Πότε μια αγορά λέγεται Bull και πότε Bear; (Bull vs Bear markets)

Πότε μια αγορά λέγεται Bull και πότε Bear; (Bull vs Bear markets)

Bull-and-bear

Υπάρχουν πολλές ορολογίες συνυφασμένες με το χρηματιστήριο, πολλές από τις οποίες είναι αρκετά περίπλοκες. Βέβαια υπάρχουν και αυτές που είναι αρκετά απλές… αν και οι παράγοντες που τις διαμορφώνουν είναι πραγματικά περίπλοκοι!
Μια από αυτές λοιπόν που ακούγεται πολύ συχνά στον επενδυτικό κόσμο είναι η αγορά ταύρος (bull market) και η αγορά αρκούδα (bear market), οι οποίες χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν συνοπτικά τις συνθήκες μιας αγοράς.
Ο όρος bull market αναφέρεται όταν μια αγορά  βρίσκεται σε μεγάλη τροχιά ανάπτυξης και οι τιμές των μετοχών αυξάνονται. Σε αυτή τη περίοδο οι επενδυτές έχουν πίστη πως η αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μακροπρόθεσμα. Σε αυτό το σενάριο η οικονομία είναι γερή και η ανεργία χαμηλή.
Ο όρος bear market αναφέρεται σε αγορές που βρίσκονται σε ύφεση και θα συνεχίσουν να είναι έτσι. Η οικονομία είναι ασταθής, η ανεργία υψηλή και οι τιμές των μετοχών πέφτουν, κάνοντας τους επενδυτές να πουλήσουν τις μετοχές τους. Κάτι που ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο την μείωσή τους.

Στην παραπάνω εικόνα βλέπεται πώς η αγορά χαρακτηρίζεται ως bull ή bear. Για παράδειγμα, όταν ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 η αγορές βυθίστηκαν σε κατάσταση bear, ενώ περίπου από το 2010 και μετά είναι σε κατάσταση bull. Στο 2020 που βρισκόμαστε τώρα με την παγκόσμια πανδημία, σωστά φαντάζεστε πως η αγορά χαρακτιρίζεται ως bear.
Σε μια bull market, οι επενδυτές κοιτάνε να εκμεταλλευτούν την αύξηση των τιμών και να αγοράσουν μετοχές όσο το δυνατόν πιο νωρίς γίνεται για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, πουλώντας ιδανικά τις μετοχές αμέσως πριν αρχίσει η κάθοδος, δηλαδή η bear market.
 

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.