T-Algorithm: Οι 8 κοινές μεταβλητές των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου

T-Algorithm: Οι 8 κοινές μεταβλητές των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου

t-algorithm-gafa

Στο γνωστό βιβλίο του o Scott Galloway κάνει εκτενή λόγο για το T-Algorithm (το Τ συμβολίζει το trillion), με σκοπό να προσδιορίσει τα κοινά χαρακτηριστικά των εταιρειών που έχουν ξεπεράσει ή πρόκειται να ξεπεράσουν άμεσα το $1 τρισ. σε κεφαλαιοποίηση. Ποιες όμως εταιρείες αναλύει και τι είναι συγκεκριμένα το T-Algorithm;
Πρόκειται για 8 βασικές μεταβλητές οι οποίες χαρακτηρίζουν τις παραπάνω εταιρείες και πιο συγκεκριμένα βασίζεται σε 4 από αυτές γνωστές ως GAFA (Google, Amazon, Facebook, Apple). Οι μεταβλητές αυτές που μοιράζονται είναι οι εξής:
1) Διαφοροποίηση προϊόντος (Product Differentiation)
Οι αγορές σήμερα περιέχουν τεράστιο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών και για να διαλέξει ο καταναλωτής ένα προϊόν πρέπει να ξεχωρίσει όχι μόνο το ίδιο το προϊόν, αλλά και την εταιρεία γενικότερα. Οι εταιρείες που το επιτυγχάνουν αυτό δίνουν σημασία σε όλη την αλυσίδα αξίας, από το κομμάτι της εύρεσης του προϊόντος, στην αγορά και την παράδοση.
Μπορεί φυσικά να πηγαίνει ακόμα πιο πίσω στο κομμάτι της κατασκευής ή να δημιουργεί νέες τεχνολογίες. Η Amazon είναι πολύ καλό παράδειγμα καθώς από νωρίς επένδυσε βαριά σε αυτές και ιδιαίτερα στο τελικό κομμάτι της αλυσίδας, κάνοντας την παράδοση ταχύτατη για τον πελάτη.
Φυσικά, όπως εξηγεί ο Galloway, η πρόσθεση αξίας δεν σχετίζεται αναγκαστικά με την πρόσθεση υπηρεσιών αλλά με την αφαίρεση περριτών βημάτων για τον χρήστη που υπομονεύουν την εμπειρία του.
 
2) Οραματικό Κεφάλαιο (Visionary Capital)
Η δεύτερη μεταβλητή είναι η ικανότητα να προσελκύουν φθηνό κεφάλαιο, καθώς δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να επενδύει περισσότερο από τους ανταγωνιστές της. Το κεφάλαιο αυτό προσελκύεται από ένα ξεκάθαρο όραμα.
Της Google είναι “να οργανώσει όλη την πληροφορία του κόσμου”, κάτι απλό και ξεκάθαρο με μεγάλη επεκτασιμότητα. Είναι ο λόγος που η εταιρεία έχει περισσότερο κεφάλαιο από σχεδόν οποιαδήποτε άλλη εταιρεία για να επενδύσει σε μηχανικούς, να πειραματιστεί και ως εκ τούτου να αλλάξει τον κόσμο. Η αγορά την βλέπει ως πρωτοπόρα στην καινοτομία και επιλέγει να επενδύσει σε αυτή.
 
3) Παγκόσμια Επέκταση (Global Reach)
Το προϊόν/υπηρεσία πρέπει να στοχεύει σε παγκόσμια αναγνώριση και να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές για να αποφύγει τοπικές υφέσεις. Αυτή η επέκταση γεμίζει τους επενδυτές με ασφάλεια.
Οι GAFA έχουν τεράστια επιτυχία στο κομμάτι αυτό. H Apple έχει παρουσία παντού, όπως και η Google (εκτός της Κίνας), τα 2/3 των χρηστών του Facebook ζουν εκτός των ΗΠΑ και η Amazon αναπτύσσεται πιο γρήγορα στην Ευρώπη απ’ότι στην πατρίδα της τις ΗΠΑ.
 
