Digital Marketing Heroes: Το ελληνικό FB group για όσους αγαπούν το digital marketing

To digital marketing αποτελεί ένα από τα πιο “καυτά” skills της αγοράς τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να βρίσκεται στις κορυφαίες επιλογές των νέων και για τα επόμενα.

Το Business Review Greece μίλησε με τον Λιόντο Γεώργιο, δημιουργό της ομάδας “Digital Marketing Heroes in Greece“, ενός Facebook group που αυτή την στιγμή αριθμεί 1.400 ενεργά μέλη. Ο Γιώργος είναι επίσης, ιδιοκτήτης της web-net.gr, ενός digital agency που εδρεύει στην Αθήνα. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο του και την εξαιρετική συνεργασία μας.

Τι είναι το digital marketing heroes και ποιος ο σκοπός του;

Το Digital Marketing Heroes είναι ένα όραμα που είχα πριν από 2 χρόνια. Το όραμα μου για μία μεγάλη οικογένεια επαγγελματιών αλλά και νέων ανθρώπων που θα ήθελαν να ασχοληθούν με το Digital Marketing. Στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχουν πάντα διέξοδοι. Γι’ αυτό το σκοπό δημιούργησα ένα σπίτι για όποιον πραγματικά ενδιαφέρεται και αγαπάει το marketing. Ο σκοπός είναι ένας και είναι 100% ανιδιοτελής. Να μεταδώσουμε γνώση αλλά και να λύνουμε καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εργασία τους.

Σε αυτό το σημείο θέλω να κάνω μία αναφορά σε τρία ονόματα που χωρίς αυτούς δεν θα είχα πάει τόσο μακριά. Είναι οι άνθρωποι που με πίστεψαν και με βοηθάνε καθημερινά χωρίς να πληρώνονται όπως και εγώ γιατί μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες. Είμαστε συνοδοιπόροι και συνεργάτες και τους ευχαριστώ γι΄ αυτό. Χρήστος Παπαστεφάνου, Χρήστος Ριγούδης, Νίκος Γαλάτης τα σέβη μου! Μελλοντικά στοχεύουμε σε ένα μεγάλο συνέδριο που δεν θα έχει προηγούμενο. Αυτό είναι το όνειρο μας!

Τι χρειάζεται κάποιος για να ασχοληθεί επαγγελματικά;

Πρέπει να καταλάβουμε ότι το digital marketing είναι ένα παρακλάδι του παραδοσιακού μάρκετινγκ. Μπορεί κάποιος να μάθει να φτιάχνει διαφημίσεις και ποτέ να μη καταλάβει ποιος είναι ο πελάτης που τον ενδιαφέρει. Μπορεί ποτέ να μη δημιουργήσει τη σωστή persona του πελάτη του οπότε αν θα απάνταγα στην ερώτηση αυτή θα έλεγα πως χρειάζεται πάρα πολύ διάβασμα. Χρειάζεται προσωπική ενασχόληση και και hands on experience εκτός από το θεωρητικό κομμάτι γιατί κάθε πελάτης είναι διαφορετικός και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Με σεβασμό και κατανόηση. Καθημερινά τα πράγματα αλλάζουν και εμείς είμαστε αυτοί που θα πρέπει να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις, η εμπειρία έρχεται με τα χρόνια οπότε αυτό είναι κάτι το αναπόφευκτο.

Μη φοβηθείτε να ακολουθήσετε τα όνειρα σας. Είναι σημαντικότερο να κάνετε αυτό που πραγματικά ονειρεύεστε και ας πληρώνεστε λιγότερο στην αρχή. Ως αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας μπορώ να σας πω ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη ηθική ικανοποίηση και ανταμοιβή. Δεν θα χρειαστεί να ξαναδουλέψετε ούτε μία μέρα στη ζωή σας αν κάνετε αυτό που αγαπάτε.

