Πόσο περιθώριο κέρδους θεωρείται καλό για μια επιχείρηση;

Πόσο περιθώριο κέρδους θεωρείται καλό για μια επιχείρηση;

περιθώριο-κέρδους

Οποιαδήποτε επιχείρηση, πέρα από τα έσοδα και τα έξοδά της πρέπει να γνωρίζει καλά ποιο είναι το περιθώριο κέρδους της ή αλλιώς το profit margin. Ένας από τους σημαντικότερους δείκτες που έχει στην διάθεσή της.
Οι μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συνήθως το μεικτό περιθώριο κέρδους (gross profit margin),για να υπολογίσουν τη κερδοφορία ενός συγκεκριμένου προϊόντος. Αν για παράδειγμα τα έσοδα από το εν λόγω προϊον είναι $50 και το κόστος απόκτησής του $35, τότε το περιθώριο κέρδους είναι 30% (15/50).
Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συνήθως το καθαρό περιθώριο κέρδους (net profit margin) για να υπολογίσουν τη συνολική κερδοφορία του οργανισμού.
Αυτό που παίζει όμως κυρίαρχο ρόλο είναι ο κλάδος στον οποίο βρίσκεται η επιχείρηση. Ένας φούρνος μπορεί να έχει περιθώριο κέρδους 23%, ενώ μια εταιρεία πληροφορικής 16%. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο φούρνος τα πάει αναγκαστικά “καλύτερα”, επειδή οι κλάδοι των δύο επιχειρήσεων είναι διαφορετικοί.
Όταν μια επιχείρηση ξεκινάει, πολλοί αναμένουν να έχει χαμηλά περιθώρια κέρδους. Αυτό όμως τις περισσότερες φορές δεν ισχύει, επειδή στην αρχή δεν υπάρχει μεγάλο προσωπικό και τα έξοδα είναι λιγότερα. Βέβαια όσο αυξάνονται τα έσοδα το περιθώριο κέρδους μειώνεται επειδή επενδύονται περισσότερα κεφάλαια σε ανθρώπινο δυναμικό, τεχνολογίες κτλ.
Μάλιστα, μια τυπική εταιρεία έχει περιθώριο κέρδους 40% μέχρι να φτάσει τα $300.000 σε ετήσια έσοδα. Ύστερα από το σημείο αυτό οι μαζικές προσλήψεις είναι πιο συχνές και ο κάθε υπάλληλος μειώνει το περιθώριο κέρδους. Αν τα έσοδα ξεπεράσουν τα $700.000 ένα ιδανικό περιθώριο κέρδους είναι 15-20%.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.