Πως είναι η διοργάνωση ενός TEDx στην Ελλάδα; Συνέντευξη με την ομάδα του TEDxUniversityofPiraeus!

Πως είναι η διοργάνωση ενός TEDx στην Ελλάδα; Συνέντευξη με την ομάδα του TEDxUniversityofPiraeus!

TEDxUniversityofPiraeus-Team2019

Το TEDxUniversityofPiraeus πλησιάζει και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία και ρωτήσαμε κάποια μέλη της ομάδας σχετικά με την εμπειρία της συμμετοχής στη διοργάνωση ενός τέτοιου μεγάλου event στην Ελλάδα καθώς και για και τα οφέλη που προσφέρει.

Τι αποκομίζει ένας εθελοντής από την συμμετοχή του στη διοργάνωση
ενός TEDx;

Συμμετέχοντας ως εθελοντής, είτε ως μέλος της οργανωτικής ομάδας είτε συνεισφέροντας τη μέρα του event, έχεις σίγουρα πολλά να κερδίσεις. Αρχικά, αποκτάς πρακτικές γνώσεις πάνω στη διοργάνωση εκδηλώσεων, καθώς το event οργανώνεται εξ ολοκλήρου από εθελοντές! Επικοινωνία με ομιλητές χορηγούς, εταιρίες παραγωγής, προώθηση και δημιουργία περιεχομένου είναι μόνο λίγα από τα κομμάτια τα οποία θα μπορούσε να εξασκήσει κάποιος. Έπειτα, είναι σίγουρα τα soft skills. Ως εθελοντές έχουμε έναν κοινό στόχο, για τον οποίο δουλεύουμε από κοινού. Ο χρόνος είναι περιορισμένος, οι προσδοκίες υψηλές και οι δυσκολίες είναι σίγουρο πως θα προκύψουν. Είναι λοιπόν ένα περιβάλλον, στο οποίο σου δίνεται η ευκαιρία να αλληλεπιδράσεις με διαφορετικούς χαρακτήρες, να αντιμετωπίσεις προκλήσεις, να διαχειριστείς κρίσεις και να πάρεις πρωτοβουλίες. Κάτι που δυστυχώς δεν μας προσφέρεται από την τυπική εκπαίδευση. Ας μην ξεχνάμε όμως, πως δεν παύουμε να είμαστε μια ομάδα νέων! Οπότε ένα από τα κύρια ζητούμενα της εμπειρίας μας, είναι να απολαμβάνουμε αυτό που κάνουμε. Οι ομαδικές έξοδοι και διασκεδαστικές δραστηριότητες είναι λοιπόν κομμάτια μέσα από τα οποία γινόμαστε όλοι μια μεγάλη παρέα!
– Έλενα Κασιμάτη, Volunteers Coordinator
Η συμμετοχή στην οργανωτική ομάδα ενός event σαν το TEDxUniversityofPiraeus σου δίνει σίγουρα μια εικόνα για το πως λειτουργεί  μιαομάδα που έχει έναν κοινό σκοπό. Μαθαίνεις να συνεργάζεσαι, να αναλαμβάνεις πρωτοβουλίες και να είσαι συνεπής. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι μέσα από αυτή την εμπειρία γνωρίζεις άτομα ενδιαφέροντα και δραστήρια, φυσικά, δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για να πάρει κανείς μετά το TEDx την απόφαση να κάνει μια δική του επιχειρηματική προσπάθεια, εφόσον βρει μια ιδέα που αξίζει (να διαδοθεί;). Ελπίζω κάποιοι από εμάς να το κάνουν!
– Γεωργία Πίνα, Production Manager
Καθ’ όλη τη διάρκεια των ακαδημαϊκών μου ετών, τα τελευταία τέσσερα έτη δηλαδή, έχω περάσει από όλες τις δυνατές «βαθμίδες» εθελοντών στο TEDxUniversityofPiraeus και κάθε μία μου παρείχε και ξεχωριστά μαθήματα. Όντας Volunteer στις διοργανώσεις του 2016 και του 2017, μπήκα σε μία ομάδα 40 περίπου ατόμων, τα οποία για δύο περίπου μήνες εκπαιδεύονται για να παρέχουν τη βοήθειά τους με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο την ημέρα του event. Όντας εθελοντής, και