134% περισσότερα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες σε online αγορές – Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

134% περισσότερα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες σε online αγορές – Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

eshop_1

Έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, αυξάνεται η καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικά καταστήματα με ορισμένες κατηγορίες προϊόντων να κερδίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών στις online αγορές αφού ικανοποιούν καθημερινές ανάγκες όσο «μένουμε σπίτι». Το παραπάνω μαρτυρά νέα έρευνα που διενεργήθηκε για το διάστημα 30 Δεκεμβρίου 2019 έως 5 Απριλίου 2020 από τον GRECA, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλ. Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.
Η ανάγκη για διασκέδαση εν μέσω καραντίνας σε συνδυασμό με τον περίσσιο ελεύθερο χρόνο έχει στρέψει τον κόσμο σε puzzles κατηγορία που παρουσιάζει άνοδο 1.654%. Η ανάγκη για επικοινωνία έχει εκτινάξει τις πωλήσεις των web cameras παρουσιάζοντας άνοδο 1.256% ενώ η ανάγκη για άσκηση μιας και η καθημερινότητα περιορίζεται σε τέσσερις τοίχους έχει αυξήσει την δαπάνη για αλτήρες κατά 875% και για στρώματα γυμνασιτκής κατά 772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

Την ίδια στιμγή τα ηλεκτρονικά καταστήματα των περισσότερων κλάδων αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους κάθε εβδομάδα εδώ και 4 εβδομάδες. Ειδικά την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020 που ήταν η τελευταία εβδομάδα προ καραντίνας η επισκεψιμότητα σε site που πωλούν Προϊόντα Ψυχαγωγίας αυξήθηκε +433%, Αθλητισμό & Hobby +129% ενώ Παιδικά – Βρεφικά Είδη κατά +118.
Ωστόσο υπάρχουν και κατηγορίες που εμφανίζουν μεγάλη πτώση στην online δαπάνη αφού σχετίζονται με δραστηριότητες που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν αυτή την περίοδο, όπως για παράδειγμα κατηγορίες ηλ. εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς. Ενδεικτικά, τα αμορτισέρ αυτοκινήτου παρουσιάζουν πτώση -99%, οι βαλίτσες ταξιδιού -63% και οι γόβες -51%. Παρότι βέβαια η κατηγορία της μόδας είχε καταγράψει αισθητή κάμψη στην αρχική περίοδο του εγκλεισμού μας στο σπίτι, πλέον φαίνεται να δείχνει σημάδια ανάκαμψης καταγράφοντας αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.

Στον αντίποδα η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, όσων παραμένουν ανοιχτά, έχει μειωθεί κατακόρυφα, σε ποσοστό που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την βάση των 5 εβδομάδων 3 Ιανουαρίου – 6 Φεβρουαρίου 2020.
Να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών. Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets.
 
Πηγή: insider.gr

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας