Η διαφορά του να έχεις μια ιδέα από το να την κάνεις επιχείρηση

Η διαφορά του να έχεις μια ιδέα από το να την κάνεις επιχείρηση

104631479-GettyImages-124080917

Πολλοί άνθρωποι έχουν καλές ιδέες, αλλά δεν γίνονται όλοι επιχειρηματίες. Ο δισεκατομμυριούχος Richard Branson δέχεται συχνά ερωτήσεις σχετικές με το αν θα έπρεπε κάποιος να προχωρήσει την ιδέα του σε πράξη και θέλησε να παρουσιάσει 5 συμβουλές για όσους αναρωτιούνται το ίδιο.
1) Εκτίμηση ιδέας
Εντάξει, έχετε μια ιδέα. Και τώρα τι; Οι καλές ιδέες βρίσκονται με το τσουβάλι και δεν αξίζει να τις κυνηγήσετε όλες. Ρωτήστε τον εαυτό σας:
Έχω κάνει τη κατάλληλη έρευνα που απαιτείται για να πάω την ιδέα μου στο επόμενο επίπεδο; Η ιδέα μου λύνει ένα πρόβλημα; Καλύπτει μια ανάγκη; Είναι μοναδική; Έχει γίνει πριν;
Γράψτε τις απαντήσεις σας, και στη συνέχεια να τις κρίνετε όσο καλύτερα μπορείτε. Οι καλύτερες ιδέες είναι εκείνες που μπορούν να αντέξουν σε βαριά κριτική ανάλυση. Εάν δεν μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας – το οποίο σχεδόν πάντα συμβαίνει – τότε πηγαίνετε την ιδέα σας σε κάποιους που εμπιστεύεστε και ζητήστε την προοπτική τους. Ακόμα στέκεται; Καλός. Ας προχωρήσουμε.

2) Σχεδιασμός για το μέλλον
Ας υποθέσουμε ότι έχετε καταλήξει σε ένα εκπληκτικό νέο προϊόν ή υπηρεσία που πληροί όλα τα κριτήρια που περιγράφονται παραπάνω. Μπράβο σας. Τώρα ήρθε η ώρα να σχεδιάσετε. Ρωτήστε τον εαυτό σας:
Τι πρέπει να κάνω για να καταστήσω αυτή την ιδέα πραγματικότητα; Έχω αναπτύξει ένα επιχειρηματικό σχέδιο; Ποιες είναι οι ανάγκες κεφαλαίου μου; Πόσο μακριά είμαι από ένα πρωτότυπο εργασίας; Έψαξα για πιθανούς συνεργάτες και επενδυτές; Ποια είναι η στρατηγική διανομής μου;
Σε αυτό το σημείο, ίσως θελήσετε να αναζητήσετε έναν μέντορα αν δεν έχετε ήδη – έναν έμπειρο επαγγελματία βετεράνο που μπορεί να σας ωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση, να επισημάνετε πιθανές παγίδες και να σας βοηθήσουν να περιηγηθείτε γύρω τους.
Εξακολουθώ να βασίζομαι σε μεγάλο βαθμό στις συμβουλές των άλλων, αν και είμαι επιχειρηματίας εδώ και πάνω από πέντε δεκαετίες. Στην τελική, χωρίς τις συμβουλές που έλαβα από μερικούς μεγάλους συμβούλους, η Virgin θα μπορούσε να είναι απλά ένα μικρό καταστηματάκι δίσκων κάπου στο Λονδίνο.
3) Ζύγισμα ρίσκου
Είχατε μια ιδέα και τώρα έχετε ένα σχέδιο. Τέλεια. Ας μιλήσουμε για εσάς τώρα.
Εάν αισθάνεστε κολλημένοι και αβέβαιοι για τα επόμενα βήματα, αναρωτηθείτε: Θα προτιμούσα να συνεχίσω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου ή είμαι έτοιμος να ζήσω με τις αποταμιεύσεις μου για λίγο; Είναι η διατήρηση του σημερινού μου τρόπου ζωής πιο σημαντική από το να κάνω ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή;
Βλέπετε, το επιχειρηματικό πνεύμα αφορά την ανάληψη κινδύνων – δυνητικά ενοχλητικούς και τρομακτικούς κινδύνους ζωής. Εάν η οικογένειά σας εξαρτάται από το εισόδημά σας, είναι δική σας ευθύνη να σκεφτείτε τα πράγματα πολύ προσεκτικά.
Αν η απάντησή σας εξακολουθεί να είναι ένα έντονο και εμφατικό “Ναι” αφού ζυγίσατε όλους τους κινδύνους, τότε είστε έτοιμοι να κάνετε το άλμα.

4) Κάνε τη βουτιά
Εάν είστε ακόμα μαζί μου σε αυτό το σημείο, το επόμενο στάδιο θα πρέπει να είναι ένα απλό: Κάντε τη βουτιά. Μπορείτε να ξεκινήσετε με μικρά βήματα – αλλά βεβαιωθείτε ότι σκέφτεστε μεγάλα (Think Big). Πολλές επιχειρήσεις ξεκινούν από τον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων ως δευτερεύον έργο ενώ παράλληλα αναπτύσσονται.
5) Μην σταματήσεις να πιστεύεις
Το κλειδί για την επιτυχία είναι η σταθερή δέσμευση και εστίαση. Θα κάνετε λάθη όταν ξεκινήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας – έναν τόνο λαθών. Αλλά κρατήστε το μάτι σας στο έπαθλο και ποτέ δεν θα αναβοσβήνει. Εάν σταματήσετε να πιστεύετε, ολόκληρη η επιχείρησή σας θα τεθεί υπό αμφισβήτηση.
Στην περίπτωσή μου, όταν η ομάδα μας ξεκίνησε την Virgin Atlantic με μόνο ένα αεροπλάνο και ελάχιστη γνώση της αεροπορικής δραστηριότητας, βρισκόμασταν μόνοι απέναντι σε καθιερωμένους παίκτες που ήταν έτοιμοι να μας θάψουν. Κανείς δεν θα μας κατηγορούσε αν πετάγαμε την πετσέτα και επιστρέφαμε στον κλάδο της μουσικής. Ωστόσο, είδαμε τις τεράστιες δυνατότητες να διαταράξουμε και να ανασχεδιάσουμε εκ νέου τα ταξίδια των αεροπορικών εταιρειών μέσω ανώτερων υπηρεσιών και καινοτομίας. Συνεχίσαμε λοιπόν και συνεχίζουμε να είμαστε ισχυροί μετά από τρεις δεκαετίες. Είναι θέμα οδήγησης.
 
Πηγή: virgin.com

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Δημήτρης Βλάμης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων από το ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του Business Talks Podcast. Μετράει εμπειρία 3 χρόνων στο content marketing & management και εξειδικεύεται στα social media. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα όνειρο που είχε από μικρός και τον εμπνέει η προσωπική εξέλιξη καθώς και οι νέες τεχνολογίες. Πιστεύει πως ο κάθε άνθρωπος είναι ικανός να πετύχει κάτι που θέλει πραγματικά.