fbpx

4 τρόποι να αλλάξετε τη συμπεριφορά των άλλων χωρίς αντιδράσεις

Πολλές φορές θέλετε να ζητήσετε από κάποιο άτομο ή συνολικά από την ομάδα σας να κάνει κάτι, όμως οι προσπάθειες σας δεν έχουν αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι είτε απλώς δεν κάνουν αυτό που τους ζητάτε είτε αντιδρούν προς εσάς.

«Η ψυχολογική αντίδραση είναι μια αρνητική συναισθηματική κατάσταση που νιώθουμε όταν δεν έχουμε τον έλεγχο της συμπεριφοράς μας», λέει ο Jonah Berger, συγγραφέας του The Catalyst: How to Change Who’s Mind , και καθηγητής μάρκετινγκ στη Σχολή Wharton του Πανεπιστημίου Πενσυλβάνια. «Κάθε φορά που αισθανόμαστε ότι κάποιος άλλος προσπαθεί να μας πείσει ή να διαμορφώσει τη συμπεριφορά, τις ενέργειες ή τις στάσεις μας, ουσιαστικά βάζουμε σε λειτουργία ένα ραντάρ κατά της πειθούς.»

Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο με πολλούς τρόπους. Είναι ο λόγος για τον οποίο οι διαφημίσεις δεν αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς μας και γιατί (συνήθως) δεν πέφτουμε θύματα απάτης.

Αλλά η αντιδραστικότητα μπορεί επίσης να είναι αντιπαραγωγική. Ένας Διευθύνων Σύμβουλος μπορεί να χρειαστεί να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές σε μια εταιρεία, αλλά στους υπαλλήλους δεν αρέσει να τους λένε να κάνουν κάτι νέο. Οι αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας μπορεί να θέλουν οι άνθρωποι να φορούν μάσκες, παρόλο που ορισμένοι μπορεί να το θεωρούν παραβίαση των δικαιωμάτων τους.

Τι γίνεται όμως σε τέτοιες περιπτώσεις; Ακολουθούν τέσσερις τρόποι για να αλλάξετε τη συμπεριφορά των ανθρώπων χωρίς να προκαλέσετε την αντίδρασή τους, σύμφωνα και με το βιβλίο του Jonah Berger:

1. Δώστε στους ανθρώπους την επιλογή
«Στον πυρήνα του, αυτό που οδηγεί την αντιδραστικότητα είναι ότι οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο», λέει ο Berger. «Με οποιονδήποτε τρόπο μπορείτε να επαναφέρετε αυτόν τον έλεγχο και να αφήσετε τους ανθρώπους να πείσουν τον εαυτό τους, σημαίνει ότι θα είναι πιο πιθανό να ακολουθήσουν».

Για παράδειγμα, όταν ένας ηγέτης δίνει εντολή στους ανθρώπους, οι άνθρωποι συχνά σκέφτονται όλους τους λόγους για τους οποίους δεν τους αρέσει η εντολή. Αλλά αν ένας ηγέτης τους δώσει δύο επιλογές – ας πούμε, Επιλογή Α ή Επιλογή Β – το μυαλό τους κάνει κάτι διαφορετικό: Επειδή σκέφτονται ποιο θα ήθελαν περισσότερο, είναι πολύ πιο πιθανό να κάνουν μια επιλογή.

2. Αφήστε τους ανθρώπους να δημιουργήσουν τις δικές τους επιλογές
Πώς κάνετε τους ανθρώπους να εργάζονται σκληρότερα και αποδοτικότερα; Εάν τους καθοδηγήσετε στο πως να το κάνουν, ενδέχεται να σας μισούν. Και αν τους δώσετε δύο επιλογές – όπως για παράδειγμα περισσότερη ή λιγότερη εργασία – είναι απίθανο να κάνουν την επιλογή που θέλετε. Επομένως μπορείτε να τους παρουσιάστε το πρόβλημα και να τους αφήσετε να αναπτύξουν τις λύσεις.

