ROI: Πως να μετρήσεις την απόδοση μιας επένδυσης

ROI: Πως να μετρήσεις την απόδοση μιας επένδυσης

Roi-Return-On-Investment

Το Return on Investment (ROI), στα ελληνικά η απόδοση της επένδυσης (ή επιστροφή επί της επένδυσης), είναι ένας δείκτης απόδοσης που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μιας επένδυσης ή για τη σύγκριση της απόδοσης διαφόρων διαφορετικών επενδύσεων. Η ROI μετράει το ποσοστό απόδοσης μιας συγκεκριμένης επένδυσης σε σχέση με το κόστος της.
Για να υπολογίσεις την απόδοση της επένδυσης (ROI), αφαίρεσε το συνολικό κόστος από τα έσοδα που προέκυψαν ή που αναμένεται να προκύψουν από τη συγκεκριμένη επένδυση και διαίρεσε το αποτέλεσμα με το συνολικό κόστος:
ROI = (Έσοδα Επένδυσης – Κόστος Επένδυσης) / Κόστος Επένδυσης
ή ROI (%) = (Καθαρό Κέρδος επένδυσης/ Κόστος επένδυσης) x 100.
Εάν η επένδυση έχει αρνητικό πρόσημο ή αν υπάρχουν άλλες επενδύσεις με υψηλότερη απόδοση, τότε η επένδυση δεν θα πρέπει να αναληφθεί.
Πριν ληφθούν ακόμη και σοβαρές επενδυτικές αποφάσεις, η απόδοση της επένδυσης είναι μια σταθερή βάση για τον προσδιορισμό της αποτελεσματικότητας τους. Η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε οτιδήποτε έχει κόστος με τη δυνατότητα να παράξει κέρδη, από αποθέματα, ακίνητα έως και εργαζόμενους.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, ο σκοπός της είναι να μετρήσει για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο τα ποσοστά επιστροφής σε χρήματα τα οποία επενδύθηκαν για μία συγκεκριμένη ενέργεια, ώστε μετέπειτα να ληφθεί η απόφαση για την εκτέλεση ή μη της ενέργειας. Ακόμη, η απόδοση επένδυσης (ROI) είναι και η πιο σημαντική μέτρηση για τους διαφημιζόμενους, επειδή δείχνει την πραγματική επιρροή που έχει η διαφήμιση στην επιχείρησή.
Γενικά μετρά πόσο αποτελεσματικά η επιχείρηση χρησιμοποιεί τα κεφάλαια της για να παράγει κέρδος. Χρησιμοποιείται επίσης ως δείκτης σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών επενδύσεων που ανήκουν στο ίδιο χαρτοφυλάκιο. Η επένδυση με το καλύτερο ROI συνήθως παίρνει προτεραιότητα.
Ενώ υπάρχουν και άλλες μέθοδοι για τον ακριβή υπολογισμό της απόδοσης των επενδύσεων, όπως η μέθοδος της Καθαράς Παρούσας Αξίας και άλλες πολύ πιο περίπλοκες, η ROI επαινείται και εξακολουθεί να είναι δημοφιλής λόγω της απλότητας και της ευρείας χρήσης της ως γρήγορης και αποτελεσματικής μεθόδου.
Η επιστροφή επί της επένδυσης δεν αφορά την προσαρμοσμένη καθαρή παρούσα αξία. Ένα άλλο πρόβλημα προέρχεται από τους ανθρώπους που δεν υπολογίζουν με τον ίδιο τρόπο το κόστος ή και το κέρδος. Για παράδειγμα, για ένα δυνητικό ακίνητο, ο επενδυτής Α μπορεί να υπολογίσει το ROI συμπεριλαμβάνοντας κεφαλαιουχικές δαπάνες, φόρους και ασφάλειες, ενώ ο επενδυτής Β μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο την τιμή αγοράς.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.