Γιατί οι καλοί υπάλληλοι χάνουν το κίνητρό τους;

Γιατί οι καλοί υπάλληλοι χάνουν το κίνητρό τους;

kinitro-ipallilon-businessreviewgreece

Κίνητρο – η προθυμία να γίνει η δουλειά παρά από το να υπάρχει αναβλητικότητα, επενδύοντας αρκετές πνευματικές προσπάθειες για να πετύχει – αντιπροσωπεύει το 40% της επιτυχίας των ομαδικών έργων. Ωστόσο, οι managers συχνά δυσκολεύονται ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα κινητοποιήσουν αποτελεσματικά τους  εργαζόμενους με έλλειψη κινήτρου. Η ανασκόπηση της έρευνας σχετικά με τα κίνητρα από το Harvard Business Review δείχνει ότι το κλειδί για τους  managers είναι να προσδιορίσουν με ακρίβεια τον λόγο της έλλειψης κινήτρων και στη συνέχεια να εφαρμόσουν μια στοχοθετημένη στρατηγική.
Η προσεκτική αξιολόγηση της φύσης της αποτυχίας – πριν από τη λήψη μέτρων – είναι καθοριστικής σημασίας. Εφαρμόζοντας την λανθασμένη στρατηγική (για παράδειγμα, προτρέποντας έναν υπάλληλο να δουλέψει σκληρότερα, όταν ο λόγος που δεν αποδίδει είναι ότι είναι πεπεισμένος πως δεν μπορεί να το κάνει) μπορεί πραγματικά να αντιστραφεί, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη έλλειψη κινήτρου.
Οι λόγοι έλλειψης κινήτρου εμπίπτουν σε τέσσερις κατηγορίες – ένα κουαρτέτο που ονομάζουμε παγίδες κινήτρων. Συγκεκριμένα, είναι 1) αναντιστοιχία αξιών, 2) έλλειψη αυτο-αποτελεσματικότητας, 3) αποδιοργανωτικά συναισθήματα και 4) σφάλματα απόδοσης. Κάθε μία από αυτές τις τέσσερις παγίδες έχει ξεχωριστά αίτια και έρχεται με συγκεκριμένες στρατηγικές για να απελευθερώσει έναν υπάλληλο από την “ασφυξία” του.
Εδώ είναι οι τέσσερις παγίδες κινήτρων και κάθε στοχοθετημένη στρατηγική για να βοηθήσετε τους υπαλλήλους σας να ξεφύγουν από αυτές:
#1 Αναντιστοιχία αξιών: Δεν με νοιάζει αρκετά για να το κάνω
Πώς αυτή η παγίδα καταλαμβάνει τους εργαζόμενους: Όταν μια εργασία δεν συνδέεται ή δεν συμβάλλει σε κάτι που οι εργαζόμενοι εκτιμούν, δεν θα παρακινηθούν να το κάνουν.
Πώς να βοηθήσετε έναν υπάλληλο από αυτή την παγίδα: Ανακαλύψτε τι έχει αξία για τον υπάλληλο και συνδέστε το με την εργασία. Πολύ συχνά, οι managers σκέφτονται τι τους παρακινεί και υποθέτουν πως το ίδιο θα ισχύει και για τους υπαλλήλους τους. Συμμετέχετε στη διερεύνηση της συνομιλίας σας για να προσδιορίσετε τι εκτιμά ο υπάλληλός σας και πώς αυτή η σχέση συνδέεται με την εργασία.
#2  Έλλειψη αυτο-αποτελεσματικότητας: Δεν νομίζω πως είμαι σε θέση να το κάνω
Πώς αυτή η παγίδα καταλαμβάνει τους εργαζόμενους: Όταν οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι δεν έχουν την ικανότητα να εκτελούν μια εργασία, δεν θα έχουν και κίνητρο να το κάνουν.
Πώς να βοηθήσετε έναν υπάλληλο από αυτή την παγίδα: Χτίστε αίσθηση της εμπιστοσύνης και της ικανότητας του εργαζομένου. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Ένας είναι η επισήμανση μιας καλής απόδοσης στο παρελθόν, όταν έχουν ξεπεράσει παρόμοιες προκλήσεις. Ίσως μοιραστείτε παραδείγματα άλλων υπαλλήών και πως ακριβώς εκείνοι  ξεπέρασαν τις ίδιες προκλήσεις με τον τρόπο που μπορεί να κάνει και ο εργαζόμενος. Χτίστε την αίσθηση της αυτο-αποτελεσματικότητάς τους με περισσότερες δύσκολες προκλήσεις, ή με τη διάσπαση του τρέχοντος έργου σε διαχειρίσιμα κομμάτια.
#3  Αποδιοργανωτικά συναισθήματα: Είμαι πολύ αναστατωμένος για να το κάνω
Πώς η παγίδα αυτή καταλαμβάνει τους εργαζόμενους: Όταν οι εργαζόμενοι καταλαμβάνονται με αρνητικά συναισθήματα όπως άγχος, θυμό ή κατάθλιψη, δεν θα έχουν κίνητρο να εκτελέσουν μια εργασία.
Πώς να βοηθήσετε έναν υπάλληλο από αυτή την παγίδα: Ξεκινήστε σε ένα μέρος όπου δεν μπορείτε να ακουστείτε. Πείτε τους πως θέλετε να καταλάβετε γιατί είναι αναστατωμένοι και γίνετε ενεργός ακροατής. Μην συμφωνείτε ή διαφωνείτε. Το να είστε επικριτικός προκαλεί μεγαλύτερη αναστάτωση στον εργαζόμενο. Στη συνέχεια, συνοψίστε εν συντομία τι ακούσατε και ρωτήστε αν έχετε καταλάβει. Αν πουν «όχι», ζητήστε συγγνώμη και πείτε τους να «δοκιμάσετε ξανά». Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι έχουν γίνει κατανοητοί, τα αρνητικά συναισθήματά τους μαλακώνουν. Μπορεί να είναι χρήσιμο να τους πείτε ότι θέλετε να εξετάσετε τα λεγόμενά τους και να προγραμματίσετε μια ώρα την επόμενη ημέρα για να συζητήσετε. Αυτό συχνά βοηθά το άτομο να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο των συναισθημάτων του.
#4 Σφάλματα απόδοσης: Δεν ξέρω τι πήγε στραβά με αυτό
Πώς αυτή η παγίδα καταλαμβάνει τους εργαζόμενους: Όταν οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να εντοπίσουν με ακρίβεια τους λόγους που δυσκολεύονται με μια εργασία ή όταν αποδίδουν ευθύνες σε έναν λόγο πέρα ​​από τον έλεγχό τους, δεν θα έχουν κίνητρο να το κάνουν.
Πώς να βοηθήσετε έναν υπάλληλο από αυτή την παγίδα: Βοηθήστε τον εργαζόμενο να σκεφτεί καθαρά για την αιτία των δυσκολιών του. Τα σφάλματα απόδοσης εντοπίζονται σε υπαλλήλους οι οποίοι επικαλούνται συνεχώς διαφορετικές δικαιολογίες (αρρώστια, υπερβολικές δεσμεύσεις ή έλλειψη χρόνου, προσπαθώντας να πλασάρουν την εργασία σε συναδέλφους). Βοηθώντας τον εργαζόμενο να εντοπίσει ακριβώς γιατί η εργασία φαίνεται “βουνό” μπορεί να τον βοηθήσει να αποφύγει αυτά τα σφάλματα. Εάν επικαλεστούν μια αιτία που είναι εκτός δικού τους ελέγχου (για παράδειγμα, κατηγορώντας άλλους ανθρώπους ή κάποιο ελάττωμα που δεν μπορεί να διορθωθεί), προτείνετε άλλα αίτια που βρίσκονται υπό τον έλεγχό τους, όπως η ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας στρατηγικής ή η εφαρμογή ενός καλύτερου επιπέδου προγραμματισμού.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.