για πρώτη φορά σε μία τέτοια διοργάνωση, έμαθα να λειτουργώ μέσα σε μία ομάδα, σε ένα περιβάλλον συνεργασίας και αλληλοσεβασμού, στο οποίο υπάρχουν πολλές προκλήσεις, δεδομένου του αριθμού των ατόμων – και όχι μόνο – αλλά όλοι θέλουν και πιστεύουν ότι το  αποτέλεσμα θα είναι επιτυχές. Παράλληλα, μαθαίνεις να εκπροσωπείς ένα φορέα καθώς, την ημέρα της εκδήλωσης, είσαι ουσιαστικά το «πρόσωπο» της. διοργάνωσης Επίσης, η συνεχής διάδραση με εκατοντάδες άτομα κατά τη διάρκεια του event είναι ένα σημαντικό μάθημα αλλά και ευκαιρία δικτύωσης,  κάτι για το οποίο ο χώρος των  TEDxδιοργανώσεων ενδείκνυται. Τέλος, σίγουρα αποκόμισα και σημαντικές γνωριμίες και φιλίες τις οποίες διατηρώ έως σήμερα. Για τα επόμενα δύο χρόνια, οι δύο μήνες προετοιμασίας μεταφράστηκαν σε άλλους 6-7 μήνες παρασκηνιακής εργασίας. Όντας Coordinator στην περσινή εκδήλωση, στο τμήμα του Campaign συγκεκριμένα, έμαθα να δουλεύω με πρόγραμμα και συστηματικότητα για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, το οποίο απαιτεί συγκεκριμένο φόρτο εργασίας, αλλά και αρκετό χώρο για λήψη πρωτοβουλιών και δημιουργικότητα. Έμαθα πώς να συντονίζω μία καμπάνια και να επικοινωνώ ένα μήνυμα στο ευρύ κοινό, αλλά και να χρησιμοποιώ εξειδικευμένο λογισμικό και πλατφόρμες για αντίστοιχες ενέργειες, πχ. αποστολή δελτίων τύπου και newsletters. Από τη θέση του Coordinator, βρέθηκα φέτος στη θέση του Manager, η οποία μου επιφύλασσε πολλά μαθήματα και εμπειρίες. Φέτος κλήθηκα για πρώτη μου φορά στη διοργάνωση να συντονίσω μία ομάδα ατόμων, το οποίο με ώθησε να σκέπτομαι με πιο
ευρύ τρόπο, καθώς η διαχείριση της ομάδας μου ήταν εξαιρετικά επικερδής και για εμένα τον ίδιο. Έμαθα να θέτω προτεραιότητες και να τηρώ αυστηρά χρονοδιαγράμματα, να λέω την άποψή μου, αλλά επίσης συνειδητοποίησα ότι το έργο ενός επηρεάζει τη δουλειά όλων, γιατί πέραν της δικής μου υποομάδας – το τμήμα του Communications, έρχομαι σε άμεση  αλληλεπίδραση με όλες τις υπόλοιπες ομάδες για να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο, κάτι στο οποίο όλοι πιστεύουμε και ευχόμαστε να έχει την ανταπόκριση που ελπίζουμε από το κοινό την ημέρα του event, συγκεκριμένα  για φέτος, το Σάββατο 18 Μαΐου 2019.
– Αλέξης Τσακωνιάτης, Communications Manager

Πόσο καιρό προετοιμάζεται ένα τέτοιο event σαν το TEDx;

Η προετοιμασία ενός μεγάλου event σαν το TEDxUniversityofPiraeus απαιτεί πολύμηνη προετοιμασία. Τα πρώτα μέλη της οργανωτικής ομάδας μπαίνουν τον Σεπτέμβρη και μαθαίνουν να δουλεύουν σε υποομάδες διαφορετικών αντικειμένων, που συνεργάζονται όμως για τον κοινό στόχο που είναι το συνέδριο του Μαΐου. Δύο μήνες πριν καλωσορίζουμε και άλλους 40 εθελοντές που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία των διαδικασιών την ημέρα του event.  Αναμφισβήτητα, χρειάζεται συνεχής συντονισμός των διαδικασιών και σωστός προγραμματισμός ώστε να παραμείνουμε εντός των χρονικών πλαισίων που έχουμε θέσει.
– Δανάη Βασιλείου, Project Manager

