Η Tesla μας μεταφέρει στην νέα εποχή των in-car infotainment

Η Tesla μας μεταφέρει στην νέα εποχή των in-car infotainment

Musk bad presentation

Επιμέλεια: Άρης Κατσίδης
Η Τέσλα μας εκπλήσσει κάθε φορά με τις πρωτοποριακές της ιδέες αλλά και τα καινοτόμα σχέδια της. Ο αμφιλεγόμενος αλλά ονειροπόλος ιδιοκτήτης της Έλον Μάσκ απασχολεί συχνά πυκνά τόσο τα επιχειρηματικά όσο και τα τεχνολογικά ειδησεογραφικά μέσα. Η παρουσίαση του νέου αυτοκινήτου που σχεδιάζει η Τέσλα, το Tesla Cybertruck έκανε αίσθηση σε όλο τον κόσμο και κυρίως στους ανθρώπους του αυτοκινήτου. Ενώ η ατυχία με τα σπασμένα τα τζάμια έκανε το γύρο του κόσμου, το Cybertruck έχει ήδη 150.000 περίπου παραγγελίες. Βέβαια οι ενδιαφερόμενοι έχουν πληρώσει μόλις 100 δολάρια για να πάρουν θέσεις στις παραγγελίες για το ηλεκτρικό φορτηγό. Είναι συνηθισμένη τακτική της Τέσλα να παρουσιάζει κάτι, να γίνει η προ-παραγγελία του και να τον παραδίδει μετά από κάποια χρόνια στους πελάτες της.
Σύμφωνα με μια έκθεση της KPMG το 2018 ένα μέσο αυτοκίνητο έχει 150 εκατομμύρια lines of code. Πολύ απλά μιλάμε για τα λογισμικά που υπάρχουν μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Ο αριθμός τους στο μέλλον με το in-car infotainment θα αυξηθεί κατά μεγάλο ποσοστό. Η Τέσλα είναι γνωστή ότι θέλει πάντα υπερβολικά να πρωτοπορεί. Οι Αμερικανοί χαρακτηριστικά περιγράφουν πως προσφέρει « πασχαλινά αυγά» δηλαδή ευχάριστες εκπλήξεις τις οποίες τις ανακαλύπτουν οι ιδιοκτήτες σαν το κυνήγι των πασχαλινών αυγών.
Όλοι περιμένουν ασυνήθιστα πράγματα από την Αμερικανική εταιρία για παράδειγμα να έχει disco mode στο αμάξι δηλαδή τα φωτορυθμικά να κινούνται σαν στη disco. Βέβαια ο Έλον Μασκ έχει δηλώσει ότι βλέπει με σοβαρότητα το project του in-car infotainment. Ο Μάσκ θέλει πολύ απλά να καινοτομήσει στην ιστορία του αυτοκινήτου και όχι απλά να πρωτοπορήσει. Όπως έχει πει ο CEO της Τέσλα ο στόχος είναι η δημιουργία ενός συστήματος infotainment που να σε ψυχαγωγεί αληθινά όση ώρα είσαι στο αμάξι.
Ο Μάσκ επισημαίνει πως οι άλλες εταιρίες αυτοκινήτων δεν ενδιαφέρονται για να προσφέρουν entertainment στο αυτοκίνητο. Όμως, επισημαίνει πως το να είσαι σε ένα αυτοκίνητο χωρίς ψυχή και χαρακτήρα δεν έχει αξία.
Πέρα από αυτό ζούμε στην εποχή που τα ηλεκτροκίνητα αμάξια είναι το μέλλον. Ακόμη και πατροπαράδοτες δυνάμεις του αυτοκινήτου όπως η Ford ή η Mercedes παρουσιάζουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ενώ κάποιες άλλες τα έχουν ήδη στην αγορά π.χ. το Nissan Leaf, το BMW i3 κτλ.Το ηλεκτρικό εξ ολοκλήρου Ford Mustang Mach-E SUV έχει μια τεράστια κεντρική οθόνη δίνοντας πληθώρα επιλογών.
Άξιο σημείωσης αποτελεί πως είμαστε κοντά και στην αυτόνομη οδήγηση. Ο Μάσκ με αυτούς τους παράγοντες βγάζει ως συμπέρασμα ότι υπάρχει δυνατότητα στα αυτοκίνητα για entertainment πέρα από την σημερινή λογική.
Η Τέσλα έχει προσθέσει στα μοντέλα της αυτή τη στιγμή την εφαρμογή « Caraoke» ( μια βιβλιοθήκη τραγουδιών και στίχων) , την δυνατότητα σύνδεσης στο Netflix, Hulu και YouTube όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο. Αλλά και δυνατότητα σύνδεσης στο Spotify Premium και διασκέδασης με τα παιχνίδια Tesla Arcade.