Καλές πηγές για να ξεκινήσει να διαβάζει κάποιος μόνος του;

Όποιος θέλει να ξεκινήσει μόνος του χρειάζεται να εξερευνήσει μέρη τα οποία δεν είναι όλα άγνωστα. Στο Youtube υπάρχουν πάρα πολλά κανάλια τα οποία ασχολούνται με το Digital Marketing. Ένα από αυτά τα κανάλια είναι του Neil Patel τον οποίο τον εκτιμάω πάρα πολύ για τη δουλειά του αλλά και για το γεγονός ότι είναι πρωτοπόρος σε πολλά πράγματα πάνω στο Digital Marketing και δίνει αξία στο Community. Στη συνέχεια μπορεί αν θέλει να εξερευνήσει το Udemy το οποίο είναι ένα τεράστιο σχολείο και εκτός από πληρωμένα video courses έχει και πολλά δωρεάν. Αν όμως θέλει να ξεκινήσει όπως εγώ θα του έδινα τη συμβουλή να δει το warriorforum ένα τεράστιο διαμάντι και να ξεκινήσει να δικτυώνεται με πραγματικά έμπειρους επαγγελματίες του χώρου.

Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να ασχοληθεί κάποιος επαγγελματικά με το digital marketing?

Αρχικά θεωρώ πως κάθε άνθρωπος πρέπει να ασχοληθεί με αυτό που πραγματικά αγαπάει. Όσον αφορά το Digital Marketing είναι ένας μαγικός κόσμος ο οποίος είναι άμεσα συνδεδεμένος με το παραδοσιακό marketing. Η αλήθεια είναι πως αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχει περισσότερη ζήτηση σε marketers από ποτέ άρα εάν κάποιος είναι καλός σίγουρα δεν θα μείνει χωρίς δουλειά. Όμως αυτή είναι μία πολύ μεγάλη παγίδα.

Στα περισσότερα νέα παιδιά υπόσχονται θέσεις εργασίας μέσα από σεμινάρια λίγων ωρών και τα κάνουν να πιστεύουν ότι θα μπουν σε μία πολύ καλή θέση σε κάποιο agency ή σε κάποια πολύ καλή εταιρεία. Δυστυχώς όταν έρχεται το πλήρωμα του χρόνου συνειδητοποιούν και τα παιδιά αλλά και συνήθως οι hr πως δεν είναι κάποιος έτοιμος μέσα σε μερικές ώρες.

Για να ξεχωρίσεις στο Digital Marketing πρέπει να έχεις πάρα πολλές γνώσεις και σε αρκετούς τομείς, όπως SEO, Social Media Marketing, PPC, email marketing και σε άλλα όπως το Content Marketing αλλά και να μπορείς να “ψυχογραφήσεις” τον ιδανικό πελάτη για κάθε επιχείρηση που ένα παρακλάδι του είναι και το Persona Marketing.

Όλα αυτά που ανέφερα είναι κομμάτια ενός μεγαλύτερου puzzle που αν κάποιος θέλει πραγματικά να ξεχωρίσει πρέπει να τα συλλέξει στο δρόμο για την επιτυχία. Για να γίνει αυτό χρειάζεται χρόνος και πάνω από όλα προσωπική ενασχόληση. Μετά από αυτά που ανέφερα θα πω σε όλους όσους θέλουν μία επιτυχημένη καριέρα και το λέει η καρδιά τους να ασχοληθούν με το Digital Marketing που είναι το μέλλον για κάθε επιχείρηση.

Γιατί είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να ξοδεύει πόρους σε έναν digital agency?

Πολύ καλή ερώτηση και κυρίως η απάντηση στοχεύει σε όλους όσους έχουν μικρομεσαία επιχείρηση. Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν δικά τους inhouse τμήματα marketing και είναι αρκετά οργανωμένα οπότε χρησιμοποιούν digital agencies μόνο για όσες εργασίες δεν προλαβαίνουν να κάνουν και προσλαμβάνουν Consultant Agencies για να παίρνουν πιο σωστές αποφάσεις σχετικά με τις μελλοντικές τους κινήσεις.

Στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ανάγκη για ένα Digital Agency είναι πολύ μεγάλη. Αν επικεντρωθούμε σε μία πολύ βασική ερώτηση που κάνουν όλοι οι επιχειρηματίες η οποία είναι αν θα έχουν πωλήσεις η γρήγορη απάντηση είναι ναι. Η αληθινή απάντηση είναι θα έχεις, αλλά δεν είναι 100% ότι θα έχεις άμεσα αποτελέσματα και ίσως χρειαστεί να επενδύσεις χρόνο και κεφάλαιο. Τα Digital agencies αυτή τη στιγμή και κυρίως τα ελληνικά είναι σε ένα καλό επίπεδο και μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες σε προσιτή τιμή.

Η κάθε επιχείρηση μπορεί να ένα budget από 200-300 ευρώ να ξεκινήσει τα πρώτα της βήματα στα Social Media και με σωστή καθοδήγηση να αυξήσουν δραματικά το τζίρο ενός eshop. Αυτή τη στιγμή στο Facebook είναι πάνω από 3 Δις χρήστες. Οπότε η βασική ερώτηση είναι θα εμπιστευτείς έναν inhouse υπάλληλο που θα κοστίζει 2 και 3 φορές παραπάνω χρήματα ή θα κάνεις focus στις δουλειές που χρειάζεται να κάνεις εσύ και θα σταματήσεις να χάνεις χρόνο σε κάτι το οποίο υπάρχουν ειδικοί και μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο; Γνωρίζω ότι πολλοί είναι απογοητευμένοι γιατί δεν είχαν κάποιο κέρδος σε παλιότερες προσπάθειες και απογοητεύτηκαν από τα Digital Agencies αλλά καλώς ή κακώς και μιλάω από προσωπική γνώση υπάρχουν πολλά Digital Agencies στην Ελλάδα τα οποία μπορούν να φέρουν εις πέρας και τα δυσκολότερα projects.

Ποια λάθη παρατηρείτε να γίνονται συχνότερα πριν αναλάβετε μια επιχείρηση; (για οποιαδήποτε υπηρεσία)

Λάθη, δεν θα χρησιμοποιούσα τη λέξη λάθος γιατί οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν. Ένα βασικό σημείο που θέλω να σταθώ είναι ότι το 60% και πάνω τον επιχειρήσεων δεν παίρνουν αποφάσεις βάση στατιστικών στοιχείων αλλά στηρίζονται στο συναίσθημα. Το 2019 όλες οι αποφάσεις πρέπει να είναι υπολογισμένες πάνω σε σωστό forecast. Για να αναλύσω περισσότερο το συγκεκριμένο ζήτημα και να το απλοποιήσω με παράδειγμα οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν καν Facebook pixel πάνω στο website τους με αποτέλεσμα να μην έχουν καν σωστό κοινό για στόχευση στα Social Media.

Κάτι επίσης ακόμα που παρατηρείται πάρα πολύ συχνά είναι ότι δεν απλοποιούνται διαδικασίες. Διαδικασίες οι οποίες μπορούν να βελτιστοποιήσουν και να αυξήσουν την παραγωγικότητα της επιχείρησης. Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον θα κερδίσει ο πιο παραγωγικός και όχι αυτός που έχει ταλέντο. Για να πάρουμε πάλι ένα παράδειγμα και να απλοποιηθεί και αυτό το σημείο θα αναφέρω την αποστολή των emails. Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που στέλνουν χειροκίνητα email σε πελάτες που έχουν εγγραφεί ήδη ενώ θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτοματοποιημένα email services όπως το Mailchimp, Aweber και άλλα.

Τελευταίο και ίσως το πιο σημαντικό είναι οι επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να διαφημιστούν και δεν έχουν website ή eshop. Μπορεί πολλοί επαγγελματίες να τους υποσχεθούν καλά αποτελέσματα αλλά θα τους πω με σιγουριά ότι ποτέ δεν θα έχουν τα βέλτιστα αποτελέσματα αν ξεκινήσουν να κάνουν Digital Marketing αν δεν έχουν μία ”ναυαρχίδα” για όλα τα data που μαζεύουν.

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω το Business Review Greece το οποίο μου έκανε αυτή τη πολύ όμορφη τιμή να πάρω το βήμα και να πω δύο λόγια. Σας περιμένουμε όλους και όλες στο Digital Marketing Heroes, το μοναδικό group στην Ελλάδα που όλη η πληροφορία παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ. Αν τώρα ξεκινάς ή αν είσαι επαγγελματίας στο χώρο σε περιμένουμε εκεί για να μας βοηθήσεις και να σε βοηθήσουμε.

Σχολιάστε:

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial