Καθώς ζούμε σε ένα έντονα ανταγωνιστικά περιβάλλον με νέες ιδέες/εταιρείες/startups να αναφύονται η μία μετά την άλλη, οι νόμοι της φύσης κυριαρχούν… ο πιο δυνατός θα επιζήσει.
Πιο δυνατός δεν είναι αυτός που θα εξασφαλίσει το μεγαλύτερο seed investment ή που απευθύνεται σε μεγάλη αγορά, αλλά αυτός που θα καταφέρει να δημιουργίσει κάτι που θα δώσει αξία στις ζωές των ανθρώπων/εταιρειών, θα τις κάνει πιο εύκολες και θα λύσει πραγματικά προβλήματα που τους ταλανίζουν.
Ένας άνθρωπος που είναι ”master” σε κάτι τέτοιο είναι ο Έλον Μασκ. Σίγουρα τον γνωρίζετε σαν ιδρυτή της Tesla και SpaceX, μερικοί σαν συνιδρυτή της Paypal, λίγοι σαν ιδρυτή της X.com και ακόμα λιγότεροι σαν συνιδρυτή της zip2.
Την τελευταία ξεκίνησε με τον αδερφό του Kimbal Musk και τον Greg Kouri το 1995 στο Palo Alto της Καλιφόρνιας, με λίγα λεφτά από angel investors και $6,000 από τον Kouri. Ο πατέρας μάλιστα των Μασκ τους πρόσφερε $28.000 αλλά τα απέρριψαν.
Καθώς το internet έκανε ακόμα τα πρώτα του βήματα, οι 3 – σωστά – προέβλεψαν πως σε λίγα χρόνια όλα θα γίνονταν διαδικτυακά. Έτσι δημιούργησαν μια πλατφόρμα όπου οι εφημερίδες μπορούσαν να ανεβάσουν τους οδηγούς πόλης τους σε ηλεκτρονική μορφή στο διαδίκτυο.
Προσέφερε επίσης αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ χρηστών και διαφημιστών, οπού ένας θα έστελνε μήνυμα και ο άλλος θα το παραλάμβανε στο φαξ του.
Το 1998 η εταιρεία είχε συνεργαστεί με 160 εφημερίδες, μεταξύ άλλων η New York Times. Άνοιξαν έναν νέο “κόσμο” για τον κλάδο και έτσι το 1999 ήρθε η εξαγορά από την Compaq Cumputer για $307 εκατομμύρια.
Ο Elon Musk κέρδισε $22 εκ. από τη συμφωνία και έβαλε τα 10 για να δημιουργήσει την Χ.com, η οποία θα συγχωνευόταν αργότετα με τη Paypal και τα υπόλοιπα… είναι ιστορία!