Οι 3 παράγοντες που θα αλλάξουν τις αερογραμμές τα επόμενα χρόνια

Οι 3 παράγοντες που θα αλλάξουν τις αερογραμμές τα επόμενα χρόνια

easyjet_resize_md

Τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες οι οποίοι, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, θα επηρεάσουν αρκετά τον τομέα των αερογραμμών τα επόμενα 5 χρόνια. Από τις τιμές του πετρελαίου μέχρι τα εναλλακτικά αεροσκάφη η επόμενη δεκαετία θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για τις εταιρείες όσο και για εμάς τους απλούς επιβάτες.
Πρώτος παράγοντας που ενδέχεται να επηρεάσει τις αερογραμμές είναι οικονομικός και σχετίζεται με τις τιμές των καυσίμων. Με την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη να αναμένεται να επιβραδυνθεί μετά από 10 χρόνια, καθώς και εξαιτίας κάποιων πολιτικών, στρατιωτικών και κοινωνικών ασταθειών σε πετρελαιοπαραγωγές χώρες, όπως για παράδειγμα η Βενεζουέλα και χώρες της Μέσης Ανατολής, είναι αρκετά πιθανό να μεταβληθούν ακόμη περισσότερο οι τιμές των καυσίμων προς τα πάνω. Κάτι τέτοιο μπορεί να φέρει διάφορες αλλαγές ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξει κάθε εταιρεία να αντιμετωπίσει την αύξηση του κόστους. Μπορεί προς το παρόν οι εταιρείες να προσπαθούν να κρατήσουν σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές των εισιτηρίων τους εξαιτίας και του ανταγωνισμού, όμως μια περαιτέρω αύξηση στις τιμές των καυσίμων μπορεί να οδηγήσει τελικά σε αύξηση των τιμών για να αποφευχθεί μεγαλύτερη μείωση των κερδών.
Ένας δεύτερος παράγοντας είναι δημογραφικός. Με το μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμό στις χώρες της Δύσης, και κυρίως της Ευρώπης, να είναι αυξημένος συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, που σημαίνει περισσότεροι ηλικιωμένοι, καθώς και με δεδομένο ότι στις χώρες αυτές υπάρχει μεγάλο κατά κεφαλήν εισόδημα, έχουν αυξηθεί και πιθανόν θα συνεχίσουν να αυξάνονται οι ηλικιωμένοι με διαθέσιμο εισόδημα και χρόνο για ταξίδια κάτι που συνεπάγεται την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Αυτή η κίνηση ευνοεί ιδιαίτερα διαδρομές που συνδέονται με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και φυσικά η αύξηση της ζήτησης μπορεί να οδηγήσει εκτός από αύξηση δρομολογίων και αύξηση των τιμών από και προς αυτούς τους προορισμούς.
Ο τρίτος παράγοντας είναι αυτός ο οποίος μεσοπρόθεσμα αναμένεται να φέρει και τις μεγαλύτερες αλλαγές στον τρόπο που ξέρουμε τα αεροπλάνα γενικότερα! Είναι αποτέλεσμα της ανεπτυγμένης τεχνολογίας και του σημαντικού πλέον περιβαλλοντικού παράγοντα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Easy Jet συνεργάζεται ήδη με την Wright Electric η οποία κατασκευάζει και δοκιμάζει ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη. Η εταιρεία, που έγινε γνωστή για τις low cost πτήσεις της, έχει σκοπό να εντάξει στο στόλο της εντός της επόμενης δεκαετίας ηλεκτροκίνητα επιβατικά αεροσκάφη.
Εφόσον αυτό πραγματοποιηθεί με επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες στην ένταξη ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών. H Wright Electric μάλιστα δεν είναι η μόνη εταιρεία που ασχολείται με την εναλλακτική πτητική μεταφορά. Αντίστοιχες προσπάθειες κάνει και η Siemens η οποία αναπτύσσει ηλεκτρικούς κινητήρες σε συνεργασία με την Airbus.
Τα ηλεκτροκίνητα αεροπλάνα εκτός του ότι θα μειώσουν το κόστος των πτήσεων (υπολογίζεται μείωση κατά 10%) και την δέσμευση από τις αυξομειώσεις της τιμής του πετρελαίου, θα είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό και για τον τομέα του Μάρκετινγκ, καθώς ένα μέρος του επιβατικού κοινού λαμβάνει αποφάσεις βάση της οικολογικής του συνείδησης και αυτό το κοινό σίγουρα θα προτιμήσει τα ηλεκτροκίνητα αεροπλάνα, εφόσον αυτά εξυπηρετούν τη διαδρομή που θέλουν να πραγματοποιήσουν.
Ακόμη τα νέα αεροπλάνα θα είναι και κατά 50% πιο ήσυχα βελτιώνοντας αρκετά την εμπειρία των επιβατών. Το εύρος της απόστασης που μπορούν να καλύψουν κυμαίνεται περίπου στα 500 χιλιόμετρα, δηλαδή σαν την πτήση Λονδίνο – Άμστερνταμ, η οποία είναι και ιδιαίτερα δημοφιλής.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.