4) Συμπάθεια (Likeability)
Αυτό είναι άλλο ένα είδος κεφαλαίου που εγγυάται επιβίωση καθώς μια εταιρεία με εξαιρετική εικόνα όχι μόνο προσελκύει περισσότερους χρήστες αλλά μπορεί να περάσει και απαρατήρητη από Κυβερνήσεις και κακόβουλα media.
Με εξαίρεση την Apple οι άλλες 3 έχουν χάσει σε έναν βαθμό την συμπάθεια του κόσμου τα τελευταία χρόνια. Η Facebook με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, η Google με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων και η Amazon με τις συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων της.
 
5) Κάθετη Ενσωμάτωση (Vertical Integration)
Η πλήρης διαχείριση της εμπειρίας του πελάτη από την αρχή έως το τέλος είναι σημαντικό μέρος της επιτυχίας των GAFA.
Η αισθητική των Apple Stores υπενθυμίζει στους πελάτες τι σημαίνει η Apple για αυτούς. Αυτή είναι μια απόφαση που πήρε η εταιρεία πριν 10 χρόνια καθώς κατάλαβε πως το αγοραστικό περιβάλλον και η εμπειρία είναι – ίσως – πιο σημαντικά και από το ίδιο το προϊόν.
Αυτή η κάθετη ενσωμάτωση που επιτρέπει στις εταιρείες να ελέγχουν την εμπειρία του καταναλωτή, έχει αποδειχθεί κίνηση κλειδί.
 
6) Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)
Πέρα από την ίδια τη τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να συμπεριλάβουμε την ικανότητα των επιχειρήσεων να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα και να τα χρησιμοποιούν σωστά. Με έναν όγκο λοιπόν δεδομένων στη διάθεσή τους, θα πρέπει να τον εκμεταλλεύονται για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να μάθουν πράγματα αναλύοντάς τον.
Αυτό το συμπεριφορικό marketing επιτρέπει στις εταιρείες να συνδέουν προϊόντα με τωρινές και μελλοντικές ανάγκες. Έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο κατανόησης της ανθρώπινης φύσης που δεν περιμέναμε ποτέ και η Google είναι ο ηγέτης σε αυτό λόγω του αστρονομικού όγκου δεδομένων που λαμβάνει κάθε μέρα.
 
7) Επιταχυντές Καριέρας (Career Accelerant)
Η δυνατότητα προσέλκυσης και διατήρησης ταλέντων είναι μια από τις μεγαλύτερες δοκιμασίες των σύγχρονων εταιρειών. Η ομάδα με τους καλύτερους παίκτες θα βρίσκει συνεχώς τρόπους να είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Ταυτόχρονα οι υπάλληλοι επωφελούνται από μια πλούσια εμπειρία και τους δίνεται η ευκαιρία να γίνουν μέλος μιας τεράστιας συλλογικής προσπάθειας.
 
8) Γεωγραφία (Geography)
Η μεταβλητή αυτή προήλθε από προσωπική παρατήρηση του Galloway. Οι περισσότερες εγκαταστάσεις τέτοιων μεγάλων εταιρειών, βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από κάποιο Πανεπιστήμιο με κύρος στον τομέα των μηχανικών.
Η πρόσβαση σε νέα ταλέντα από τις καλύτερες σχολές μηχανικών θεωρείται μεγάλο προσόν για ανάπτυξη.
 
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως το T-Algorithm προσδιορίζει με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται μια εταιρεία για να γίνει κάτι παραπάνω από Unicorn και να αλλάξει τον κόσμο, όπως σίγουρα έχουν κάνει οι GAFA (Google, Appla, Facebook, Amazon).
Θα μπορούσε να εκτιμήσει κανείς πως μια εταιρεία που πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι η Tesla, με ένα φιλόδοξο όραμα, έναν χαρισματικό ηγέτη, ένα επαναστατικό προϊόν, πλήρη διαχείριση της αλυσίδας αξίας και εξαιρετική εκμετάλλευση AI.

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Αλέξανδρος Απέργης

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Διαθέτει εμπειρία στο social media management, το SEO και τη δημιουργία online περιεχομένου. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, καθώς και να αποκτά συνεχώς νέες γνώσεις.

Ίσως σας ενδιαφέρει