Οι λέξεις διαίσθηση και επιχειρηματικότητα σπάνια πηγαίνουν μαζί. Ή μήπως όχι;
Αν κοιτάξετε τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους – όπως ο Einstein, η Oprah Winfrey και ο Steve Jobs – σχεδόν όλοι έχουν μιλήσει για τη διαίσθηση. Μερικές φορές το έχουν αναφέρει ως «συναισθήματα του εντέρου» ή «ένστικτο», αλλά ανεξάρτητα από το όνομα, είναι ένα μεγάλο μέρος αυτού που οδήγησε τα βήματά τους, προηγήθηκε των ανακαλύψεών τους και τους έδωσε πρόσβαση στις καλύτερες ιδέες τους.
Ωστόσο, η δυτική κουλτούρα τείνει να δυσφημεί τη διαίσθηση ως κάτι κατώτερο από λογική. Όπως έλεγε ο Αϊνστάιν, “Το διαισθητικό μυαλό είναι ένα ιερό δώρο και το λογικό μυαλό είναι ένας πιστός υπηρέτης. Δημιουργήσαμε μια κοινωνία που τιμά τον υπηρέτη και έχει ξεχάσει το δώρο”. Με άλλα λόγια, ο πολιτισμός μας δίνει μεγάλη έμφαση στον ορθολογισμό και αγνοεί εντελώς τη διαίσθηση. Κανένα παραδοσιακό σχολείο δεν διδάσκει τα παιδιά πώς να έχουν πρόσβαση στη διαίσθηση. Κανένας (ακόμα) δεν διδάσκει τα παιδιά να διαλογίζονται προτού να διαβάσουν. Πώς να επιβραδύνουν, να αναπνέουν και να χαλαρώνουν το σώμα τους, προτού βγουν με μια ιδέα για το έργο της επιστήμης τους. Τα παιδιά διδάσκονται να χρησιμοποιούν μόνο το νοητικό τους μυαλό, ακόμα και όταν αυτό είναι επώδυνο.
Ωστόσο, κάποιος όπως ο Steve Jobs δεν αγνοούσε τη χρήση της διαίσθησής του. Στην πραγματικότητα, είχε μια συγκεκριμένη στρατηγική για αυτό: το περπάτημα ξυπόλητος. Ναι, ο άφοβος ηγέτης της Apple ήταν γνωστός για την πραγματοποίηση συναντήσεων ανταλλαγής ιδεών, ενώ περπατούσε ξυπόλητος.
Είναι ενδιαφέρον ότι η επιστήμη τώρα υποστηρίζει τη χρήση αυτής της πρακτικής. Σύμφωνα με μια μελέτη του Stanford, το περπάτημα μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργική σκέψη έως και 60%. Όπως το έθεσαν οι ερευνητές, “Το περπάτημα ανοίγει την ελεύθερη ροή ιδεών”.
Το άνοιγμα της ελεύθερης ροής μπορεί να βοηθήσει την καριέρα σας. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Rick Snyder, συγγραφέα του βιβλίου Decisive Intuition: Use Your Gut Instincts to Make Smart Business Decisions: Χρησιμοποιήστε τα ένστικτα του εντέρου σας για να παίρνετε έξυπνες επιχειρηματικές αποφάσεις. Η χρήση της διαίσθησης είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να διαχειριστείτε την επιχείρησή σας.
“Λαμβάνουμε καλύτερες αποφάσεις όταν ενσωματώνουμε τη διαίσθηση στην κριτική σκέψη”, λέει ο Snyder. “Η διαίσθηση είναι η βαθύτερη μας νοημοσύνη που είναι σε θέση να διαβάσει το δωμάτιο ή την αγορά, παίρνει αποφάσεις από μια πιο έξυπνη πηγή και να εξάγει δεδομένα ταχύτερα από ότι το συνειδητό μυαλό μπορεί να αναλύσει”. Με άλλα λόγια, η χρήση της διαίσθησής σας είναι συχνά πιο αποτελεσματική από την ωμή δύναμη της λογικής. “Όταν αφήνετε χρόνο για να επιβραδύνετε, ώστε να σας βρει η διαίσθησή σας, φτάνετε σε μια απόφαση πιο γρήγορα”. Σύμφωνα με τον Snyder, «Με τη χαλάρωση του μυαλού σας και την πρόσβαση στην βαθύτερη συνείδησή σας, η απάντηση είναι ήδη εκεί και σας περιμένει».
“Όταν δημιουργείτε αρκετό χώρο για να είστε δεκτικοί, επιτρέπετε στην βαθύτερη σας νοημοσύνη να σας βρει”, λέει ο Snyder. Μην αφήνετε τις εξωτερικές πιέσεις να σας εμποδίζουν να ακούτε τη διαίσθησή σας. Είναι εκεί για έναν λόγο.
Πηγή: inc.com