Τι είναι το MVP (Minimum Viable Product)

Τι είναι το MVP (Minimum Viable Product)

minimum-viable-product

Όσοι ασχολείστε με Startups και επιχειρηματικότητα, είναι πιθανό όταν ακούτε για MVP το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό να μην είναι ο πολυτιμότερος παίκτης κάποιου αγώνα, αλλά το Minimum Viable Product.
Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2001, απέκτησε όμως αναγνώριση με το βιβλίο Lean Startup του Eric Ries. Το οποίο συστύνει έναν νέο τρόπο ανάπτυξης και διαχείρισης μιας Startup και χρήζει πλέον παγκόσμιας αναγνώρισης.
Με λίγα λόγια, MVP είναι ένα προϊόν με τα ελάχιστα δυνατά χαρακτηριστικά για να είναι βιώσιμο και να πάρει feedback από τους πρώτους χρήστες με σκοπό την σταδιακή ανάπτυξη και τελειοποίησή του.
Πρέπει να είναι η πιο πρώιμη μορφή του προϊόντος με τα απολύτως απαραίτητα χαρακτηριστικά. Δεν χρειάζεται να είναι καν καλό ή “όμορφο”… αρκεί να δουλεύει. Ο Eric Ries μάλιστα, εξηγεί στο βιβλίο του:
“Αντί να ξοδεύουμε χρόνια τελειοποιόντας την τεχνολογία του προϊόντος μας, φτιάξαμε ένα MVP το οποίο ήταν απαίσιο. Γεμάτο bugs και κολλήματα… αλλά το στείλαμε στους πρώτους χρήστες…”
Αυτό είχε σκοπό να αλλάζουν το προϊόν όσες φορές χρειασεί, με βάση τα λεγόμενα των πελατών τους.

Και όταν το προϊόν – μετά από όλες τις μετρήσεις και αλλαγές – είναι πλέον πλήρες και κάτι που ικανοποιεί τους χρήστες του, βγαίνει από την φάση του MVP.
Το MVP είναι ένας τρόπος που έχει βοηθήσει πολλές εταιρείες να εξοικονομήσουν πολύ χρόνο και χρήμα, αντί να φτιάξουν ένα προϊόν μέχρι τέλους και συνειδητοποιόντας ότι τελικά δεν το θέλει κανείς.
Βέβαια υπάρχουν και επικριτές της θεωρίας αυτής, όπως ο γνωστός Peter Thiel, ο οποίος αναφέρει πως πολλές φορές οι ίδιοι οι πελάτες δεν ξέρουν τι θέλουν και είναι δουλειά της Startup να το “ξεκλειδώσει” αυτό. Αυτό ισχύει κυρίως σε περιπτώσεις που το προϊον είναι κάτι εντελώς καινούργιο και ίσως δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κλάδο.
Ο Henry Ford μάλιστα, είχε πει πως αν ρώταγε τον κόσμο τι θέλει πριν φτιάξει το πρώτο αυτοκίνητο, θα του έλεγαν: ”γρηγορότερα άλογα”.
Ισως πρέπει να βρεθεί η τομή στην οποία η Startup πρέπει να κάνει αλλαγές στο προϊόν της με βάση το τι θέλουν οι πελάτες, εφόσον φυσικά υπάρχει ένα μοτίβο, δηλαδή κάτι συγκεκριμένο που ζητούν αρκετοί.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.

Ίσως σας ενδιαφέρει