Οι επιχειρηματίες έχουν φυσικό ταλέντο να λύνουν προβλήματα, πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε συνεχώς ιδέες για νέες επιχειρήσεις. Είναι σπουδαίο το να έχεις πολλές επιλογές, αλλά καμιά φορά είναι δύσκολο να επικεντρωθείς σε μια επιχείρηση όταν είσαι πρόθυμος να προχωρήσεις σε μια νέα επιχειρηματική ιδέα.
Στη Virgin, όταν σκεφτόμαστε την έναρξη μιας νέας επιχείρησης, εξετάζουμε εάν το νέο πρότζεκτ πληροί μια σειρά κριτηρίων πριν επενδύσουμε χρόνο ή χρήματα σε αυτό. Ακολουθούν τρεις ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε ποια ιδέα να ακολουθήσετε.
1. Θα το κάνατε σαν διασκέδαση;
Η ίδρυση μιας επιχείρησης δεν είναι απλώς μια δουλειά, είναι τρόπος ζωής. Είναι πιθανό να χρειαστεί να κάνετε προσωπικές θυσίες για να σιγουρέψετε την επιτυχία της startup σας. Αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να αποδεχτείτε περικοπή στις αποδοχές σας, καθώς τυχόν κέρδη ίσως χρειαστεί να επανεπενδυθούν στην επιχείρησή σας. Ή μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσετε πολλές ώρες απαντώντας σε πληθώρα emails και επιλύοντας προβλήματα πελατών. Για αυτό, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε τη startup σας σε έναν κλάδο ή τομέα που θα αγαπάτε. Αυτή είναι η φιλοσοφία που έχουμε στη Virgin.
Επομένως δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι η πρώτη μας επιχείρηση ήταν η Virgin Records. Η ομάδα μας αποτελούνταν από έφηβους στους οποίους πραγματικά άρεσε η μουσική, πράγμα που σήμαινε ότι δεν μας πείραζε να δουλεύουμε ως αργά το βράδυ, ή να συζητάμε με πελάτες για νέα συγκροτήματα ή να εργαζόμαστε σκληρά για να υπογράψουμε με νέους ανερχόμενους καλλιτέχνες. Θα μιλούσαμε για τη μουσική και θα ακούγαμε νέες μπάντες ακόμη και αν δεν ήταν αυτή η δουλειά μας. Το να αποφασίσετε σε ποια ιδέα πρέπει να εστιάσετε είναι σαν να κάνετε τον ζογκλέρ πετώντας πολλές διαφορετικές μπάλες στον αέρα, αφού, πολύ σύντομα, θα πρέπει να αποφασίσετε ποια μπάλα είναι πιο σημαντική.
Ή σκεφτείτε ένα σκυλί που λατρεύει να κυνηγά μπαλάκια του τένις. Ανεξαρτήτως του τι συμβαίνει ή τι κάνει εκείνη τη στιγμή, αν ρίξετε το μπαλάκι, το σκυλί θα το κυνηγήσει. Ποιο είναι το δικό σας μπαλάκι τένις; Τι είναι αυτό που αμέσως τραβάει την προσοχή σας, ανεξαρτήτως του τι κάνετε;
2. Έχει η ιδέα έναν θετικό αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων;
Το focus στους ανθρώπους και τον πλανήτη, καθώς και στο κέρδος, βοηθά επίσης το προσωπικό μας να αντλεί έμπνευση. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μας δεν έρχονται σε μας μόνο για να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία – πιστεύουν στις ιδέες μας. Δημιουργήστε μια κοινότητα που να συμμερίζεται τη νοοτροπία και τις αξίες της επιχείρησής σας και τότε οι πελάτες σας θα επιστρέφουν σε εσάς, θα μιλούν για την εταιρεία σας και θα σας στηρίζουν στις δύσκολες στιγμές. Η στρατηγική αυτή βοήθησε πολλές startups να διαταράξουν εδραιωμένες βιομηχανίες. Ένα παράδειγμα είναι η Gandys, η οποία δωρίζει ένα ποσοστό των κερδών της από τις σαγιονάρες σε φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες για ορφανά σε όλο τον κόσμο. Ένα άλλο είναι η Toms, η οποία δωρίζει ένα ζευγάρι παπουτσιών σε ένα παιδί που έχει ανάγκη για κάθε ζευγάρι που πουλάει.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ιδρύσαμε τη Virgin StartUp, η οποία παρέχει χρηματοδότηση σε επιχειρηματίες και τη Virgin Racing’s Formula E Team, η οποία προωθεί τις φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές εστιάζοντας στις τεχνολογίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
3. Θα είναι αρκετά κερδοφόρα για να αντέξει;
Θα πρέπει, επίσης, να εξετάσετε τα οικονομικά ζητήματα όταν μελετάτε τις επιλογές σας. Οι έρευνες δείχνουν ότι 8 στις 10 νέες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στις ΗΠΑ εντός των πρώτων 18 μηνών και ο βασικότερος λόγος αποτυχίας των startups είναι η έλλειψη ρευστότητας. Εάν η επιχείρησή σας δεν είναι κερδοφόρος, δεν θα μπορέσετε να πραγματοποιήσετε τον θετικό αντίκτυπο που επιδιώκετε. Σπανίως μια startup μπορεί να αποφέρει άμεσα κέρδη, οπότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε αποταμιεύσει αρκετά στην άκρη, ή ότι έχετε μια άλλη πηγή εισοδήματος που μπορεί να σας υποστηρίξει.
Αν η αγαπημένη σας ιδέα απαιτεί περισσότερο χρόνο για να αποφέρει κέρδη, τότε θα ήταν ίσως καλύτερο να επικεντρωθείτε πρώτα σε μια από τις μικρότερες ιδέες σας. Ύστερα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επιτυχία και τα κέρδη της μικρότερης επιχείρησής σας ως εφαλτήριο για την εκκίνηση του μεγαλύτερου πρότζεκτ σας. Αλλά να θυμάστε, το να ξεκινήσετε μια επιχείρηση καθαρά και μόνο για τα κέρδη συνήθως καταλήγει σε αποτυχία.
Επομένως βρείτε ποιο είναι το δικό σας μπαλάκι τένις και ύστερα βρείτε τρόπο να εκμεταλλευτείτε το πάθος σας για να προσφέρετε στην κοινότητά σας. Προσφέρετε έναν λόγο στους πελάτες σας για να σας στηρίξουν και ύστερα βεβαιωθείτε ότι τα περιθώρια σας επιτρέπουν μέρος του κέρδους σας να διατηρεί βιώσιμη την επιχείρησή σας. Καλή τύχη, και να θυμάστε να διασκεδάζετε κατά το επιχειρηματικό σας ταξίδι.
Πηγή: Capital.gr