Γνωρίζεις τους πελάτες σου; Στόχευσε τους και μάθε ακριβώς τι ζητάνε!

Όλοι έχουμε πελάτες. Όλοι μας. Όχι μόνο ο έμπορος τον αγοραστή, αλλά και ο υπάλληλος το αφεντικό, μία τηλεοπτική εκπομπή τους διαφημιζόμενους και το κοινό, ο αθλητής το Δ.Σ. της ομάδας του κτλ. Όλοι πουλάμε κάτι σε κάποιους πελάτες μας.

Ποιοι είναι οι δικοί σου όμως ; Είναι σημαντικότατο να γνωρίζεις σε ποιους ακριβώς απευθύνεσαι, ποιοι είναι οι πελάτες σου, σε ποιους να στοχεύσεις και αυτοί τελικά τι θέλουν και πώς το θέλουν.

Σε αυτό θα σε βοηθήσουν δύο συνήθη θεωρητικά μοντέλα ή αλλιώς το ”marketing της στιγμής”, όπως το ονομάζω τα οποία είναι τα παρακάτω:

 

  • STP = SEGMENTING, TARGETING, POSITIONING (Τμηματοποίηση, Στόχευση, Τοποθέτηση)

 

 

 

 

 

  • MARKETING MIX =4 PS =PRODUCT, PLACE, PRICE, PROMOTION
    (Προϊόν, Τοποθεσία, Τιμή, Προώθηση)  ή αλλιώς το λεγόμενο ΜΕΙΓΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. 

Ξεκίνα με τα παρακάτω βήματα:

  1. Χώρισε την αγορά σε τμήματα (π.χ με βάση οικονομική, ηλικιακή, γεωγραφική κτλ. κατηγορία ανάλογα με αυτό που προσφέρεις).
  2. Αποφάσισε σε ποια από αυτά τα τμήματα θα στοχεύσεις.  Αυτοί είναι οι πελάτες σου(π.χ. γυναίκες που επιθυμούν να αδυνατίσουν, ευκατάστατοι Ευρωπαίοι άντρες άνω των 40, έφηβοι των βορείων προαστίων της Αθήνας).
  3. Διαμόρφωσε αυτό που θα τους προσφέρεις ώστε να είναι το ιδανικό για αυτούς. Φτιάξε το λεγόμενο ”μείγμα μάρκετινγκ” όπως ανέφερα πιο πάνω. Μπες στη θέση του ανθρώπου που στοχεύεις και πες ακριβώς πως θα ήθελες να είναι διαμορφωμένα τα παρακάτω στοιχεία, ώστε να γίνεις αλλά και να μείνεις ΠΑΝΤΑ πελάτης.

 

Με άλλα λόγια:

  1. Τι; Αυτό που προσφέρεις, τα χαρακτηριστικά του.
  2. Που; Τον τρόπο, τον τόπο και το μέσον διανομής του προϊόντος σου (π.χ. μέσω Ίντερνετ, δίκτυο franchise, ιδιόκτητα καταστήματα κτλ.)
  3. Πόσο; Το επίπεδο τιμής για την πελατεία που στοχεύεις. Επίσης τι τιμολογιακή στρατηγική και ποιον τρόπο πληρωμής θα ακολουθήσεις.
  4. Προώθηση; Το μήνυμά σου στους πελάτες.

 

Τέλος πρέπει να θυμάσαι πως το επίκεντρο όλων των ενεργειών στην εταιρεία σου ΠΡΕΠΕΙ να είναι ο πελάτης. Με συναίσθημα και εικόνα, απεικόνισε στο μυαλό τους τον εαυτό τους με το επιθυμητό τους κέρδος.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ, ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ,
ΟΧΙ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ!

 

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial