Richard Branson: Πώς να επιλέξετε επενδυτές για τη νέα σας επιχείρηση

Richard Branson: Πώς να επιλέξετε επενδυτές για τη νέα σας επιχείρηση

Branson

O Richard Branson γράφει στο blog του την άποψη του για τους ανθρώπους που πρέπει να προτιμάτε να επενδύσουν στην εταιρεία σας. Για να μάθετε για τη ζωή και την επιχειρηματική διαδρομή του διαβάστε το άρθρο μας Success Story: Richard Branson.
Οι επιχειρηματίες συχνά δυσκολεύονται να βρουν κάποιον για να χρηματοδοτήσει το εγχείρημά τους. Πολλοί δεν τα καταφέρνουν τελικά, αλλά ξεκινούν παρ’ όλα αυτά την επιχείρηση και στη συνέχεια ξεμένουν από ρευστότητα. Η εύρεση μιας αξιόπιστης πηγής αρχικού κεφαλαίου πιθανότατα να είναι θεμελιώδης για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Εάν μπορείτε να τη χρηματοδοτήσετε με δικά σας κεφάλαια, σπουδαία νέα. Εάν ένας εταίρος είναι σε θέση να σας παράσχει χρηματοδότηση, τότε κι αυτό μπορεί να λειτουργήσει.
Στην αρχή της καριέρας μου έκανα μια συνειδητή προσπάθεια να μη φέρω στην εταιρεία οικονομικούς εταίρους, καθώς ήθελα να ελέγχω τις μετοχές των επιχειρήσεών μου. Οι φίλοι μου και εγώ εργαστήκαμε σκληρά για τη διατήρηση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, χρησιμοποιώντας μόνο τα μετρητά που παρήγαν. Για την πρώτη μας επιχείρηση, το περιοδικό “Student”, κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να πουλήσουμε διαφημίσεις και να πληρώσουμε τους λογαριασμούς. Όταν ξεκινήσαμε τη Virgin Records, μοιράσαμε φυλλάδια για να προωθήσουμε τα καταστήματά μας.
Αυτό σήμαινε ότι η επέκτασή μας ήταν ελαφρώς πιο αργή από ό,τι θα θέλαμε, αλλά σήμαινε επίσης ότι θα μπορούσα να ανταμείψω τους συναδέλφους μου με μετοχές της εταιρείας. Ήμουν ελεύθερος να οδηγήσω την επιχείρηση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση ήθελα. Αυτό μου έδωσε την ελευθερία να κυνηγάω γρήγορα τις ευκαιρίες και επίσης να παίρνω δύσκολες αποφάσεις χωρίς καθυστέρηση ή αντιπερισπασμούς.
Η περιπέτεια των πρώτων χρόνων μας προσέλκυσε εργαζομένους και συνεργάτες στους οποίους άρεσε το ηθικό μας και η αίσθηση της διασκέδασης. Γυρίζοντας πίσω στις επιλογές των συνεργατών μου στη δισκογραφική μας επιχείρηση, θυμάμαι ότι οι λόγοι ήταν καθαρά πρακτικοί. Ένας εξ αυτών είχε τη μεγαλύτερη συλλογή δίσκων που είχα δει ποτέ. Ένας άλλος μπορούσε να προσθέτει και να αφαιρεί καλύτερα από μένα. Ένας τρίτος έδειχνε να είναι πάντα σε θέση να απαντά στις ερωτήσεις μου.
Με τα χρόνια, οι συνεργασίες και οι επιχειρήσεις μου έχουν εξελιχτεί. Η Virgin έχει από τότε συνεργαστεί με πολλούς διαφορετικούς τύπους οργανισμών, από μεγάλες πολυεθνικές έως επαγγελματίες επενδυτές και ομάδες επιχειρηματικής διαχείρισης που προσπαθούν να επωφεληθούν από το εμπορικό σήμα Virgin. Η εμπειρία μάς έχει δείξει ότι, ενώ η δυνατότητα του μελλοντικού συνεργάτη σας να χρηματοδοτήσει την επιχείρηση είναι σημαντική, δεν είναι η βασική ποιότητα που θα στηρίξει τη σχέση και την επιχείρηση μακροπρόθεσμα.
