Ένας CEO εξηγεί: Exit Strategy

Ένας CEO εξηγεί: Exit Strategy

what-is-entrepreneurship-1-1

O Basil Peters, CEO της Strategic Exits Corp., εξηγεί γιατί οι νέοι επιχειρηματίες πρέπει από πολύ νωρίς να αποφασίζουν ποια θα είναι η Exit Strategy τους.
Exit Strategy είναι η απόφαση που παίρνει μια επιχείρηση (συνήθως Startup) για το μέλλον της. Δηλαδή αν σκοπεύει να λειτουργήσει για μερικά χρόνια και ύστερα να ψάξει για αγοραστή, είτε να παραχωρήσουν οι ιδρυτές τα μερίδια στα παιδιά τους κ.τ.λ.
Με λίγα λόγια το ποιά θα είναι η μοίρα της εταιρείας και ονομάζεται exit strategy. Όταν υπάρχουν μόνο μερικοί συνιδρυτές, η απόφαση αυτή μπορεί να παρθεί και μακροπρόθεσμα, αν όμως υπάρχει περίπτωση να επικοινωνήσουν με επενδυτή, αυτός θα θέλει οπωσδήποτε να γνωρίζει ποιό θα είναι το exit strategy της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον Basil Peters και το Inc., υπάρχουν 3 διαφορετικές περιπτώσεις exit τις οποίες οι νέοι επιχειρηματίες θα πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει στο μυαλό τους:
-> Η πρώτη περίπτωση είναι να μην γίνει exit. Είναι και αυτή μια στρατηγική, στην οποία οι ιδρυτές αποφασίζουν να κρατήσουν την εταιρεία μέχρι να συνταξιοδοτηθούν και ύστερα να παραχωρήσουν τα μερίδια στην επόμενη γενιά. Μπορεί σήμερα να μην γίνεται τόσο συχνά, είναι όμως μια έγκυρη στρατηγική.
-> Η δεύτερη στρατηγική την οποία ακολουθούν όλο και πιο πολλοί Startuppers και πολλές φορές είναι ο κύριος λόγος που  ξεκινάνε μια εταιρεία, είναι ώστε μετά από μερικά χρόνια να την πουλήσουν σε κάποια μεγαλύτερη. Έτσι βγάζουν και οι ίδιοι χρήματα ανάλογα με το μερίδιό τους, αλλά και οι επενδυτές  έχουν κέρδος. Εκτός από την πώληση, υπάρχει και το exit της συγχώνευσης με μία άλλη εταιρεία. Αυτές οι δύο περιπτώσεις ονομάζονται στο επιχειρηματικό κόσμο “M&A Transaction”,  δηλάδη Merge & Acquisition (Συγχώνευση & Εξαγορά).
-> Η τρίτη στρατηγική exit, αν και στατιστικά πολύ σπανιότερη από την δεύτερη, είναι το IPO (Initial Public Offering). Με απλά λόγια, η είσοδος στο χρηματιστήριο, την οποία έχουν ακολουθήσει εταιρείες όπως η Facebook, Spotify και σύντομα η  Airbnb. Είναι μια επιλογή που αν και οι ιδρυτές χάνουν λίγο από τον έλεγχο της εταιρείας, είναι πολύ κερδοφόρα.
 

Το Business Review επιθυμεί ο κάθε αναγνώστης του να είναι σε θέση να κατανοεί βασικούς όρους ώστε να μπορεί να διαβάζει κάθε άρθρο με άνεση. Για να διαβάσετε περισσότερους όρους, κάντε κλικ στην ετικέτα “Ορολογία” η πατήστε ΕΔΩ.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.