Τον Νοέμβριο του 1985 πρωτοκυκλοφόρησαν τα Air Jordan Ι. Από τότε η Nike πήρε θέση ανάμεσα στις μεγαλύτερες φίρμες αθλητικών. Πριν την συμφωνία με τον Μάικλ Τζόρνταν η Nike μετρούσε λιγότερα έσοδα από Adidas και από Converse ακόμη και από την πρωτοεμφανιζόμενη Reebok.
Η Converse ήταν η εταιρία που προτιμούσαν οι περισσότεροι μπασκετμπολίστες τότε ( Μάτζικ Τζόνσον, Λάρι Μπερντ κ.α.). Ο Τζόρνταν φορούσε επίσης παπούτσια της Converse όταν έπαιζε στην ομάδα του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, ενώ μετά την απόκτησή του από τους Bulls η πρώτη του επιλογή ήταν να “φορέσει” Adidas, άλλωστε η Adidas εκείνη την περίοδο δεν είχε την δυνατότητα να φτιάξει μπασκετικά παπούτσια.
Ωστόσο, ο μάνατζερ του Τζόρνταν, Ντέιβιντ Φαλκ, ο οποίος επινόησε και την πασίγνωστη πλέον φράση “Air Jordan”, είχε άλλες βλέψεις. Έχοντας στενή σχέση με τη Nike, ενθάρρυνε τον Τζόρνταν να ακούσει την προσφορά συνεργασίας της εταιρείας και ύστερα από τις πιέσεις τους γονείς του δέχτηκε να μιλήσει με την Nike.
Η Nike τελικά προσέφερε στον Μάικλ πενταετή συμφωνία με βασικό ύψος αποδοχών 500.000 δολαρίων ετησίως, ποσό τριπλάσιο από οποιαδήποτε αντίστοιχη συμφωνία στο NBA.
Η Nike είχε κάνει ήδη την πρώτη της επιτυχία. Το πρώτο αθλητικό παπούτσι Air Jordan βγήκε στα καταστήματα το επόμενο έτος και απέφερε περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις, τους πρώτους 12 μήνες κυκλοφορίας του.
Οι αποδοχές του Τζόρνταν αυξάνοντας καθώς η μπράντα “Jordan” γινόταν όλο και πιο ισχυρή με την πάροδο του χρόνου. Πέρυσι, ο Τζόρνταν έλαβε περίπου 130 εκατ. δολάρια από τη Nike, ποσό υπερτετραπλάσιο από την “αμοιβή” του ΛεΜπρον Τζέιμς, ο οποίος έχει εξασφαλίσει το πιο καλοπληρωμένο συμβόλαιο παπουτσιών μεταξύ των ενεργών παικτών του NBA.
Έτσι, σήμερα η Nike πρακτικά έχει το μονοπώλιο στην κάποτε ανταγωνιστική αγορά των αθλητικών παπουτσιών μπάσκετ. Το μερίδιο της Nike στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης της μπράντας “Jordan”, ήταν πέρυσι 86%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς NPD, ενώ το 77% των παικτών του NBA κατά τη διάρκεια της σεζόν 2019-2020 φορούσαν παπούτσια Nike ή Jordan, σύμφωνα με την εταιρεία στατιστικών Baller Shoes DB.
Την ίδια στιγμή, τα εννέα κορυφαία παπούτσια ήταν επίσης “δημιουργήματα” της Nike.
Η εταιρεία, όμως, έχει κυριαρχήσει συντριπτικά και στις επιλογές των καταναλωτών όσον αφορά τα αθλητικά παπούτσια μπάσκετ, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 96%.
Για την Nike, ο Τζόρνταν ήταν το golden ticket.