Όταν αξιολογείτε μια πιθανή συνεργασία, μην εστιάζετε μόνο στο κεφάλαιο που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε την επιχείρησή σας. Αναρωτηθείτε: Θα σας δώσει αυτό το άτομο ή η ομάδα τον χώρο και τον χρόνο που χρειάζεστε για να οικοδομήσετε μια μεγάλη επιχείρηση; Έχετε κατά νου ότι ένας αυταρχικός οικονομικός εταίρος μπορεί να ρίξει το ηθικό και τον ενθουσιασμό σας για μια νέα επιχείρηση, εμποδίζοντας τη σπίθα που σας παρακίνησε να ξεκινήσετε το εγχείρημα – τη σπίθα που πιθανότατα θα κάνει το εγχείρημά σας διαφορετικό από αυτό των ανταγωνιστών σας.
Έχω διαπιστώσει ότι οι συνεργασίες μας στη Virgin έχουν καλύτερη εξέλιξη όταν βρίσκουμε έναν επενδυτή που παίρνει μερίδιο μειοψηφίας σε μια επιχείρηση και παρέχει κεφάλαια και υποστήριξη αλλά μας αφήνει να τρέξουμε την επιχείρηση και να επιλέγουμε υπαλλήλους για θέσεις-“κλειδιά”.
Δημιουργήσαμε κάποιες σπουδαίες συνεργασίες μέσω της επιχείρησης κινητής τηλεφωνίας της Virgin. Στις περισσότερες περιπτώσεις, βρήκαμε μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας που ήθελε να αξιοποιήσει την ισχυρή απήχηση του brand Virgin για να προσεγγίσει ένα νέο τμήμα της αγοράς. Η εταιρεία τηλεπικοινωνιών έβαζε το δίκτυο και σε κάποιες περιπτώσεις μέρος των κεφαλαίων. Εμείς βάζαμε την τεχνογνωσία, το branding και το προσωπικό που χρειαζόταν για γίνει η νέα επιχείρηση πραγματικότητα.
Στην αντίστροφη περίπτωση, που η Virgin συνεργαζόταν με μια μικρή ομάδα διαχείρισης, έτοιμη να καταλάβει ένα νέο τμήμα της αγοράς, θέλω να πιστεύω ότι τηρήσαμε τις αρχές μας και δώσαμε στους εταίρους μας τον χρόνο, τον χώρο και το κεφάλαιο για να χτίσουν την επιχείρησή τους.
Γενικά, πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι άνθρωποι έχουν εμπνευστεί και έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν. Εξάλλου, η επιτυχία της νέας επιχείρησής σας εξαρτάται από την πιο σημαντική συνεργασία σας: αυτή με το προσωπικό σας.
Αν αυτή η συνεργασία είναι σωστή, τότε οι πιθανότητες επιτυχίας είναι πολύ υψηλότερες. Όπως ακριβώς θα χρειαστείτε την ελευθερία να χτίσετε την επιχείρησή σας σύμφωνα με το όραμά σας, οι υπάλληλοί σας θα χρειαστούν την ελευθερία να αναπτύξουν τους δικούς τους τομείς βάσει των απαιτήσεων των πελατών σας. Είτε έχετε είτε όχι αυτή την ανεξαρτησία, η οποία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας της επιχείρησής σας στο μέλλον, εξαρτάται από την επιλογή του οικονομικού σας εταίρου.
Να θυμάστε, λοιπόν, ότι ένας συνεργάτης με χρήματα είναι πολύ χρήσιμος, αλλά ένας συνεργάτης που θα δώσει σε εσάς και την ομάδα σας τον χώρο, τον χρόνο και την ελευθερία που χρειάζεστε για την οικοδόμηση της επιχείρησης είναι ένας αληθινός φίλος – και αυτή η φιλία θα αντέξει στον χρόνο.
Πηγή: Capital.gr

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας