Σύμφωνα με τους κορυφαίους γλωσσολόγους, επιχειρηματίες και επικοινωνιολόγους, οι επτά χειρότερες εξ αυτών είναι οι ακόλουθες:
- Χρειάζομαι / Χρειάζεται…
- Πρέπει…
- Δεν μπορώ να… / Δε γίνεται να…
- Είναι πολύ εύκολο να…
- Απλά…
- Τομόνο που….
- Γρήγορα…
Όπως εξηγεί ο Jason Fried, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Basecamp, όλα τα παραπάνω μπορούν να «σκοτώσουν» κατευθείαν το κίνητρο των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεσαι. «Επιπλέον, αυτό που θα πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα όταν συνεργάζεσαι με άλλους – και πολύ περισσότερο όταν στην ομάδα βρίσκονται προγραμματιστές ή designers, δηλαδή οι άνθρωποι εκείνοι που συνήθως “σηκώνουν” το βάρος κάποιου μεγάλου και κρίσιμου project – είναι ο τόνος της φωνής σου και, κυρίως, το λεξιλόγιό σου», εξηγεί. «Η πίεση που νιώθουν οι άνθρωποι αυτοί -ειδικότερα κοντά σε κάποιο σημαντικό deadline – σε συνδυασμό με την επιλογή των λάθος λέξεων μπορούν να οδηγήσουν εύκολα στη δημιουργία εντάσεων και παρεξηγήσεων, χαλώντας το κλίμα της ομάδας»
Για τον Travis Breadberry, Πρόεδρο της TalentSmart και εκ των συγγραφέων του βιβλίου Emotional Intelligence 2.0, στις «λάθος» φράσεις συμπεριλαμβάνονται και οι εξής:
«Δείχνεις… (π.χ κουρασμένος)»: «Αντί να υποθέτεις πράγματα για το πώς αισθάνεται κάποιος, είναι προτιμότερο – και σαφέστατα πολύ πιο ευγενικό – να τον ρωτήσεις πώς αισθάνεται. Κάνοντας κάτι τόσο απλό, ο άνθρωπος με τον οποίο μιλάς θα σου “ανοιχτεί” και θα σου μιλήσει ενώ, το σημαντικότερο όλων, είναι ότι δε θα σε θεωρήσει αγενή αλλά ως κάποιον που όντως νοιάζεται για τα συναισθήματά του».
«Μπράβο! Έχεις χάσει πολλά κιλά»: «Λέγοντας τη συγκεκριμένη φράση, είναι σαν να υπονοείς κάτι το αρνητικό για τη μέχρι πρότινος εμφάνιση του συνομιλητή σου. Αντί για τη συγκεκριμένη διατύπωση, λοιπόν, προτίμησε κάποια πιο ουδέτερη, του στυλ “Κάτι άλλαξες πάνω σου”».
«Καλή τύχη»: Όπως το θέτει ο Bradberry, «είναι σαν να λες στον άλλο ότι χωρίς τη βοήθεια της Θεάς Τύχης, δεν έχει την παραμικρή ελπίδα να τα καταφέρει»
Πηγή: askmen