Inditex: Το ισπανικό φαινόμενο στον χώρο της μόδας

Inditex: Το ισπανικό φαινόμενο στον χώρο της μόδας

meaculpa-zara-2

Zara, Pool&Bear και Massimo Dutti είναι μερικές μόνο από τις μάρκες που καθιστούν τον ισπανικό κολοσσό Inditex έναν από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας στον κόσμο. Η συνταγή της επιτυχίας είναι: ντιζάιν και ταχύτητα.
Ο σχετικά μικρόσωμος και συνεσταλμένος Πάμπλο Ίσλα δεν διαθέτει την ακτινοβολία ενός Στιβ Τζομπς. Ο επικεφαλής της, πιθανότατα, πιο επιτυχημένης ισπανικής επιχείρησης μοιάζει με την πρώτη ματιά άχρωμος. Κι όμως, υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ της Apple και της Inditex. Ο Στιβ Τζομπς συνειδητοποίησε γρήγορα ότι πρέπει να συνδυάσει το ντιζάιν και την τεχνολογία για να δημιουργήσει μια εταιρία όπως η Apple. Από την πλευρά του ο Πάμπλο Ίσλα δεν δίνει τόση σημασία στην χρηματιστηριακή αξία όσο στην αποδοτικότητα. Η συνταγή της επιτυχίας παραμένει ωστόσο η ίδια: ντιζάιν και τεχνολογία.
Από κάθε ευρώ τζίρο η Inditex διασφαλίζει διπλάσιο κέρδος από τους ανταγωνιστές της. Το κέρδος το 2017 υπολογίζεται σε 3,4 δις σημειώνοντας 7% αύξηση σε σχέση με την προπερασμένη χρονιά. Προφανώς για αυτό το λόγο το περιοδικό Harvard Business Review ανέδειξε πέρυσι τον Πάμπλο Ίσλα ως διευθύνοντα σύμβουλο της χρονιάς, ο οποίος ολοκλήρωσε αυτό που ξεκίνησε ο ιδρυτής της εταιρίας Αμάνσια Ορτέγκα. Η ισπανική εταιρία μόδας διαθέτει σήμερα 8 διαφορετικές μάρκες (Zara, Zara Home, Pool&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe) και περισσότερα από 7.400 καταστήματα διασκορπισμένα σε ολόκληρη τη γη.

Το επιχειρηματικό μοντέλο του ιδρυτή Ορτέγκα αλλά και του διευθύνοντος συμβούλου Ίσλα βασίζεται στην ταχύτητα. Σε χρόνο ρεκόρ ο ισπανικός κολοσσός παράγει ρούχα σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις της μόδας και τα διαθέτει άμεσα στα καταστήματά του ή στο διαδίκτυο. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο πέρυσι η Inditex επένδυσε 1 δις ευρώ στην δικτύωση. Ήδη από το 2017 όλες οι μάρκες της εταιρίας διαθέτουν σύστημα αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων RFID, με τη βοήθεια του οποίου ταυτοποιούνται όλα τα προϊόντα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Για όλους αυτούς λόγους το οικονομικό περιοδικό Forbes, αναδεικνύει την Inditex ως τη δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία στον κόσμο μετά την γαλλική LVMH (Moët Hennessy – Louis Vuitton), που συγκεντρώνει κάτω από την ίδια στέγη περίπου 70 μάρκες.
Το 2017 ο τζίρος της Inditex αυξήθηκε κατά 9% ξεπερνώντας τα 25 δις ευρώ. Λόγω της προσήλωσης της ισπανικής εταιρίας στους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και της παραγωγής, η Inditex διασφαλίζει διπλάσια κέρδη από τους ανταγωνιστές της, Gap και H&M. Έτσι το περιθώριο κέρδους προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκε πέρυσι το 20%.
 
Πηγή: meaculpa.gr

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Ίσως σας ενδιαφέρει