5 tips για την πιο απλή ερώτηση συνέντευξης που οι περισσότεροι αποτυγχάνουν

5 tips για την πιο απλή ερώτηση συνέντευξης που οι περισσότεροι αποτυγχάνουν

inspired-2015-10-job-interview-getty-office-professional-work-career-main

Η πρώτη ερώτηση με την οποία οι περισσότεροι managers ξεκινούν την συνέντευξή τους με έναν υποψήφιο, είναι η λίγο-πολύ γνωστή σε όλους μας: “Πες μου για τον εαυτό σου”. Όπως αναφέρει ο Jim Joseph στο περιοδικό Entrepreneur, όσο απλή και να φαίνεται, η απάντηση που θα δώσει ο υποψήφιος καθορίζει την πορεία του στην υπόλοιπη συνέντευξη.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
“Οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυγχάνουν αμέσως επειδή μου δίνουν μια μακρά λίστα των στιγμών της σταδιοδρομίας τους με χρονολογική σειρά, αρχίζοντας συχνά με την πρώτη τους θέση από το κολέγιο μέχρι το σημερινό τους ρόλο. Αναφέρουν το τι κάνουν, το πότε το έκαναν και τι έκαναν στη συνέχεια.
Η αλήθεια είναι ότι ήδη γνωρίζω τη χρονολογική τους ιστορία. Έχω το βιογραφικό τους μπροστά μου. Έχω ήδη εξετάσει το προφίλ τους στο LinkedIn και σε μερικές περιπτώσεις έχω ήδη ελέγξει την παρουσία τους στα social media. Θα μπορούσα ακόμη και να μάθω τι είχαν για δείπνο χτες το βράδυ αν είναι foodie. Δεν χρειάζομαι μια χρονολογική ανανέωση των διαδοχικών εργασιών τους καθ ‘όλη τη διάρκεια των ετών. Θέλω να μάθω ποιοι είναι. Πες μου τι θα κάνεις για τον οργανισμό μου. Πες μου γιατί πρέπει να σε προσλάβω. Κάνε με να ενθουσιαστώ για εσένα, ως άτομο.”
Εδώ είναι πέντε πράγματα που μπορείτε να εφαρμόσετε και να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση στην επόμενη συνέντευξή σας:
#1 Συνοψίστε το.
Πάρτε όλη την ιστορία σας και όλες τις εμπειρίες σας, στη συνέχεια, συνδέστε τα μαζί σε μια δήλωση του τι κάνετε. Για παράδειγμα, εάν υποβάλετε αίτηση για εργασία σε θέση διαχείρισης έργου, εξηγήστε τις γνώσεις σας για τη συγκέντρωση διαφορετικών ομάδων. Δείξτε μου πώς μπορείτε να ολοκληρώσετε ένα πολύπλοκο σύνολο παραδοτέων σε σχέση με καθορισμένους βασικούς δείκτες απόδοσης.
#2 Πείτε ιστορίες
Οι ιστορίες ξεπερνούν το αλεξίσφαιρο ενός βιογραφικού και προσθέτουν υφή όχι μόνο στο πώς δουλεύετε, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο συνδέεστε με άλλους. Οι ιστορίες σας μετατρέπουν σε ένα παραγωγικό ανθρώπινο ον, αντί ενός χαρτιού. Επιστρέφοντας στο παράδειγμα διαχείρισης έργου, μπορείτε να περιγράψετε την ώρα που σώσατε ένα έργο υψηλής προτεραιότητας του CEO. Θα μπορούσατε να αναφέρετε λεπτομέρειες για το πώς κατευθύνατε την ομάδα, παραμείνατε εντός προϋπολογισμού και παραδώσατε τα αποτελέσματα εγκαίρως.
#3 Κάντε έρευνα
Ερευνήστε την εταιρεία, τη θέση και το άτομο μπροστά σας. Έτσι ξέρετε τι είναι σημαντικό για όλους. Στη συνέχεια, τοποθετήστε τον εαυτό σας και τις ικανότητές σας σε σχέση με αυτό που γνωρίζετε ότι αναζητούν. Εάν η συνεργασία είναι προτεραιότητα, τότε εστιάστε στην ικανότητά σας να συνεργάζεστε και να κατευθύνετε άλλους – ακόμα και εκείνους που δεν λογοδοτούν σε εσάς. Ή, εάν η κερδοφορία είναι προτεραιότητα, τότε εστιάστε στην ικανότητά σας να μειώνετε το κόστος και το χρόνο του προσωπικού για να εκτελέσετε τα σχέδια.
#4 Βρείτε τρόπους για να συνδεθείτε.
Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια ανθρώπινη σύνδεση με τον interviewer σας; Εάν είναι foodie, τότε αναφέρετε τα μαγειρικά σας πάθη στη συνομιλία. Αν πήγατε στο ίδιο κολέγιο, μιλήστε για τις αγαπημένες σας μνήμες για να δημιουργήσετε έναν δεσμό.
#5 Να είστε ο εαυτός σας
Εάν προσλαμβάνω, τότε θέλω να σας γνωρίσω τόσο πολύ όσο θέλετε να με εντυπωσιάσετε. Το όλο σημείο μιας συνέντευξης είναι να ξεπεράσω τα τυπικά ενός βιογραφικού σημειώματος και να γνωρίσω πραγματικά εσάς, πώς σκέφτεστε και πώς κινείστε – πώς θα χωρέσετε στην εταιρεία μου.
Έτσι, να είστε ειλικρινείς, και να είστε σίγουροι ότι θα έχετε μια πολύ πιο ομαλή συνέντευξη – ίσως ακόμη και να σας βοηθήσει να προσληφθείτε.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.