Το Meme Marketing ήρθε για να μείνει: H τάση που εκμεταλλεύονται τα brands

Το Meme Marketing ήρθε για να μείνει: H τάση που εκμεταλλεύονται τα brands

matrix-meme

Το ξέρατε ότι οι millennials περνούν καθημερινά 200 λεπτά στα social media; Καθώς το facebook και το instagram  έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας, είναι δύσκολο να φανταστούμε την “ψηφιακή καθημερινότητά” μας χωρίς posts, likes, stories, news feed και… memes!
Τα memes είναι τόσο δημοφιλή, που σύμφωνα με το Google Trends περισσότερα άτομα αναζητούν στο Google τη λέξη “memes” παρά τον Ιησού!
Αυτό που κάνει τα memes ξεχωριστά είναι ο ιδιαίτερος τρόπος τους να αναπαριστούν σε μια εικόνα διάφορες καταστάσεις, προβλήματα και συναισθήματα της καθημερινής μας ζωής. Πολλές φορές μάλιστα συνδυάζουν κάποιον χαρακτήρα ή σκηνή από ταινία με κάποια έξυπνη ατάκα.
 

 
Φυσικά τα brands  δε θα μπορούσαν να χάσουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν αυτή τη τάση και να συνδεθούν με το νεανικό κοινό τους. Ήδη παρα πολλά έχουν ενσωματώσει στο περιεχόμενο της στρατηγικής ψηφιακού marketing τους τα  memes, πάντα στα πλαίσια του κλάδου τους.
Όταν χρησιμηποιείται έξυπνα και δημιουργικά, το Meme Marketing μπορεί να αποδειχθεί ένα εξαιρετικά επιτυχημένο μέσο αλληλεπίδρασης. Πηγαίνει ένα βήμα πέρα από τα κλασσικά και -συχνά- απρόσωπα posts εταιρειών στα social media. Δεν είναι τόσο κατάλληλο για προωθητικές ενέργειες, όσο για διασκεδαστικό και “engaging” περιεχόμενο.
Άλλο ένα πλεονέκτηκα είναι ότι είναι πιο εύκολο να διαδωθούν. Το Forbes δίνει ένα έξυπνο παράδειγμα: θα προτιμούσατε να κοινοποιήσετε ένα αστείο meme για τα burgers των McDonald’s ή ένα blog 500 λέξεων σχετικά με τις τελευταίες προσθήκες στο μενού τους;
Όπως προαναφέρθηκε, τα memes είναι ένας εξαιρετικός τρόπος σύνδεσης των brands με το κοινό τους μέσω πρωτότυπου και ευχάριστου περιεχομένου. Αλλά υπάρχει ένα θέμα… ο κύκλος ζωής των memes  είναι πολύ μικρός!
Τα brands πρέπει να είναι ενήμερα για το ποια memes είναι στην μόδα και ποια όχι. Και φυσικά να συνδυάζονται αρμονικά με το προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρουν.
Μια ελληνική εταιρεία που έχει επενδύσει στο meme marketing είναι το e-food. Καθώς δραστηριοποείται στο online delivery τα memes έχουν σχέση με φαγητό και είναι ταυτόχρονα αστεία:

Σε γενικές γραμμές το meme marketing δεν είναι μόνο για παιδιά. Μπορεί να γίνει ένα μέρος της στρατηγικής marketing ενός brand , αρκεί να εφαρμοστεί έξυπνα… και με μέτρο!
 
 

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.