Το Snapchat έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα από τα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως. Παρ’όλο που η εποχή που βρισκόταν στο top της δημοσιότητάς του έχει περάσει, λόγω της μικρής μείωσης χρηστών, η εφαρμογή έφτασε να έχει 10 δισ. προβολές βίντεο.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το Snapchat είναι μία εφαρμογή δημοσίευσης βίντεο και φωτογραφιών τα οποία μετά από λίγη ώρα διαγράφονται αυτόματα. Ουσιαστικά σαν τα story που ξεκίνησε μετά και το Instagram και προξένενησε την μείωση χρηστών για το Snapchat. Πώς όμως δημιουργήθηκε η ιδέα για αυτήν την εφαρμογή;
Η εταιρεία δημιουργήθηκε από 3 φοιτητές του Πανεπιστημίου του Stanford, τον Reggie Brown, Evan Spiegel και Bobby Murphy.
Ο Brown συζητούσε με έναν συμφοιτητή του για το πόσο τέλειο θα ήταν αν μπορούσε να στείλει σε κορίτσια φωτογραφίες, οι οποίες μετά από λίγο θα εξαφανίζονταν.
Μπορεί η συζήτηση να γινόταν μεταξύ αστείου και σοβαρού, ο Brown όμως έτρεξε στον Evan Spiegel για να του εξηγήσει την ιδέα. Και οι δύο συμφώνησαν πως θα μπορούσε να αποδειχθεί “χρυσάφι”.
Αν και ο Spiegel είχε δημιουργήσει παλαιότερα με τον αδερφό του μια ιστοσελίδα που απέτυχε (FutureFreshman.com), κατάλαβε αμέσως την αξία της ιδέας. Βέβαια κανένας από τους δύο δεν ήξερε αρκετά καλό κώδικα για την δημιουργία της εφαρμογής, οπότε επικοινωνήσανε με έναν συμφοιτητή, τον Bobby Murphy.
Το αρχικό όνομα το 2011 ήταν Picaboo και μέσα σε 2 μήνες είχε 127 χρήστες. Οι φωτογραφίες που στέλνονταν ήταν ελάχιστες, η ενασχόληση από τους χρήστες πολύ μικρή, αλλά ακόμα νωρίς για να αποκαλέσουν την εφαρμογή “αποτυχία”.
Σαν να μην έφτανε αυτό, μία διαφωνία με τον Bobby Brown το έκανε να φύγει από την εταιρεία και μερικούς μήνες αργότερα η εφαρμογή μετονομάστηκε σε Snapchat.
Από στόμα σε στόμα, η ιδέα έγινε πολύ δημοφιλής, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά που πήγαιναν ακόμη σχολείο. Μέχρι τον Απρίλιο του 2012 είχαν κερδίσει 100,000 χρήστες και τα κόστη των σέρβερ τους εκτοξεύτηκαν.
Ύστερα ήρθε μία μεγάλη επένδυση από ένα VC fund και ο Spiegel παράτησε το Πανεπιστήμιο, μερικές εβδομάδες πριν αποφοιτήσει. Το 2013 στέλνοταν 150 εκατομμύρια snaps την ημέρα! Στα τέλη εκείνης της χρονιάς το Facebook έκανε πρόταση αγοράς στο Snapchat αξίας 3 δισ. H απόφαση του Spiegel να μην πουλήσει την εταιρεία στον Zuckerberg αποδείχθηκε σωστή, αφού έναν χρόνο μετά το Snapchat είχε αξία 10 δισ.
Το 2017 το Snapchat εισήλθε στο χρηματηστήριο, με αξία 22 δισ!
Σήμερα η εφαρμογή παραμένει πολύ δημοφιλής και ένα από τα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα που φτιάχτηκε ποτέ.