12 Αλήθειες για την επιχειρηματικότητα και τη ζωή που δεν μας μαθαίνουν στο σχολείο

12 Αλήθειες για την επιχειρηματικότητα και τη ζωή που δεν μας μαθαίνουν στο σχολείο

maxresdefault

Ένα θέμα που καθετ παρέα έχει συζητήσει είναι τι θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία. Εδώ είναι μερικά πράγματα που γενικά δεν διδάσκονται στο σχολείο, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις και τις επενδύσεις, σύμφωνα με τον Morgan Housel, ειδικό σε θέματα συμπεριφοράς και πρώην αρθρογράφος στο The Wall Street Journal. Είναι επίσης ο συγγραφέας του επερχόμενου βιβλίου «Η ψυχολογία του χρήματος: Διαχρονικά μαθήματα για τον πλούτο, την απληστία και την ευτυχία»

    1. Η ικανότητα ενσυναίσθησης με άτομα που διαφωνούν μαζί σας είναι μια από τις πιο υποτιμημένες δεξιότητες. Αντί να ρωτάμε, ”Γιατί κάποιος το πιστεύει αυτό;” είναι προτιμότερο να αναρωτηθούμε, ”Τι έχουν βιώσει στη ζωή που δεν έχω βιώσει εγώ και αυτό τους έκανε να το πιστεύουν αυτό;”
    2. Η επιθυμία των ανθρώπων να έχουν μια γνώμη υπερβαίνει κατά πολύ τον αριθμό των πραγμάτων που πρέπει να διατυπωθούν. Το «Δεν ξέρω» είναι μια φράση που πρέπει να επαινείται για την ειλικρίνειά της και όχι να υποτιμάται, γιατί δείχνει ανικανότητα.
    3. Η νοημοσύνη είναι υπέροχη, αλλά συγκρατείται εύκολα από τέσσερα πράγματα: Το “Εγώ”, την αδυναμία να αλλάξουμε γνώμη, την αδυναμία επικοινωνίας με τους άλλους και την απροθυμία να συμβιβαστούμε σε μια ομάδα.
    4. Το να είμαστε ανοιχτόμυαλοι είναι πιο σημαντικό από το να είμαστε έξυπνοι. Ο ψυχολόγος και βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος Daniel Kahneman το είπε αυτό κάποτε, «Η ιδέα ότι αυτό που δεν βλέπετε μπορεί να αντικρούσει όλα όσα πιστεύετε ότι δεν συμβαίνουν σε εμάς». Πάρτε αυτό σοβαρά υπόψη και συνειδητοποιείτε ότι λίγα πράγματα έχουν μεγαλύτερη σημασία από το να είστε ανοιχτόμυαλοι και να περιβάλλετε τον εαυτό σας με ανθρώπους από διαφορετικά υπόβαθρα.
    5. Η επιτυχία του παρελθόντος φαίνεται πάντα πιο εύκολη από ότι ήταν πραγματικά, γιατί τώρα ξέρετε πώς τελειώνει η ιστορία και δεν μπορείτε να θυμηθείτε αυτό που γνωρίζετε σήμερα, όταν προσπαθείτε να θυμηθείτε πώς αισθανθήκατε στο παρελθόν.
    6. Η εκμάθηση του πώς να χάνουμε με αξιοπρέπεια, χωρίς να καταστρεφόμαστε ενώ μαθαίνουμε κάτι νέο μπορεί να είναι πολύ πιο πολύτιμη από την εκμάθηση πώς να είμαστε πάντα σωστοί.
    7. Η ικανότητά σας δεν είναι τόσο σημαντική. Αυτό που έχει σημασία είναι η ικανότητά σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Αυτό είναι τόσο προφανές όσο παραβλέπεται – ειδικά στις επενδύσεις, όταν συχνά δεν γνωρίζετε πραγματικά ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας.
    8. Οι συνάδελφοι με τους οποίους έχω κάνει την καλύτερη δουλειά είναι σπάνια οι πιο έξυπνοι ή οι πιο έμπειροι, αλλά οι καλύτεροι και ευκολότεροι στην ομαδική δουλειά. Η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να είναι πολύ πιο σημαντική από τη νοημοσύνη βιβλίων. Μακάρι να το διδάσκουν στο σχολείο.
    9. Υπάρχει συχνά μια αρνητική συσχέτιση μεταξύ εμπειρίας και ταπεινότητας. Όσο περισσότερη εμπειρία αποκτάτε, τόσο περισσότερο βλέπετε πόσο λιγότερη ακρίβεια είναι ζωτικής σημασίας σε ένα παιχνίδι όπου υπερεκτιμούμε τις ικανότητες και υποτιμούμε την τύχη.
    10. Τα πιο περίπλοκα πράγματα έχουν μια απλή εξήγηση. Εάν δεν μπορείτε να καταλάβετε κάτι όταν ήσασταν το προβλεπόμενο κοινό, το άτομο που το έγραψε είναι άσχημα στην επικοινωνία ή σκόπιμα παραπλανητικό.
    11. Οι προσδοκίες μπορούν να αλλάξουν γρηγορότερα από τα αποτελέσματα, επομένως οι επιτυχημένες επιχειρήσεις, οι επενδυτές και οι άνθρωποι βρίσκονται συχνά σε μια κατάσταση, ”Ε, οτιδήποτε άλλο.”
    12. Το να αγαπάς απλώς αυτό που κάνεις και το πάθος σου είναι πιο δυνατά από ένα κίνητρο κέρδους. Οι άνθρωποι που γράφουν περισσότερα άρθρα είναι αυτοί που θα έγραφαν τα ίδια πράγματα ακόμα κι αν κανείς δεν διάβαζε. Αυτό ισχύει σε πολλούς τομείς. Ο αριθμός των ατόμων στη λίστα των πλουσιότερων του Forbes που είπε ότι «δεν ήταν ποτέ για τα χρήματα» είναι αρκετά υψηλό.

Πηγή: CNBC Make It

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.

Ίσως σας ενδιαφέρει