Υπάρχει ανταπόκριση για τέτοια event τόσο από επιχειρήσεις για
χορηγίες όσο και από τον κόσμο;

Παρόλο που ζούμε σε περίεργους καιρούς και η Ελλάδα βιώνει δύσκολες καταστάσεις πολλές επιχειρήσεις είναι δίπλα σε ΜΚΟ που προσπαθούν να βοηθήσουν την κοινωνία να βγει από την οικονομική αλλά κυρίως κοινωνική κρίση. Είναι γεγονός βέβαια ότι τα πράγματα στις χορηγίες είναι δύσκολα αλλά και πάλι υπάρχει η στήριξη από τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό που θεωρώ ότι έχει αλλάξει τα τελευταία στις χορηγίες είναι ότι οι επιχειρήσεις σκέφτονται περισσότερο πριν εγκρίνουν κάποια χορηγία και παράλληλα προτιμούν να μην κάνουν χρηματικές χορηγίες αλλά προϊοντικές. Τα πράγματα είναι δύσκολα και θα έλεγα ότι οι χορηγίες βιώνουν ένα challenge όπως και η Ελλάδα! Όσον αφορά την ανταπόκριση του κόσμου πιστεύω ότι κάθε χρόνο είναι και περισσότερη. Το νεανικό κοινό ψάχνετε και όταν μπαίνει στον κόσμο του TEDx του είναι δύσκολο να βγει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αριθμός των αιτήσεων για τους εθελοντές του συνεδρίου που συνεχώς αυξάνεται. Τέλος, να αναφέρω ότι και σε επίπεδο ομιλητών (κόσμος δηλαδή) είναι πάντα όλοι πρόθυμοι να μιλήσουν στο event μας αλλά και να μας στηρίξουν με τον τρόπο που μπορούν.
– Ανδρέας Ροδουσάκης, Partnerships Manager
Ευτυχώς υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που επενδύουν σε δράσεις και πρωτοβουλίες νέων ανθρώπων. Νομίζω πως επειδή βλέπουν ότι υπάρχει ειλικρινής και ακόρεστη όρεξη για δουλειά και δημιουργία, τόσο οι επαγγελματίες όσο και τα άτομα που μας παρακολουθούν, συνεχίζουν να στηρίζουν τέτοιες εθελοντικές οργανώσεις.
– Δανάη Βασιλείου, Project Manager

Μπορούν κυρίως οι νέοι να εμπνευστούν μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις για να ξεκινήσουν κάτι δικό τους που θα βοηθήσει παράλληλα τη χώρα μας να εισέλθει πιο δυναμικά στη νέα εποχή;

Άπειρες TEDx ομιλίες χαρακτηρίζονται ως inspirational και motivational, έχουν δηλαδή σαν στόχο να εμπνεύσουν και να παρακινήσουν τον θεατή. Από αυτή  την πλευρά, λοιπόν, βλέποντας έναν άνθρωπο να καταφέρνει πράγματα φαινομενικά αδύνατα ή «άπιαστα» -και δη όταν είναι νέος και μπορείς να ταυτιστείς-, μπορείς να  πειστείς ότι ήρθε η ώρα να δράσεις και να πράξεις.  Από την άλλη πλευρά, συμμετέχοντας στην οργανωτική ομάδα ενός συνεδρίου TEDx, συναναστρέφεσαι με άτομα γεμάτα παρόμοιες ιδέες, φιλοδοξίες, όνειρα και μαζί καλλιεργείτε την επαγγελματική σας ταυτότητα. Η επαφή σας με την προσομοίωση ενός εργασιακού περιβάλλοντος ενδυναμώνει τον επαγγελματισμό και αναπτύσσει soft skills που προσφέρει εν τέλει στη χώρα νέους πιο συνειδητοποιημένους και ικανούς να «εισέλθουν δυναμικά» και με αυτοπεποίθηση στην αγορά εργασίας.
– Δανάη Βασιλείου, Project Manager
 

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας