Η φιλοσοφία του Αριστοτέλη που εφαρμόζουν ο Elon Musk και το Netflix

Η φιλοσοφία του Αριστοτέλη που εφαρμόζουν ο Elon Musk και το Netflix

IMG_20190403_000042

Μπορεί να είμαστε στον 21ο αιώνα, αλλά πολλοί επιτυχημένοι διευθύνοντες σύμβουλοι και ηγέτες επιχειρήσεων εξακολουθούν να κοιτούν πίσω στο 350 π.Χ. για να βρουν καθοδήγηση.
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής και εφευρέτης Elon Musk φαίνεται πως είναι καλός στην κατανόηση και την εφαρμογή φιλοσοφικών αρχών που δημιουργήθηκαν στο μακρινό παρελθόν. Συγκεκριμένα, έχει μια προτίμηση σε μια αρχαία φιλοσοφία από τον Αριστοτέλη, αυτή που εξετάζει τις “πρώτες αρχές“.
Ο τρόπος σκέψης των «πρώτων αρχών» είναι ο εξής: όσο περισσότερο αντιλαμβανόμαστε τις θεμελιώδεις αρχές ενός θέματος, τόσο περισσότερα μπορούμε να μάθουμε. Για να προσεγγίσετε προβλήματα με αυτόν τον τρόπο σκέψης πρέπει να απορρίψετε το status quo της εξέτασης του προβλήματος από επιστημονική άποψη.
Για παράδειγμα, όταν ο Elon Musk ξεκίνησε τη SpaceX το 2002, η αρχική του ιδέα ήταν να αγοράσει έναν πύραυλο. Εντούτοις, η είσοδος του στο χώρο του διαστημικού ταξιδιού μέσω της αγοράς πυραύλου έσβησε όταν ανακάλυψε ότι το κόστος του θα αποτελούσε σοβαρή απειλή για τα οικονομικά της startup που είχε ιδρύσει.
Ο Musk εξηγεί πώς έφτασε  αντ ‘αυτού στην ιδέα της δημιουργίας πυραύλων: Είπα, εντάξει, ας δω τις πρώτες αρχές. Τι είναι ένας πύραυλος; Κράματα αλουμινίου  αεροδιαστημικής ποιότητας, συν μερικό τιτάνιο, χαλκό και ίνες άνθρακα. Τότε ρώτησα, ποια είναι η αξία αυτών των υλικών στην αγορά; Αποδείχθηκε ότι το κόστος υλικών ενός πυραύλου ήταν περίπου το 2% της τυπικής τιμής αγοράς.
Πρόσφατα, ο Musk χρησιμοποίησε ξανά την φιλοσοφία των πρώτων αρχών για να μειώσει τις δαπάνες της Tesla. Ο Musk ζήτησε από την ομάδα χρηματοδότησης της Tesla να «χτενίσει κάθε δαπάνη παγκοσμίως, όσο μικρή και αν είναι και να κόψει όλα όσα δεν έχουν δικαιολογημένη αξία». Στους διευθυντές της Tesla, που είχαν κόστη άνω του $1 εκατομμυρίου, τους ζητήθηκε να παραδώσουν “μια λεπτομερή λίστα με τις πρώτες ύλες που χρειάζονταν από προμηθευτές, καθώς και το απαιτούμενο ανθρώπινο κεφάλαιο, πριν τη συνάντηση”
Αλλά η SpaceX και η Tesla του Musk δεν είναι οι μόνες εταιρείες που έχουν εφαρμόσει τη φιλοσοφία του Αριστοτέλη. Η Netflix χρησιμοποίησε αυτή την αρχαία ελληνική προσέγγιση για την ανάπτυξη της εταιρείας στη μεγάλη δυναμική που έχει σήμερα.
Στην εταιρεία λογισμικού που ξεκίνησε πριν από την Netflix, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Netflix, Reed Hastings, αναζητώντας την πρώτη αρχή,  διαπίστωσε πως η δημιουργικότητα και η καινοτομία καταπνίγηκαν εξαιτίας των εργαζομένων που ακολουθούσαν τυφλά τις οδηγίες.
Η βασική ερώτηση που θα έκανε συνεχώς ένας στοχαστής θα ήταν, λέει ο Hastings, “Ποιο είναι το καλύτερο για την εταιρεία;” και “Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό με τον άλλο τρόπο;” Και αυτό ακριβώς ζητά από τους υπαλλήλους: “Ζητάμε από τους ανθρώπους να κάνουν ό, τι νομίζουν ότι είναι καλύτερο για την εταιρεία. Δεν τους δίνουμε κατευθυντήριες γραμμές.”
Πηγή: Inc

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.