Με την επέκταση προς τον Πειραιά αλλά και το Μετρό Θεσσαλονίκης να βρίσκονται στα τελικά στάδια, η προσοχή της Αττικό Μετρό και του υπουργείου Υποδομών στρέφεται από τη μία στην γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και από την άλλη στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Με προϋπολογισμούς που προσεγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ αυτά είναι και τα μεγαλύτερα έργα της επόμενης δεκαετίας.
Στόχος είναι να αποφευχθούν οι πολυετείς καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε έργα αυτού του μεγέθους. Για αυτό το λόγο για πρώτη φορά στην γραμμή 4 ο διαγωνισμός έχει «σπάσει» στα δύο. Το ένα κομμάτι αφορά τις λεγόμενες πρόδρομες εργασίες, όπως τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες που πρέπει να γίνουν για να στηθούν τα εργοτάξια. Το δεύτερο κομμάτι είναι το κυρίως έργο δηλαδή η διάνοιξη των σηράγγων και η κατασκευή των σταθμών.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, εκτιμά ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ανακηρυχθεί ο ανάδοχος για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό από το Γαλάτσι μέχρι το Γουδή. Στις 28 Φεβρουαρίου λήγει η ημερομηνία για τις προσφορές των τριών ομίλων που έχουν προεπιλεγεί και αμέσως μετά θα ξεκινήσει το έργο της Επιτροπής Αξιολόγησης. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές, κάτι το οποίο δεν θεωρείται και τόσο πιθανό, ο ανάδοχος θα ανακηρυχθεί μέσα στο καλοκαίρι. Ο Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε επίσης ότι άμεσα η Αττικό Μετρό θα προκηρύξει μελέτη από την οποία θα προκύψει προς ποιές συνοικίες της πρωτεύουσας είναι απαραίτητο να γίνουν επεκτάσεις του δικτύου.
Το ίδιο ακριβώς μοντέλο θα χρησιμοποιηθεί και στην επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς της δυτικές συνοικίες. Μάλιστα, στόχος του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό είναι ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της συγκεκριμένης επέκτασης να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες, και σίγουρα εντός του 2019. Παράλληλα εξετάζεται και η επέκταση της γραμμής του Μετρό προς το αεροδρόμιο Μακεδονία και σε αυτή την κατεύθυνση αναζητείται η συνεργασία της Fraport Greece που λειτουργεί το αεροδρόμιο.
Εν τω μεταξύ, μέχρι τη Νίκαια θα φθάνει τον Ιούνιο η γραμμή 3 του Μετρό καθώς ολοκληρώνονται οι τρεις σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά. Τον Ιούνιο θα δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις πρώτοι σταθμοί, στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια μαζί με το δίκτυο που θα εξυπηρετούν χιλιάδες επιβάτες των δυτικών συνοικιών του Πειραιά καθημερινά. Το υπόλοιπο τμήμα της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό θέατρο Πειραιά θα παραδοθεί περίπου σε δυο χρόνια. Το υπόλοιπο τμήμα της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό θέατρο Πειραιά θα παραδοθεί περίπου σε δυο χρόνια.
Πηγές: insider.gr , CNN.gr