Κακά τα ψέματα η Αμερικανική εταιρία είναι πρωτοπόρα στο infotainment και όπως λένε οι ειδικοί το πηγαίνει σε άλλο επίπεδο. Δεν έχει καμία σχέση αυτό που σκέφτεται σε σχέση με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Βέβαια όμως και αυτές βελτιώνουν όλο και πιο πολύ τα συστήματα τους. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν δίνουν δυνατότητα για βίντεο ή παιχνίδια στο αμάξι μέχρι τώρα λόγω της ασφάλειας των επιβαινόντων και των σχετικών κανονισμών που υπάρχουν.
Τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα σήμερα μπορεί να μην είναι εντυπωσιακά αλλά είναι πολύ χρήσιμα. Για παράδειγμα η Ford προσφέρει το Sync 4, με το οποίο ο οδηγός μπορεί μέσω της κεντρικής οθόνης να μιλήσει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί. Η GM το Σεπτέμβριο ανακοίνωσε ότι πολλά νέα μοντέλα της από το 2021 θα έχουν την δυνατότητα του Google Android αλλά και του Google Assistant που θα βοηθάει τον οδηγό στις επιλογές του στην κεντρική οθόνη. Βέβαια αναμένεται και συμφωνία με την Amazon για να υπάρχει και η εφαρμογή Alexa στα αυτοκίνητα της GM. Έξω από τον χορό δεν θα μπορούσε να μείνει η Volvo, που τα αυτοκίνητα της υποστηρίζουν τις εφαρμογές της Google.
Η Τέσλα χρησιμοποιεί το δικό της σύστημα διασκέδασης στο αυτοκίνητο σε αντίθεση με τις άλλες εταιρίες οχημάτων. Αυτό όπως επισημαίνουν οι ειδικοί δίνει στην εταιρία μεγαλύτερο έλεγχο της πλατφόρμας, ευκαιρία για συνεργασία με όποια υπηρεσία θέλει πχ Netflix ή Amazon Prime, ενώ μεγαλώνουν τα περιθώρια κέρδους.
Όλα αυτά όμως θα αναπτυχθούν περαιτέρω με την αυτόνομη οδήγηση. Όταν ο οδηγός δηλαδή δεν θα χρειάζεται τόσο για να κατευθύνει το αυτοκίνητο , τότε οι δυνατότητες infotainment θα αυξηθούν και θα μας ενδιαφέρει κυρίως τι προσφέρει ο εξοπλισμός και οι δυνατότητες που υπάρχουν μέσα στο αυτοκίνητο.
Πρόσφατα ο Μάσκ συνεχάρη την Ford μέσω tweet για το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ford Mustang Mach-E SUV. Αυτό το έκανε ο Μάσκ γιατί βλέπει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες τολμούν να καινοτομήσουν και να οραματιστούν το μέλλον. Έτσι θεωρεί πως προχωράμε μπροστά ανεβαίνοντας επίπεδα. Πολλοί αναλυτές επισημαίνουν ότι οι καταναλωτές έχουν κορεσμό με τα κανονικά αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ. Ενώ διευκρινίζουν ότι όλοι θέλουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο τους, την τεχνολογία δηλαδή του 2019.

