει διαδοθεί σε 66 πόλεις, στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Από το Κέιπ Τάουν ως το Ελσίνκι και από το Σίδνεϋ ως το Βανκούβερ, nerds και marketers, bloggers και δημοσιογράφοι, venture capitalists και developers, νέοι επιχειρηματίες και πεπειραμένοι PRs, όλοι μαζί απολαμβάνουν τη δυνατότητα του chatting, σε ένα social network που πρωτίστως δημιουργήθηκε για να είναι real-world.
Κάπως έτσι, με την άνθηση πολλών επιτυχημένων ελληνικών Startup (TaxiBeat, e-food, Blueground και άλλες πολλές) και τον καφέ βαθιά στο ελληνικό DNA, καθιερώθηκε ο θεσμός του OpenCoffee και στην Ελλάδα.
Περίπου μία φορά τον μήνα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, ιδρυτές και επενδυτές δίνουν τις δικές τους παρουσιάσεις και ανταλλάσσουν απόψεις σε ένα απόλυτα χαλαρό κλίμα. Μετά πηγαίνουν για καφέ συζητώντας και διευρύνοντας το δίκτυό τους.
Η είσοδος είναι ελεύθερη και όπως αναφέρει και το site του OpenCoffee, η γραβάτα μη υποχρεωτική, μάλλον απευκταία. Ποιος ξέρει, ίσως κάπως έτσι γεννηθεί η επόμενη ιδέα που θα αλλάξει τον κόσμο…
Δείτε πότε είναι η επόμενη συνάντηση: http://opencoffee.gr/calendar/

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.