Πώς η κρίση του COVID-19 σχηματίζει μια νέα γενιά συμπεριφοράς καταναλωτών

Όταν χρειάζεται, η κοινωνία μπορεί να προσαρμοστεί άμεσα. Τα αυστηρά μέτρα του περιορισμού των μετακινήσεων και η απομόνωση στο σπίτι λόγω της παγκόσμιας αυτής πανδημίας, πρόκειται να αφήσουν το αποτύπωμά τους στον κόσμο.

Μόλις σε μερικές εβδομάδες, έχει υπάρξει μια ριζική αλλαγή στον τρόπο που οι εταιρείες και οι πολίτες ζουν και εργάζονται. Είναι εντυπωσιακό πόσο γρήγορα μπορεί να προσαρμοστεί ο άνθρωπος σε νέες συνθήκες όταν υπάρχει ανάγκη. Όμως μέρα με την μέρα, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να επιστρέψουμε ομαλά στην πραγματικότητα που έως τώρα γνωρίζαμε.

Ο κόσμος δεν θα είναι αναγκαστικά καλύτερος ή χειρότερος, απλά διαφορετικός. Ενδέχεται μάλιστα να αλλάξουν οι κοινωνικές συνήθειες, επειδή τα σημάδια της απομόνωσης αυτής θα ενσωματωθούν στα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά του κόσμου. Σε αυτή τη φάση μετάβασης ορισμένες εταιρείες θα ανθίσουν, ενώ άλλες θα χάσουν τα πατήματά τους εν μέσω αυτού του χάους.

Τα επόμενα χρόνια θα σχηματιστούν από αυτή την κρίση. Πολλές από τις αλλαγές που αναγκαζόμαστε να συνηθίσουμε σήμερα, ίσως κρατήσουν και στο μέλλον. Πολλοί κανονισμοί θα έχουν βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιρροή στους καταναλωτές και την οικονομία.

Και όσο το εμβόλιο του Κορωνοϊού βρίσκεται ακόμα μακριά, οι κυβερνήσεις θα χρειαστεί να πάρουν πολλές σωστές και λανθασμένες αποφάσεις μέχρι οι κοινωνίες να είναι έτοιμες για ανάκαμψη.

18-24 μήνες μέχρι την κανονικότητα; Η πανδημία έχει προκαλέσει αρκετά σοκ στους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις και αυτά ενδέχεται να συνεχίσουν να εμφανίζονται για αρκετό καιρό ακόμη. Το παρακάτω σενάριο απεικονίζει το πώς μπορεί να μοιάζουν οι επόμενοι περίοδοι.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις; Οι οικονομίες θα πρέπει να αυτοσχεδιάσουν ώστε να επιβιώσουν οι μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό που μπορούν και πρέπει να κάνουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις είναι αρχικά μια εκτίμηση του κινδύνου. Πώς θα επηρεαστούν από την πανδημία; Θα υπάρχουν επιπτώσεις στην εφοδιαστική τους αλυσίδα, τον κλάδο τους γενικότερα και τους καταναλωτές τους;

Ύστερα θα πρέπει να αναπτύξουν μια στρατηγική. Η ιστορία επαναλαμβάνεται και μπορούν να δουν ποια πιθανά σενάρια θα προκύψουν μελλοντικά, σύμφωνα με παλαιότερες κρίσεις. Το παρακάτω σχεδιάγραμμα από το Board of Innovation σκιαγραφεί ορισμένα πιθανά σενάρια ανάλογα με το πόσο και πώς θα επηρεαστεί ο καθένας.

Αυτοί που θα νικήσουν είναι αυτοί που θα κινηθούν γρήγορα και αποφασιστικά. Πολλοί κλάδοι που για χρόνια ήταν σταθεροί μπορεί μελλοντικά να ανατραπούν, για αυτό πρέπει οι επιχειρήσεις να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενδεχόμενα pivots και γενικότερα έναν χάρτη της πορείας που θα ακολουθήσουν.

Και τέλος αυτό που απομένει είναι να κάνουν τις στρατηγικές αυτές πράξεις. Πρέπει να δοκιμάσουν πιο ευέλικτους τρόπους εργασίας και νέα επιχειρηματικά μοντέλα .

Η αβεβαιότητα θα μείνει, όπως και οι ευκαιρίες. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, μόνο να προετοιμαστεί για αυτό. Ο κόσμος θα υποστεί κάποια σοκ ακόμη, όμως όλες οι κρίσεις έχουν δείξει πως οι κοινωνίες βρίσκουν πάντα τρόπο ανάκαμψης.

 

Πηγή: boardofinnovation.com

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !