Σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να δηλώνει το όνομά τους τα αθλητικά παπούτσια δεν είναι σε καμία περίπτωση περιορισμένα στους αγωνιστικούς χώρους αυτά τα χρόνια. Τα αθλητικά υποδήματα, (λιγότερο τυπικά) γνωστά ως sneakers, μπορούν να βρεθούν οπουδήποτε από τις αίθουσες συνεδριάσεων έως τους διαδρόμους μόδας και εταιρείες όπως η Nike και η Adidas βγάζουν δισεκατομμύρια ενισχύοντας τη φρενίτιδα των sneakers.
Με ετήσιες πωλήσεις υποδημάτων ύψους 22,3 δις δολαρίων, η Nike εξακολουθεί να είναι νούμερο 1 στην παγκόσμια αγορά. Μάλιστα το 2018 αύξησε τις πωλήσεις των παπουτσιών της κατά 1.2 δις, σε αντίθεση με την Adidas της οποίας οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 300 εκατομμύρια δολάρια.
Έχοντας ξεκινήσει ως επιχείρηση που χορηγεί άδεια χρήσης ιαπωνικών παπουτσιών για την αμερικανική αγορά, η Nike ανέπτυξε γρήγορα το δικό της όνομα στη δεκαετία του 1970, όταν εισήχθησαν μερικά από τα πιο κλασσικά σχέδια της εταιρείας.
Είναι ενδιαφέρον ότι μερικά από τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στη δεκαετία του 1970 εξακολουθούν να είναι τα πιο δημοφιλή παπούτσια της Nike σήμερα. Η αγορά των sneakers είναι ίσως μοναδική στον τρόπο που κινείται συνεχώς μεταξύ της καινοτομίας και της νοσταλγίας, ενώ τα παπούτσια που σχεδιάστηκαν στη δεκαετία του 1970 και του 1980 εξακολουθούν να πωλούν εξίσου καλά ή σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και καλύτερα από τα παπούτσια που διαθέτουν τεχνολογία αιχμής.
Πηγή: Statista