Τι είναι το κόστος ευκαιρίας;

Τι είναι το κόστος ευκαιρίας;

Time-is-Money-1080x675

Είσαι με την παρέα σου στα McDonald’s και θέλεις να τσιμπήσεις κάτι. Έχεις αποφασίσει να μην χαλάσεις περισσότερα από 5 ευρώ και κοιτάς τις τιμές. Ένα cheeseburger κοστίζει 1 ευρώ. Πεινάς πολύ οπότε σκέφτεσαι να πάρεις 5 cheeseburger. Επειδή οι πατάτες κοστίζουν 2 ευρώ, σκέφτεσαι μήπως θυσιάσεις 2 cheeseburger ώστε να μπορέσεις να πάρεις μία μερίδα πατάτες. Βέβαια, θα μπορούσες να πάρεις 2 μερίδες πατάτες και μόνο  1 cheeseburger. Έτσι θα ήταν σαν να θυσιάζεις 4 cheeseburger  για αυτές τις 2 μερίδες πατάτες.
Μόλις συνειδητοποίησες πως οποιοδήποτε συνδυασμό και αν επιλέξεις, πάντα θα υπάρχει ένας άλλος συνδυασμός ο οποίος “θυσίασες” ώστε να πάρεις τον τελικό συνδυασμό που επέλεξες.
Κόστος ευκαιρίας (Opportunity cost) είναι το κόστος που προκύπτει από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής ή μιας επένδυσης σε σχέση με το κέρδος που θα προέκυπτε από μία άλλη πιο συμφέρουσα συναλλαγή ή επένδυση.
Πιο απλά, κόστος ευκαιρίας είναι το κόστος που προκύπτει από την θυσία ενός αγαθού, για την παραγωγή κάποιου άλλου. Αν κάποιος μπορεί με 10€ να πάρει μια μακαρονάδα ή να πάρει μία πίτσα και επιλέξει την μακαρονάδα, η πίτσα είναι το κόστος ευκαιρίας.
Γιατί είναι σημαντικό το Κόστος Ευκαιρίας σε μια επιχείρηση;
Κατά την αξιολόγηση διαφόρων επενδύσεων, οι επιχειρήσεις αναζητούν την επιλογή που είναι πιθανό να έχει τη μεγαλύτερη απόδοση. Συχνά, μπορούν να το καθορίσουν αυτό εξετάζοντας το αναμενόμενο ποσοστό απόδοσης (γνωστό και ως ROI). Άρα, οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν το κόστος ευκαιρίας για να μπορούν να αξιολογήσουν την κάθε επιλογή και να κάνουν μια ορθολογική λήψη απόφασης.
 
Το Business Review επιθυμεί ο κάθε αναγνώστης του να είναι σε θέση να κατανοεί βασικούς όρους ώστε να μπορεί να διαβάζει κάθε άρθρο με άνεση. Για να διαβάσετε περισσότερους όρους, κάντε κλικ στην ετικέτα “Ορολογία” η πατήστε ΕΔΩ.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.

Ίσως σας ενδιαφέρει