Σύντομα, ο 28χρονος Thomas Healy θα γίνει ο νεότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Αμερικής, καθώς οι μέτοχοι της εισηγμένης εταιρείας Tortoise Acquisition Group ενέκριναν τη Δευτέρα την εξαγορά της Hyliion, της εταιρείας ηλεκτρικών φορτηγών που ίδρυσε με έδρα το Ώστιν.
Επόμενο βήμα, η αλλαγή στο ταμπλό του κωδικού της νέας εταιρείας που θα προκύψει από τη συγχώνευση των Tortoise με την Hyllion, από SHLL σε HYLN.
Η νέα εταιρεία θα λάβει 560 εκατ. δολάρια σε μετρητά με στόχο να υλοποιήσει το όραμα του Healy, ήτοι να διαμορφώσει το μέλλον των ηλεκτροκίνητων φορτηγών βαρέως τύπου.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας ειδικού σκοπού Tortoise, που ιδρύθηκε το 2018, δήλωναν ήδη από την Παρασκευή ότι οι μετοχές της SHLL, με τιμή στα 42 δολάρια (αυξημένη κατά τέσσερις φορές σε σχέση με τον Ιούνιο), διαπραγματεύονταν σε “pro forma” βάση ωσάν η συμφωνία να είχε ήδη ολοκληρωθεί.
Πλέον η συμφωνία έχει λάβει το “πράσινο φως” των μετόχων της Tortoise, και δεδομένου ότι pro forma η νέα εταιρεία διαθέτει 161,6 εκατομμύρια μετοχές, η κεφαλαιοποίηση της νέας Hyliion θα ανέρχεται στο εντυπωσιακό ποσό των 6,7 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα δε με τα αρχεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), ο Healy θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της νέας εταιρείας, κατέχοντας ποσοστό 22,9% του μετοχικού της κεφαλαίου ή 34,97 εκατομμύρια μετοχές, αξίας περίπου 1,5 δισ. δολαρίων.
Μπορεί ο 28χρονος να μην είναι τόσο “ελκυστικός” όσο οι άλλοι δισεκατομμυριούχοι εκπρόσωποι του κλάδου ηλεκτρικών φορτηγών, όπως ο Elon Musk της Tesla ή ο “έκπτωτος” πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nikola, Trevor Milton, ωστόσο η εταιρεία του Healy έχει να επιδείξει μεγαλύτερη πρόοδο σε σύγκριση με τις Tesla και Nikola στο μέτωπο της εφαρμογής της επαναστατικής τεχνολογίας της. Κι αυτό γιατί ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους 20 φορτηγά που φέρουν τους ηλεκτροκινητήρες που έχει αναπτύξει η Hyliion σε συνεργασία με τις εταιρείες Dana Corp. και Volvo.
Αντίθετα, η Tesla ανακοίνωσε φέτος ότι θα αναβάλει την παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού της για το 2021, ενώ η Nikola, που επίσης δεν έχει ακόμη ξεκινήσει την παραγωγή του δικού της ηλεκτρικού φορτηγού, αντιμετωπίζει και άλλα προβλήματα, καθώς η τιμή της μετοχής της έχει κατακρημνιστεί από τα 70 δολάρια που είχε πριν από λίγο καιρό κάτω από τα 20 δολάρια σήμερα λόγω των ισχυρισμών περί απάτης και ο Milton έχει αποχωρήσει πλέον από την εταιρεία.
Οι τελευταίες αυτές εξελίξεις ουσιαστικά καθιστούν τον Healy τη νέα “φωτεινή” ελπίδα στον τομέα των ηλεκτροκίνητων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων κατηγορίας 8 (φορτηγά 15 τόνων).
Πώς κατάφερε να φτάσει τόσο μακριά; “Είμαι άνθρωπος των μηχανών. Μεγάλωσα συμμετέχοντας σε αγώνες”, δηλώνει ο Healy, που κατάγεται από τη Μασαχουσέτη και ως έφηβος ήταν οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων και go-karts, σε εθνικό επίπεδο. Εκεί, όπως λέει, εντρύφησε στη μηχανολογία.
Στη συνέχεια ξεκίνησε να σχεδιάζει ηλεκτρικούς κινητήρες στο δωμάτιό του στην εστία του πανεπιστημίου Carnegie Mellon, όπου σπούδαζε μηχανολογία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ανέπτυξε τον “ηλεκτρο-άξονα”, έναν ηλεκτροκίνητο άξονα που τροφοδοτούνταν από μπαταρίες ιόντων λιθίου, ο οποίος μπορούσε να ενσωματωθεί στο σύστημα μετάδοσης των παραδοσιακών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων κατηγορίας 8.
Ο “e-άξονας” θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη μετατροπή παλαιών φορτηγών ή να εγκατασταθεί σε νέα οχήματα. Τα οφέλη λοιπόν ήταν ολοφάνερα – ο ηλεκτρο-άξονας θα λειτουργούσε συμπληρωματικά, ενισχύοντας την ισχύ και τη ροπή των οχημάτων βοηθώντας τους ντιζελοκινητήρες των φορτηγών να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Δικαίως, λοιπόν, το 2017 το Forbes συμπεριέλαβε τον Healy στους φιναλίστ της ετήσιας λίστας των “30 κάτω των 30”.
Πηγή: capital.gr/forbes/