Οι Startups που “χάσαμε” το 2019

Οι Startups που “χάσαμε” το 2019

startu

Είναι γνωστό στατιστικό πως οι περισσότερες startups αποτυγχάνουν… και μάλιστα για διάφορους λόγους. Μια επιτυχημένη επιχείρηση δεν χρειάζεται μόνο ενθουσιασμό και τα κατάλληλα άτομα (φυσικά και τα δύο είναι εξαιρετικά σημαντικά), πρέπει να μπουν στη θέση τους αμέτρητοι παράγοντες.
Μπορεί λοιπόν το 2019 να μην είχε κάποιο μεγάλο “μπαμ”, όπως με την Theranos το 2018, σας παρουσιάζουμε όμως κάποιες από τις πιο σημαντικές startups που έκλεισαν τη περασμένη χρονιά.
 
Chariot (2014-2019)
Χρηματοδότηση που σήκωσε: $3 εκ. (εξαγορά από τη Ford)

Η Chariot θέλησε να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που μετακινούνταν μαζικά οι άνθρωποι (αντί για λεοφωρείο για παράδειγμα), διαθέτοντας έναν στόλο από βανάκια. Η διαδρομή θα καθοριζόταν από μια συνολική ψηφοφορία.
Αφού την εξαγόρασε η Ford, την έκλεισε 2 χρόνια αργότερα χωρίς να δώσει πολλές εξηγήσεις πέρα του ότι τα ΜΜΜ και οι ανάγκες των ανθρώπων στις μεγαλουπόλεις άλλαζαν ραγδαία.
 
HomeShare (2016-2019)
Χρηματοδότηση που σήκωσε: $4.7 εκ.

Η Startup προσπάθησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των αυξανόμενων ενοικίων στα διαμερίσματα, ματσάροντας ενοίκους που θα συγκατοικούσαν σε διαμερίσματα χωρισμένα σε “micro-rooms”. Το Μάρτιο είχε περίπου 1.000 ενεργούς ενοίκους.
 
MoviePass (2011-2019)
Χρηματοδότηση που σήκωσε: $68.7 εκ. (+ εξαγορά από Helios και Matheson)

Το MoviePass, μια υπηρεσία αγοράς εισιτηρίων, είχε έναν πολύ αργό και επώδυνο θάνατο. Για αρκετά χρόνια, κάθε μήνα είχε και από μια νέα καταστροφή. Έχανε πολλά λεφτά, περιόριζε τις υπηρεσίες της, απέλυε προσωπικό, δανειζόταν κιάλλα λεφτά και μάλιστα υπέστη και μια μεγάλη παραβίαση δεδομένων. Ώσπου έφτασε τελικά στο σημείο να μπει σε μια κατάσταση “ζόμπι”.
Στο τέλος, οι ιδρυτές αποφάσισαν να δείξουν έλεος και να της κάνουν “ευθανασία”.
 
Munchery (2010-2019)
Χρηματοδότηση που σήκωσε: $125 εκ.

Ένα από τα πρώτα σκάνδαλα του 2019 ήταν και η υπηρεσία delivery, Munchery. Η εταιρεία έστειλε email στους χρήστες της ενημερώνοντάς τους για το κλείσιμό της, όμως τα συνεργαζόμενα εστιατόρια έκαναν πολλές καταγγελίες εις βάρος της. Συγκεκριμένα, το Munchery τα εκμεταλλεύτηκε στις τελευταίες ώρες “ζωής” του, επιτρέποντας στους χρήστες να συνεχίσουν να παραγγέλνουν παρ’όλο που η εταιρεία δεν είχε λεφτά να πληρώσει για τίποτα.
Ο CEO και οι venture capitalists της εταιρείας παρέμειναν σιωπηλοί, οι μαγαζάτορες όμως έκαναν ακόμα και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της!
 
Unicorn Scooters (2018-2019)
Χρηματοδότηση που σήκωσε: $150.000

Η Unicorn Scooters ήταν μια από τις πρώτες αποτυχημένες προσπάθειες της τρέλας με τα scooter του 2018. Η εταιρεία ξόδεψε υπερβολικά πολλά χρήματα σε Facebook και Google ads, με αποτέλεσμα να κλείσει γρήγορα και μη-μπορώντας να ξεπληρώσει τα 300 scooters – αξίας $699- που είχε παραγγείλει.
 
 
Πηγή: Techcrunch.com
 
 
 
 

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.