Σήμερα στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν συζητιούνται οι δυνατότητες κέρδους από το infotainment. Ο αμφιλεγόμενος Μάσκ επισημαίνει ότι οι εταιρίες θέλουν καινοτομίες για infotainment αλλά δεν δαπανούν επιπλέον για αυτό. Ενώ επιθυμούν τα συστήματα αυτά να παραμείνουν ως πρόσθετα. Πολύ απλά δεν θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να δαπανήσουν επιπλέον πόρους για την δημιουργία δικών τους υπηρεσιών. Αλλά επενδύουν στο αυτοκίνητο για να βελτιώσουν τις αποδόσεις τους και να καλυτερεύσουν την οδηγική εμπειρία.
Η φιλόδοξη όμως Τέσλα είναι της άποψης των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν και τα αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Για αυτό και δημιούργησε την δική της υπηρεσία. Βέβαια όλοι συμφωνούν ότι σήμερα για το infotainment δεν υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει στο μέλλον .
Μπορεί όμως να βγάλει η Τέσλα κέρδος από το infotainment; Φυσικά μπορεί. Όπως πρωτοείπαμε χρησιμοποιεί την δική της πλατφόρμα. Οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονται κυρίως στην Apple και στην Google σε αυτό το κομμάτι. Όμως αν η Τέσλα προσθέσει αξία μεγάλη στο δικό της infotainment, δώσει εξατομικευμένες και έξτρα δυνατότητες στους κατόχους της τότε θα έχει την δυνατότητα για πολλά έσοδα. Θα ρωτήσετε εύλογα το γιατί; Και η απάντηση είναι απλή. Η Τέσλα με ένα αξιόλογο και δημοφιλές infotainment θα προσφέρει κάτι ξεχωριστό έχοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ενώ θα μπορεί επίσης να βάλει ή να βγάλει όποια υπηρεσία θέλει όποτε θέλει και για οποιαδήποτε λόγο.
Βέβαια μην ξεχνάμε ότι σε όλη την ιστορία της η Αμερικανική εταιρία δεν έχει πουλήσει πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα. Γιατί δηλαδή η Τoyota να έχει περισσότερους συνδρομητές που πουλάει 2.000.000 αυτοκίνητα το χρόνο στις ΗΠΑ; Το θέμα όπως είπαμε είναι η δύναμη και το πόσο ελκυστικές είναι οι παροχές της υπηρεσίας. Αν είναι τόσο ξεχωριστές και τόσο καταπληκτικές από χιλιάδες κόσμου που έχει την υπηρεσία της Τέσλα θα μιλάμε για εκατομμύρια κόσμο. Η αμερικανική εταιρία θα αυξήσει απίστευτα τις πωλήσεις της και θα έχει τεράστια δύναμη γιατί η ίδια θα χειρίζεται το σύστημα. Όλες οι υπηρεσίες π.χ. Netflix τότε θα θέλουν να μπουν αφού θα υπάρχει μεγάλο κοινό αλλά η Τέσλα θα έχει τον πρώτο λόγο.
Ένας δεύτερος τρόπος για να αποκτήσει κέρδος η Τέσλα είναι να αλλάξει την συνδεσιμότητα των συσκευών της στο Internet. Η Ford Mustang Mach-E SUV ανακοίνωσε ότι θα έχει το 4G LTE. Ενώ τα κανονικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν WIFI. Η Τέσλα ανακοίνωσε ότι θα έχει συνδρομή για premium σύνδεση. Το κόστος θα είναι περισσότερο για την κάλυψη εξόδων κατασκευής του αυτοκινήτου και λιγότερο για αύξηση των κερδών της εταιρίας.
Εταιρίες σαν την Volvo θα προσφέρουν παραπλήσιες δυνατότητες αλλά με την βοήθεια της Google και άλλων συστημάτων. Με αυτόν τον τρόπο όμως η Google έχει τον πρώτο λόγο για το infotainment και το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις. Φαντάζεστε τι θα γίνει με τα αυτοκίνητα Volvo μας επισημαίνει ο αναλυτής Kaufman αν σταματήσει η συνεργασία με την Google?
Για αυτό το λόγο οι εταιρίες αυτοκινήτων δεν θέλουν τέτοια μπλεξίματα και δεν αναπτύσσουν τόσο τέτοιες υπηρεσίες. Όμως οι καιροί αλλάζουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουν οι πελάτες σε ορισμένες περιπτώσεις 100 δολάρια για navigation στο αυτοκίνητο όταν αυτό υπάρχει στο κινητό τους.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας