Συμβουλές ηγεσίας του Simon Sinek για περιόδους κρίσης

Συμβουλές ηγεσίας του Simon Sinek για περιόδους κρίσης

simon sinek

Ηγεσία σε περιόδους κρίσης: “Η αισιοδοξία δεν είναι άρνηση της τρέχουσας κατάστασης, είναι η πεποίθηση ότι το μέλλον είναι λαμπρό”, δήλωσε ο επιχειρηματικός ομιλητής παρακίνησης και συγγραφέας Simon Sinek, σε μια πρόσφατη συζήτηση στο Real Talk: Business Reboot.
“Πιστεύω θεμελιωδώς ότι θα είμαστε καλύτεροι λόγω αυτού, όχι το αντίθετο”, είπε μιλώντας για την τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Sinek εξήγησε πώς η κρίση είναι το «μεγάλο αποκαλυπτικό» και η επικοινωνία με τους υπαλλήλους είναι απαραίτητη για τους ηγέτες.
Τι να κάνετε όταν μια κρίση προκαλεί το «γιατί»
Μια δεκαετία μετά τη δημοσίευση του βιβλίου Start With Why (Ξεκίνα με το ΓΙΑΤΙ), εξακολουθεί να συμβουλεύει τους αναγνώστες και τους πελάτες του ότι το “γιατί” πρέπει να παραμείνει το θεμέλιο της επιχείρησής τους.
“Είναι φυσιολογικό οι κρίσεις να κλονίζουν την εμπιστοσύνη μας. Μια κρίση μπορεί να μας απομακρύνει φυσικά, (αλλά) δεν σημαίνει ότι το” γιατί” έχει αλλάξει. Αυτό σημαίνει ότι σταματήσαμε να εστιάζουμε σε αυτό.”
Με πολλούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που πρέπει να περιστρέφονται ή να προσαρμόζουν με άλλο τρόπο τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται στο Covid-19, ο Sinek σας συμβουλεύει να θυμάστε ότι ακόμα κι αν αλλάζετε αυτό που κάνετε, δεν πρέπει να αλλάξετε γιατί το κάνετε.
Καλή ηγεσία σε μια εποχή αβεβαιότητας
Στον ρόλο του ως επιχειρηματικού προπονητή, ο Sinek ρωτάται συχνά πώς άλλαξε η ηγεσία κατά τη διάρκεια των πολλαπλών κρίσεων του Covid-19, της εκτεταμένης ανεργίας και της κοινωνικής αναταραχής μετά τους θανάτους των George Floyd, Breonna Taylor και άλλων αφροαμερικάνων.
Η απάντησή του είναι ότι η καλή ηγεσία δεν αλλάζει, καθώς οι καλύτεροι ηγέτες εμφανίζονται για τους ανθρώπους τους, ακούνε τις ανάγκες τους και επιδεικνύουν θάρρος – ακόμα κι αν αυτό είναι να παραδεχτούν ότι δεν είναι σίγουροι για το τι να κάνουν. “Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι ηγέτες είναι ότι πιστεύουν ότι πρέπει να έχουν όλες τις απαντήσεις”, δήλωσε ο Sinek.
Επίσης, ο Sinek συμβουλεύει τους διευθυντές ή τους ιδρυτές των επιχειρήσεων να επικοινωνούν άμεσα με τους ανθρώπους τους, ειδικά τώρα. Δηλαδή “Να μη στέλνεις ένα email που να λέει,” Είμαι εδώ αν με θέλεις”… Σήκωσε το τηλέφωνο! “Τι θα κάνατε για έναν φίλο; Να κάνετε το ίδιο για τους ανθρώπους σας. Ακούστε. Βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται πως η φωνή τους ακούγεται. Δεν χρειάζεται να το κάνετε κάθε μέρα, αλλά κάθε στιγμή, ξανά και ξανά”.
Ενώ η επιχείρησή σας έχει στόχους που πρέπει να πετύχετε, ένας καλός ηγέτης κατανοεί ότι οι άνθρωποι έχουν συναισθήματα. “Υπάρχουν άνθρωποι που εμπλέκονται και τα ανθρώπινα όντα αντιμετωπίζουν το τραύμα με διαφορετικούς τρόπους. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος εδώ.”
Όπως λέει ο Sinek “Η ηγεσία δεν είναι να είσαι υπεύθυνος, αλλά να φροντίζεις αυτούς που είναι υπεύθυνοι.”
Η δύναμη της ακρόασης κατά των διακρίσεων
Ο Sinek λέει ότι είναι ευγνώμων για το κίνημα των Black Lives Matter, καθώς τον έχει προκαλέσει να γίνει καλύτερος ακροατής. “Εάν μπορείτε να έχετε μια δυσάρεστη συζήτηση για τον αγώνα, μπορείτε να συνομιλήσετε για οτιδήποτε”, λέει.
Για αυτόν, αυτή η στιγμή σημαίνει να μιλάει για ρατσισμό με τους μαύρους φίλους και συναδέλφους του με τρόπους που δεν είχαν μιλήσει ποτέ πριν. Σημαίνει επίσης να κάθεται με υπομονή και να ακούει πραγματικά τις εμπειρίες τους σχετικά με το ρατσισμό. Όπως του είπε ένας από τους φίλους του, “Το Black Lives Matter είναι νέο για σένα. Δεν είναι καινούργιο για εμάς.”
Παρόλο που είναι αισιόδοξος, ο Sinek είναι τόσο αβέβαιος για το μέλλον όσο και πολλοί από εμάς. «Ο κόσμος θα είναι διαφορετικός», λέει, σημειώνοντας πώς οι εμπειρίες των παππούδων μας κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου επηρέασαν το υπόλοιπο της ζωής τους και πώς οι εμπειρίες των παιδιών μας σήμερα θα καθορίσουν τη δική τους. “Έχω κάποιες ελπίδες, έχω κάποιους φόβους. Αλλά (το μέλλον) σίγουρα θα είναι διαφορετικό.”
Πηγή: Inc

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.