Ένα από τα πιο περίπλοκα ερωτήματα που πρέπει να απαντήσετε είναι γιατί μερικές ιδέες πετυχαίνουν και άλλες αποτυγχάνουν.
Σε αυτό το ερώτημα απαντάει στο πολύ ενδιαφέρον TED Talk ο Bill Gross, ο οποίος εκείνη την εποχή, βοήθησε περισσότερες από 150 startups από τις οποίες πάνω από 45 πετυχαν exit-εξαγορά. Και αναρωτήθηκε αν μπορούσε να βρει την κοινή αιτία που θα εξηγεί γιατί μια startup θα πετύχει ή θα αποτύχει.
Έθεσε μια υπόθεση για να αξιολογήσει όλες τις εταιρείες σε πέντε χαρακτηριστικά:
- Ιδέες: Πόσο καλή / πρωτότυπη / πολύτιμη ήταν η ιδέα; Τι πρόβλημα προσπαθούσαν να λύσουν;
- Ομάδα: Είχε η εταιρεία την ομάδα και την ηγεσία να εκτελέσει πραγματικά την ιδέα;
- Επιχειρηματικό μοντέλο: Γνωρίζει η εταιρεία πώς θα κερδίσει χρήματα;
- Χρηματοδότηση: Καθώς οι εταιρείες βασίζονταν κυρίως στην τεχνολογία, πόσα χρήματα συγκέντρωσαν για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξή τους;
- Timing: Η εταιρεία εργαζόταν για τα σωστά πράγματα τη σωστή στιγμή;
Αυτό που έκανε τότε ο Gross είναι ότι ανέλυσε όχι μόνο όλες τις δικές του εταιρείες, αλλά και κάποιες άλλες μεγάλες επιχειρήσεις που είτε πέτυχαν είτε απέτυχαν.
Στη συνέχεια, αξιολόγησε κάθε εταιρεία έναντι των 5 κριτηρίων που αναφέρονται παραπάνω και τελικά προσπάθησε να βρει τις στατιστικές τάσεις που θα έδειχναν ποια από τα 5 ήταν πιο πιθανό να προβλέψει τη μελλοντική επιτυχία.
Αυτό που βρήκε ήταν ότι ο μεγαλύτερος προσδιοριστικός παράγοντας της επιτυχίας ήταν αυτό που είχε αναγνωρίσει ως «timing».
Η εξεύρεση τρόπων για να έχει το επιχειρηματικό μοντέλο αξία για την εταιρεία και τον πελάτη είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της καινοτομίας. Όμως, γιατί είναι τόσο σημαντική η έννοια του «timing»;
Η επιτυχία που βασίζεται στο timing σημαίνει ότι προσφέρετε κάτι που εκείνη τη στιγμή δεν είναι μόνο ελκυστικό για έναν πελάτη, αλλά και προσιτό σε αυτόν, καθώς και βιώσιμο για τη διαχείριση της επιχείρησης.
Η καινοτομία, πρέπει να προσθέσει αξία σε όλους τους εμπλεκόμενους. Και για να συμβεί αυτό, ο συγχρονισμός πρέπει να είναι σωστός και στις τρεις πτυχές του τριγώνου της καινοτομίας:
- Επιθυμία: Εκείνη τη στιγμή, βλέπει ο τελικός πελάτης αρκετή αξία στην προσφορά για να εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς / χρήσης του; Αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από πτυχές, όπως είναι αρκετά εύκολο στη χρήση, προσιτό, προσβάσιμο και έχει κάποια ένδειξη ότι θα τηρήσει την υπόσχεσή του. Πρέπει επίσης να παρέχει αξία, ακόμη και σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
- Σκοπιμότητα: Είναι η διαθέσιμη τεχνολογία αυτή τη στιγμή ικανή να προσφέρει μια καλή εμπειρία; Για παράδειγμα, είναι η ευρυζωνική ταχύτητα του Διαδικτύου αρκετά υψηλή ώστε τελικά να μεταδίδεται βίντεο ποιότητας με δυνατότητα παρακολούθησης;
- Βιωσιμότητα: Μπορεί μια εταιρεία να δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο που διατηρείται από την προσφορά ή να προσθέσει αρκετή επιπλέον αξία με άλλους τρόπους ώστε να αξίζει να αντισταθμιστεί το κόστος;
Για να επιτύχει οποιαδήποτε καινοτομία, θα πρέπει να πληροί ένα ελάχιστο όριο για καθεμία από τις τρεις πτυχές. Αν κάποια από τις τρεις πτυχές δεν είναι αρκετά υψηλή, τότε η καινοτομία δεν μπορεί ακόμη να λειτουργήσει μακροπρόθεσμα.
Συχνά, μια καινοτομία μπορεί να ξεκινήσει σε ένα εργαστήριο και να δείχνει πολλές υποσχέσεις, αλλά να μην είναι ακόμα έτοιμη για τη μαζική αγορά.
Και όταν οι νεοσύστατες επιχειρήσεις λένε ότι «ο χρόνος ήταν σωστός», αυτό σημαίνει απλώς ότι ήρθε τελικά μια στιγμή όπου και οι τρεις πτυχές συνεργάστηκαν επιτέλους.
*Το βίντεο διαθέτει ελληνικούς υπότιτλους
Πηγή: ideatovalue.com