Η εκ νέου διαμόρφωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας αλλά και οι υπέρογκες ζημιές που ήδη έχουν υποστεί οι αεροπορικές, με την πλειονότητα των αεροσκαφών να παραμένουν καθηλωμένα, προοιωνίζουν το τέλος των φθηνών εισιτηρίων σε μια προσπάθεια των αεροπορικών να αντισταθμίσουν τα κόστη. «Εάν κανείς πουλήσει το εισιτήριο στην ίδια τιμή που κατά μέσον όρο προσφερόταν προηγουμένως, τότε χάνει ένα τεράστιο ποσό χρημάτων» δήλωσε πρόσφατα ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, διευθύνων σύμβουλος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ). Ο ίδιος μάλιστα επεσήμανε ότι η κατάσταση θα γίνει ανυπόφορη κατά κύριο λόγο για τις αεροπορικές χαμηλού κόστους, θέτοντας το μέλλον τους εν αμφιβόλω.
Να θυμίσουμε ότι η αεροπορική βιομηχανία μέτρα ήδη ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων αφού το μεγαλύτερο μέρος των αεροσκαφών παγκοσμίως παραμένουν καθηλωμένα λόγω κορονοϊού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ, τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών από την επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι 314 δισ.δολάρια λιγότερα από το 2019 (-55%), ενώ τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών το β’ τρίμηνο του έτους εκτιμάται ότι θα περιορισθούν στα 61 δισ.δολάρια, καθώς η ζήτηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 80% ή και περισσότερο. Μάλιστα η ΙΑΤΑ αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της μέσα στην εβδομάδα επανεκτιμώντας τις απώλειες των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών σε 89 δισ. δολάρια το 2020 και όχι σε 76 δισ. δολάρια που είχε αναφέρει τον περασμένο μήνα.
Αυτός είναι και ο λόγος που η κρατική στήριξη είναι το μεγάλο ζητούμενο για τις εταιρείες του κλάδου. Την επείγουσα ανάγκη για μέτρα οικονομικής βοήθειας στους αερομεταφορείς επισημαίνει και η ΙΑΤΑ, εκτιμώντας ότι περίπου 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην αεροπορική βιομηχανία και στην τουριστική οικονομία κινδυνεύουν από την τρέχουσα κρίση.
Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών όμως η οποία θα καταφέρει να βγάλει από την «εντατική» τον κλάδο δεν θα επιστρέψει ούτε εύκολα, ούτε σύντομα.
Τα πρώτα στοιχεία από την Κίνα, που επιχειρεί να επανέλθει στην κανονικότητα, δείχνουν ότι ο αριθμός των πτήσεων εσωτερικού έφτασε στο 40% εν συγκρίσει με τις πτήσεις που πραγματοποιούνταν προ πανδημίας. Αντίστοιχα στην Αυστραλία, όπου το ποσοστό νέων λοιμώξεων έχει μειωθεί σημαντικά, δεν υπάρχει ακόμη ένδειξη ανάκαμψης όσον αφορά τη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών, με τις συνολικές πτήσεις εσωτερικού της χώρας να ανέρχονται στο 10% των επιπέδων πριν από τον COVID-19.
Πολλοί είναι εκείνοι μάλιστα που τοποθετούν την ανάκαμψη της βιομηχανίας και την επιστροφή σε προ κορονοϊού επίπεδα σε τρία χρόνια από σήμερα. Ένας εξ αυτών και ο διευθύνων σύμβουλος της Delta Airlines, Εντ Μπαστιάν, ο οποίος σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους υπαλλήλους του, ανέφερε ότι θα χρειαστούν δύο έως τρία χρόνια για να επανέλθει η εταιρεία στα επίπεδα προ της κρίσης του κορωνοϊόύ, τονίζοντας ότι το ρεαλιστικό σενάριο προβλέπει ότι η Delta θα είναι μια μικρότερη αεροπορική εταιρεία για κάποιο χρονικό διάστημα.
Πηγή: insider.gr