Κάθε HR manager ή ιδρυτής ή οποιοσδήποτε τέλος πάντων αναλαμβάνει να πάρει συνέντυξη από υποψήφιους εργαζομένους για μια θέση, σίγουρα ακολουθεί ένα μοτίβο όσον αφορά τις ερωτήσεις που θα κάνει.
Είναι συχνό φαινόμενο πέραν από τις “τυπικές” ερωτήσεις να γίνονται και ορισμένες που ενδεχομένως… ξαφνιάζουν τους υποψηφίους ή τους φέρνουν σε δύσκολη θέση. Κάθε μια από αυτές γίνονται για κάποιο συγκεκριμένο λόγο.
Το παρακάτω είναι απόσπασμα από μια προσωπική εμπειρία του Brian Peters σε άρθρο του στο Medium, και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Κάποτε γνώρισα κάποιον που είχε αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν με τους καλύτερους βαθμούς στο έτος του. Είχε μια δυνατή πορεία δουλεύοντας για τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες στις ΗΠΑ και τώρα είναι συναίτερος σε ένα VC Fund στο Ουισκόνσιν. Καθώς μιλούσαμε μια φορά σε ένα δείπνο, τον ρώτησα ποια είναι η νούμερο 1 ερώτηση που κάνει σε υποψηφίους όταν τους παίρνει συνέντευξη για δουλειά. Και ήταν η εξής:
“Έχεις 1 λεπτό να απαντήσεις στην ερώτηση χωρίς να σου δώσω κάποιο στοιχείο. Καθώς σκέφτεσαι την απάντηση θέλω να λες δυνατά τις σκέψεις σου. Όπως και να σκέφτεται το πρόβλημα, εξέφρασέ το. Η ερώτηση είναι: πόσα μίλια είναι η περιφέρεια της γης;“
Καθώς σκεφτόμουν την απάντηση και εξέφραζα τις σκέψεις μου μπερδεύτηκα αρκετές φορές, αλλά κατέληξα στα 29,000 μίλια. Η σωστή απάντηση είναι 24,902 αλλά δεν είναι εκεί το νόημα.
Ήθελε να ακούσει πώς προσσέγιζα το πρόβλημα. Πώς σκεφτόμουν χωρίς να έχω καμία πληροφορία ή στοιχείο. Πώς διαχειριζόμουν την πίεση σε άβολες και δύσκολες καταστάσεις. Επομένως όταν διαχειρίζεσαι ένα πρόβλημα είναι καλό να το χωρίζεις σε λίγα και διαχειρίσιμα κομμάτια.
Αυτός είναι ο τρόπος σκέψης που βοηθάει εταιρείες να επιβιώσουν σε ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο περιβάλλον.