Ένα παράδειγμα για αυτό είναι η ιστορία ενός ιδρυτή startup που το έκανε αποτελεσματικά. Ο ιδρυτής ήθελε η ομάδα του να δουλεύει περισσότερο αλλά δεν ήθελε να το απαιτήσει. Για να το αντιμετωπίσει, πραγματοποίησε μια συνάντηση και είπε: «Τι είδους εταιρεία θέλουμε να είμαστε – μια καλή εταιρεία ή μια σπουδαία εταιρεία;” όπως ήταν αναμενόμενο, όλοι απάντησαν το δεύτερο, οπότε εκείνος τους ρώτησε «Λοιπόν, πώς μπορούμε να είμαστε;» Οι άνθρωποι πρότειναν λύσεις, μία από τις οποίες ήταν να δουλέψουν πιο σκληρά. Αργότερα στη συνάντηση, ο ιδρυτής επέστρεψε σε αυτήν την ιδέα και είπε: «Αυτή είναι μια καλή πρόταση. Ας το κάνουμε.”

Όπως λέει ο Berger, θα είναι πολύ πιο δύσκολο για τους ανθρώπους να μην ακολουθούν, επειδή είχαν την ίδια την ιδέα».

3. Επισημάνετε το κενό
Θέλετε να αλλάξετε τη συμπεριφορά κάποιου; Αντί να του πείτε τι κάνει λάθος, να επισημαίνετε ένα χάσμα μεταξύ της στάσης του και των ενεργειών του – ή τι κάνει και τι μπορεί να συνιστούσε σε κάποιον άλλο.

Αυτό λειτούργησε άριστα πριν από μερικά χρόνια στην Ταϊλάνδη σε μια εκστρατεία κατά του καπνίσματος: Σε συνεργασία με την κυβέρνηση, μια διαφημιστική εταιρεία, έστειλε παιδιά στους δρόμους με τσιγάρα και τους ζήτησε να πλησιάσουν τους καπνιστές και να ζητήσουν φωτιά. Τότε, οι καπνιστές άρχισαν να συμβουλεύουν τα παιδιά με φράσεις όπως «Εάν καπνίζεις, πεθαίνεις γρηγορότερα»,«Δεν θέλεις να ζήσεις και να παίξεις;» Αφού τελείωνε ο ενήλικας το παιδί έδινε μια κάρτα που έγραφε«Ανησυχείς για μένα, αλλά γιατί όχι για τον εαυτό σου;» και έφευγε. Κρυφές κάμερες μαγνητοσκόπησαν τα περιστατικά και η εταιρία έπειτα τα μετέτρεψε σε ένα διαφημιστικό βίντεο. το βίντεο σε μια διαφήμιση. Αυτό γρήγορα οδήγησε σε αύξηση 40% των κλήσεων προς ένα σύλλογο που βοηθά τους ανθρώπους να σταματήσουν το κάπνισμα.

4. Χρησιμοποιήστε την κοινωνική πίεση
Οι άνθρωποι μπορεί να είναι πεισματάρηδες, αλλά συχνά δεν τους αρέσει να βγαίνουν έξω από τους κοινωνικούς κύκλους τους. «Απλά επισημαίνοντας ποιος είναι ο κανόνας, συχνά να είναι ένας τρόπος για να ξεπεράσετε την αντιδραστικότητα», λέει ο Berger.

Για παράδειγμα, οι φορολογούμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο άρχισαν να στέλνουν επιστολές σε άτομα που δεν πληρώνουν τους φόρους τους. Αντί να ζητήσουν πληρωμή, οι επιστολές επεσήμαναν ότι οι περισσότεροι γείτονές τους πληρώνουν τους φόρους τους. Ως αποτέλεσμα, τα ποσοστά πληρωμής αυξήθηκαν. «Απλώς τους δίνετε πληροφορίες που τους κάνουν να επανεξετάσουν τις δικές τους ενέργειες», λέει ο Berger.

Πηγή: Entrepreneur

Σχολιάστε:

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Γίνε συνδρομητής στο κανάλι μας στο Youtube !