Ivy Lee: Ο θρύλος των δημοσίων σχέσεων

Ivy Lee: Ο θρύλος των δημοσίων σχέσεων

dimosies-sxeseis-ivylee-businessreviewgreece

Οι δημόσιες σχέσεις σήμερα αποτελούν σημαντικό τμήμα της κάθε μεγάλης επιχείρησης η οργανισμού. Δεν ήταν όμως πάντα έτσι. Αν και έχουν παρατηρηθεί ενέργειες δημοσίων σχέσεων ακόμα και σε εποχές προ κοινής χρονολογίας (49 π.Χ), κυρίως αναπτύχθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα.
Το έτος 1906 ο Αμερικανός Ivy Lee (Άιβι Λι) προσλαμβάνεται ως σύμβουλος δημοσίων σχέσεων από την εταιρεία σιδηροδρόμων της Πενσιλβανίας για να διαχειριστεί ένα σιδηροδρομικό ατύχημα. Οι φήμες και η κοινή γνώμη ήταν εναντίον της εταιρείας.
Ο νέος σύμβουλος δημοσίων σχέσεων συντάσσει ένα δελτίο τύπου που δημοσιεύτηκε στην New York Times, εκφράζοντας τον σεβασμό το σεβασμό και την λύπη της εταιρείας για τους νεκρούς. Η ενέργεια αυτή αποκατέστησε την κακή φήμη της εταιρείας και την έσωσε από την καταστροφή.
Στη συνέχεια, ο Ivy Lee προσλαμβάνεται ως σύμβουλος στις επιχειρήσεις του Rockefeller, του πιο ισχυρού ανθρώπου των Η.Π.Α. ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τον πυροβολισμό απεργών των εργοστασίων του από μια ειδική ομάδα που είχε προσλάβει. Ο Ivy Lee για να αποκαταστήσει την εικόνα του “τέρατος” του Rockefeller, εντόπισε έναν τομέα που παρουσίαζε θετικά στοιχεία για τον πελάτη του. Η οικογένεια Rockefeller ασχολούνταν συστηματικά με φιλανθρωπικές ενέργειες. Έτσι επεκτείνοντας αυτή τη δραστηριότητα, ο Lee συνέβαλε στο να δημιουργηθούν φιλανθρωπικά, πολιτιστικά, νοσοκομεία, εμπορικό κέντρο και χρηματοδοτήσεις σε πολλά Πανεπιστήμια μεταξύ των ετών 1906-1914.
Οι παραπάνω ενέργειες όπως και πολλές συνεργασίες με τα Μ.Μ.Ε. όπου ο Lee κάλεσε τους δημοσιογράφους να κάνουν όσες ερωτήσεις επιθυμούν για τις οικονομικές δραστηριότητες του πελάτη του, προωθώντας την διαφάνεια στο ευρύ κοινό, επηρέασαν θετικά την γνώμη του κοινού για τον Rockefeller.
To 1912 o Ivy Lee παραδίδει το πρώτο μάθημα δημοσίων σχέσεων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης διατυπώνοντας αρχές οι οποίες μέχρι και σήμερα, εξακολουθούν να διέπουν τη λειτουργία των δημοσίων σχέσεων.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις και οργανώσεις δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν αν δεν εξηγήσουν στο κοινό και στους υπαλλήλους τους ποιος είναι ο ρόλος τους στην τοπική και εθνική κοινωνία και οικονομία.

-Ivy Lee

 
Για να μην χάσετε παρόμοια άρθρα ακολουθήστε το Business Review σε Facebook, Instagram και Twitter.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.