Γιατί οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να διαφημίζονται στην τηλεόραση αντί για τα κοινωνικά μέσα;

Γιατί οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να διαφημίζονται στην τηλεόραση αντί για τα κοινωνικά μέσα;

diafimisi_tileorasi_socialmedia_businessreviewgreece

Αυτή την ερώτηση είχε ένας χρήστης του Quora, μιας κοινότητας της οποίας οι χρήστες ανταλλάζουν γνώση μεταξύ τους. O Laurence Shanet, διευθυντής διαφημίσεων, έβαλε τέλος στην απορία του χρήστη και η απάντησή του δημοσιεύτηκε στο Forbes.
Γιατί λοιπόν, οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να διαφημίζονται στην τηλεόραση αντί για τα κοινωνικά μέσα;
Πολύ λίγες μεγάλες επιχειρήσεις σήμερα διαφημίζονται μόνο σε ένα μέσο. Το πιο πιθανό είναι ότι οποιαδήποτε μεγάλη εταιρεία που κάνει τηλεοπτική διαφήμιση, κάνει και διαφήμιση στα κοινωνικά μέσα. Ίσως να μην το έχετε παρατηρήσει. Υπάρχουν αρκετοί άλλοι πιθανοί λόγοι για την αντίληψή σας ότι “οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να διαφημίζονται στην τηλεόραση αντί για τα κοινωνικά μέσα”:
#1 Δουλεύει. Με κάποιους τρόπους, η ερώτησή μπορεί να απαντηθεί από μόνη της. Δεν μπορώ να σκεφτώ καμία καλύτερη απόδειξη της αποτελεσματικότητας της, από το γεγονός ότι γνωρίζετε για την τηλεοπτική διαφήμιση και όχι για τη διαφήμιση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.
#2 Είναι μέρος μιας μεγαλύτερης “360” καμπάνιας. Συχνά, η τηλεοπτική διαφήμιση αποτελεί μέρος ενός συνολικού σχεδίου διαφήμισης και μάρκετινγκ. Και ο ρόλος της τηλεόρασης είναι πολύ συγκεκριμένος. Η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τη δημιουργία μεγάλων αριθμών όσον αφορά την προσέγγιση (βλέπε επόμενο στοιχείο) και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, ενώ τα κοινωνικά μέσα χρησιμοποιούνται συχνά με διαφορετικούς στρατηγικούς τρόπους. Είναι και τα δύο ειδικά εργαλεία με συγκεκριμένες εφαρμογές και οφέλη σε ένα πολύ ευρύτερο οπλοστάσιο.
#3 Η τηλεόραση έχει μεγαλύτερη εμβέλεια. Η προσέγγιση είναι το μέτρο του πόσοι διαφορετικοί άνθρωποι βλέπουν μια επικοινωνία. Συμπληρώνεται από τη συχνότητα, που είναι ο αριθμός των φορών που ο μέσος άνθρωπος βλέπει το μήνυμα. Από το 2018, οι ΗΠΑ είχαν 304,5 εκατομμύρια τηλεθεατές, πράγμα που αντιπροσωπεύει αύξηση 0,9% σε σχέση με το 2017. Και το 2017, οι τηλεθεατές των 301,7 εκατομμυρίων ήταν μια αύξηση 1,6% σε σχέση με το 2016. Έτσι, παρά τις φήμες για το αντίθετο, η τηλεόραση δεν πεθαίνει. Εξακολουθεί να αυξάνεται. Και το ποσοστό των σπιτιών των ΗΠΑ με τηλεοράσεις που λαμβάνουν παραδοσιακά τηλεοπτικά σήματα σε μια τηλεόραση βρίσκεται σήμερα στο επιβλητικό 96,5%. Αυτή ήταν επίσης μια αύξηση κατά 0,5% σε σχέση με το 2018. Οι χρήστες των κοινωνικών μέσων των ΗΠΑ υπολογίστηκαν σε περίπου 209 εκατομμύρια και εκτιμάται ότι περίπου το 70-77% του πληθυσμού έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, που μόνο μερικά από αυτά είναι για τα κοινωνικά μέσα. Έτσι, ενώ η διείσδυση των κοινωνικών μέσων είναι τεράστια, η τηλεόραση είναι αρκετά μεγαλύτερη. Έτσι, περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να δουν το μήνυμα.
#4 Οι άνθρωποι παρακολουθούν τηλεόραση κυρίως στο σπίτι ή στον ελεύθερό τους χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να επικεντρωθούν στο μήνυμα και να το πάρουν, αντί να χρειάζεται να αποσπούν την προσοχή τους με την δουλειά τους. Ενώ το 70+% των ανθρώπων στις ΗΠΑ μπορεί να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, όπως προαναφέρθηκε, σημαντικό ποσοστό αυτού βασίζεται στην πρόσβαση στην εργασία. Αυτό είναι πολύ λιγότερο από έναν παράγοντα στην τηλεοπτική προβολή.
#5 Είναι ένα παθητικό ακροατήριο. Εάν ένας θεατής παρακολουθεί μια εκπομπή, υπάρχει μόνο ένα πράγμα που συμβαίνει σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή στην τηλεόραση. Είναι είτε η εκπομπή είτε η διαφήμιση. Στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, η ροή ενός χρήστη είναι μια συλλογή από δεκάδες αντικείμενα που ο χρήστης μπορεί να ασχοληθεί ή να αγνοήσει. Ο χρήστης των κοινωνικών μέσων πρέπει να επιλέξει να ασχοληθεί με τη διαφήμισή σας, ενώ ο θεατής της τηλεόρασης απλώς κάθεται εκεί και βλέπει μεμονωμένα χωρίς να χρειάζεται να συμμετέχει.
#6 Μπορούν να πουν την ιστορία που θέλουν. Για ορισμένα είδη προϊόντων και μηνυμάτων, η ελευθερία να δημιουργήσετε μια ταινία μικρού μήκους (που είναι όντως οι διαφημίσεις) σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία είναι ένας καλύτερος τρόπος για να μεταφέρετε το μήνυμα που επιθυμεί η επιχείρηση. Σε πολλές περιπτώσεις, στα κοινωνικά μέσα, ο διαφημιζόμενος είτε πρέπει να χρησιμοποιήσει μια πιο στατική μορφή τύπου εκτύπωσης είτε να βρει κάποιο τρόπο για να διασφαλίσει ότι ο χρήστης κάνει κλικ πραγματικά για να δει το βίντεό του.
Συμπέρασμα: Είναι σχεδόν απίθανο οι μεγάλες επιχειρήσεις να διαφημίζονται μόνο στην τηλεόραση. Το πιο πιθανό είναι πως το κάνουν συμπληρωματικά με την διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα. Και ο λόγος που το κάνουν αυτό είναι ότι είναι πολύ αποτελεσματικό γι ‘αυτές και λειτουργεί πολύ καλύτερα από τα κοινωνικά μέσα για όλους τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω. Τόσο πολύ, ώστε να έχετε παρατηρήσει την τηλεοπτική τους διαφήμιση περισσότερο από τις άλλες μορφές τους.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.