Η στρατηγική της Walmart για να νικήσει τον Amazon δεν έχει τρία κομβικά χαρακτηριστικά: το brand, την εφοδιαστική αλυσίδα και τους συνεργαζόμενους μεταπωλητές.
Έτσι έχουν τα πράγματα παρά το γεγονός ότι η Walmart αρχίζει να μοιάζει στην Amazon, όσον αφορά την τεχνολογία. Ο γίγαντας του λιανεμπορίου έχει δαπανήσει μεγάλα ποσά για τεχνολογικό εξοπλισμό (λογισμικά, τεχνολογίες ηλεκτρονικού εμπορίου).
“Η Walmart ακολουθεί στενά την Amazon στον αγώνα για την κυριαρχία στον χώρο της λιανικής”, λέει ο Keith Ryu, Διευθύνων Σύμβουλος της Fountain. “Η Walmart έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στο ψηφιακό εμπόριο – εισάγοντας το mobile checkout στα καταστήματα και συνδυάζοντας τα μεγάλα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη με τις υπηρεσίες της”.
Και η Wall Street έχει λάβει γνώση της τεχνολογικής μεταστροφής της Walmart, στέλνοντας τις μετοχές της σε ανοδικό επίπεδο. Οι μετοχές της Walmart έχουν καταγράψει άνοδο 14,81% τους τελευταίους έξι μήνες σε σύγκριση με 5,99% της Amazon.
Αλλά η στρατηγική της Walmart υπολείπεται σε τρεις τομείς, σύμφωνα με τον George Baroudi, Αντιπρόεδρο της Πληροφορικής και CIO του Long Island University.
Ένας από αυτούς είναι το brand. “Η Walmart έχει ένα εμπορικό σήμα που είναι συνώνυμο με το χαμηλό κόστος και όχι την ακρίβεια. Η Amazon ασχολείται όμως τόσο με τα ακριβά όσο και με τα φθηνότερα προϊόντα”, λέει ο Baroudi. Πράγματι, η Walmart κατέχει μία από τις χαμηλότερες βαθμολογίες στις έρευνες καταναλωτών.
Ακόμη, υπάρχει το πρόβλημα με την εφοδιαστική αλυσίδα. “Η Amazon έχει κατακτήσει την αλυσίδα εφοδιασμού εδώ και χρόνια και θα πάρει στη Walmart μια ολόκληρη ζωή για να φτάσει εκεί”, προσθέτει ο Baroudi.
Αλλά υπάρχει ένα ακόμη χαρακτηριστικό που λείπει από τη Walmart: Οι συνεργαζόμενοι μεταπωλητές, η παρουσία των οποίων αυξάνει την κλίμακα και το εύρος των προσφορών της Amazon, χωρίς να προσθέτει όμως στα έξοδα και στις ζημίες της εταιρείας.
Για να είμαστε δίκαιοι, η Walmart έχει επεκτείνει τα προϊόντα της μέσω ενός αυξανόμενου αριθμού θυγατρικών. “Η Walmart αξιοποιεί επίσης την παρουσία της μέσω των θυγατρικών της, συμπεριλαμβανομένων των Jet.com και Bonobos, για να προσεγγίσει ένα ευρύτερο φάσμα πελατών και να αναπτύξει τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας ταυτόχρονα μοναδικές και διαφοροποιημένες εμπειρίες αγορών”, λέει ο Ed Kennedy, Επικεφαλής Εμπορίου στο Episerver.
Αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μπορούν αυτές οι θυγατρικές να συγκριθούν με το εκτεταμένο δίκτυο των ανεξάρτητων πωλητών με προϊόντα της Amazon.
Πηγή: Capital.gr