Δύσκολο καλοκαίρι για τις εταιρείες αναψυκτικών

Δύσκολο καλοκαίρι για τις εταιρείες αναψυκτικών

diskolo kalokairi gia ta anapsiktika

Με απώλειες που κατά την περίοδο του lockdown ξεπέρασαν το 50% του τζίρου που πραγματοποιούν εξαιτίας των κλειστών εστιατορίων και καφετεριών, οι εταιρείες του κλάδου των αναψυκτικών αναζητούν Ρlan B για να αντεπεξέλθουν στη δύσκολη συγκυρία.
Στο πλαίσιο αυτό η Coca-Cola στην Ελλάδα ανακοίνωσε τον σχεδιασμό μίας κοινωνικής πρωτοβουλίας για τις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας (HO.RE.CA) με στόχο να τις βοηθήσει να ανταποκριθούν επιτυχώς στη νέα πραγματικότητα μετά την πανδημία. Σύμφωνα με την Coca-Cola HBC, οι πωλήσεις της στην αγορά του HORECA (δραστηριοποιείται παραγωγικά και εμπορικά σε 28 χώρες) υποχώρησαν 70%-90% λόγω των lockdowns στις αγορές που δραστηριοποιείται.
Στην Ελλάδα τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν επέφεραν μεγάλη πτώση του όγκου πωλήσεων τον Μάρτιο, που οδήγησε σε υποχώρηση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τρίμηνο. Παρά τις δυσκολίες αυτές, σημειώθηκε αύξηση του μεριδίου της τόσο στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών όσο και στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, ο όμιλος αναμένεται να “πιάσει” το 2022 τα επίπεδα τζίρου και κερδοφορίας του 2019. Οι αναλυτές εκτιμούν πως τα έσοδα της εταιρείας θα υποχωρήσουν στα 6,2 δισ. ευρώ ή 6,6 δισ. ευρώ με βάση το καλό σενάριο, από 7,02 δισ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2019. Επίσης οι αναλυτές εκτιμούν πως η εταιρεία θα επανέλθει σε οργανική ανάπτυξη των πωλήσεών της ανά κιβώτιο την επόμενη χρονιά και θα παρουσιάσει ανάπτυξη 5% το 2021.
Μείωση κόστους
Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις απώλειες έλαβε μέτρα για τη μείωση του κόστους και τον επαναπροσδιορισμό των επενδυτικών προτεραιοτήτων. Παράλληλα η εταιρεία έχει ανακοινώσει τον επανασχεδιασμό της στρατηγικής της με περικοπές σε επενδύσεις και διαφήμιση, για τη φετινή χρονιά, που θα αγγίξουν τα 200 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα τη φετινή χρονιά και σε σχέση με το αρχικό πλάνο, θα σημειωθεί μείωση άνω των 100 εκατ. ευρώ στις δαπάνες που βρίσκονται στη διακριτική της ευχέρεια συμπεριλαμβανομένης της μείωσης στα έξοδα μάρκετινγκ σε ποσοστό άνω του 50% και μείωση άνω των 100 εκατ. ευρώ ή λίγο χαμηλότερα από 20% στις ταμειακές εκροές για κεφαλαιουχικές δαπάνες.
Συνεχίζει τις επενδύσεις η ΒΙΚΟΣ
Για τη ΒΙΚΟΣ, οι επενδύσεις αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξής της, όπως λέει ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της εταιρείας. Όπως σημειώνει, “δεσμευόμαστε πως δεν θα σταματήσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα. Μπορεί να συνεχίσουμε να κρατούμε αποστάσεις μεταξύ μας για την ασφάλεια μας, δεν θα σταματήσουμε ωστόσο να παραμένουμε δίπλα στους πελάτες μας, στους συνανθρώπους μας και στο σύνολο της κοινωνίας”. Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς σημειώνει πως υπάρχουν σημάδια σταθεροποίησης και ανάκαμψης και αναμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η θερινή σεζόν κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιείται σημαντικό μέρος του τζίρου του κλάδου των αναψυκτικών.
Στα επόμενα σχέδια της εταιρείας, όπως αναφέρει ο ίδιος, είναι και η κυκλοφορία ενός ακόμη νέου προϊόντος που θα ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς. Πρόκειται, όπως λέει ο ίδιος, για ανθρακούχο νερό με γεύσεις, το οποίο θα κυκλοφορήσει εντός του έτους. Με το πέρας της θερινής σεζόν και το πώς θα κινηθεί το δεύτερο εξάμηνο η Ηπειρώτικη Βιομηχανία Εμφιαλώσεων θα ετοιμάσει τον σχεδιασμό της και το επενδυτικό της πλάνο για τα επόμενα χρόνια.
“Πάγος” στο νέο εργοστάσιο
Για τον αντιπρόεδρο της βιομηχανίας αναψυκτικών ΛΟΥΞ, κ. Πλάτωνα Μαρλαφέκα, για την πατρινή επιχείρηση ο κλάδος του HORECA αποτελεί το 30%-35% του μείγματος των πελατών της, αναλογία που ισχύει, όπως λέει, και για τις άλλες ελληνικές εταιρείες του κλάδου. Οπότε οι απώλειες, αν και σημαντικές, μετριάστηκαν στο 30%-35%. Παρ’ όλα αυτά η συρρίκνωση κατά 30%-35% στον τζίρο επί ένα δίμηνο σε συνδυασμό με το αβέβαιο μέλλον, λόγω του τουρισμού, και οικονομικής δυσπραγίας των ελληνικών νοικοκυριών δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα για τις εταιρείες του κλάδου και αναθεωρεί μεταξύ των άλλων και επενδυτικά σχέδια. Κάτι που βίωσε και η εταιρεία ΛΟΥΞ. Όπως σημειώνει ο κ. Μαρλαφέκας, ο κορονοϊός πάγωσε τα σχέδια για το καινούργιο εργοστάσιο αναψυκτικών της εταιρείας. “Ωστόσο το εργοστάσιο πρέπει να γίνει, καθώς το υπάρχον (εργοστάσιο), που λειτουργεί με δύο γραμμές παραγωγής, έχει φθάσει στα όριά του όσον αφορά το capacity”, συμπληρώνει.
Οι κινήσεις των ΕΨΑ και Green Cola
Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ, κ. Μιχάλης Τσαούτος, επισημαίνει ότι “βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία ιδιαίτερη κατάσταση αναφέροντας πως και στο υπόλοιπο κομμάτι της αγοράς, αυτό της “ζεστής” αγοράς, στα σούπερ-μάρκετ, παρατηρήθηκε πτώση στην κίνηση που κάποιες εβδομάδες ξεπέρασε το 20%” Όπως εξηγεί ο κ. Τσαούτος, η κάμψη αυτή έχει εξήγηση, καθώς τα αναψυκτικά δεν είναι είδη πρώτης ανάγκης και οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε άλλα προϊόντα. Ωστόσο και παρά τις δυσκολίες η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει και να δημιουργεί νέα προϊόντα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα νέο προϊόν με Φράουλα και Βασιλικό. Όπως αναφέρει ο κ. Μιχάλης Τσαούτος, “προχωράμε μπροστά, συνεχίζουμε να καινοτομούμε, είμαστε αισιόδοξοι και έτοιμοι να σας δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό”.
Στις ΗΠΑ η Green Cola
Σε ό,τι αφορά την Green Cola, στελέχη της ανέφεραν πως η πορεία των πωλήσεων στα σούπερ-μάρκετ κινούνται ανοδικά, μετριάζοντας τις επιπτώσεις από τις πιέσεις που δέχεται η αγορά του HORECA, ενώ σημειώνουν πως συνεχίζουν να σχεδιάζουν την περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό. Ειδικότερα, στις ΗΠΑ η Green Cola προχώρησε από τις αρχές του 2020 σε συμφωνία για τοπική εμφιάλωση του μεγαλύτερου μέρους των προϊόντων της, σε μονάδα εμφιάλωσης στη New England. Για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για τα προϊόντα της, είναι ήδη σε αναζήτηση νέων συνεργασιών για συμφωνίες τοπικής εμφιάλωσης με γεωγραφικά κριτήρια.
Πηγή: capital.gr

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας