4 λόγοι για τους οποίους η εστίαση στην κοινότητα είναι η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ

4 λόγοι για τους οποίους η εστίαση στην κοινότητα είναι η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ

online κοινότητα

Οι ψηφιακές κοινότητες γίνονται γρήγορα η ψυχή των οργανισμών καθώς περισσότερες εταιρείες γίνονται ψηφιακές και απομακρυσμένες. Η έννοια μιας κοινότητας δεν είναι πάντα απτή. Οι κοινότητες μπορούν να έχουν τη μορφή φόρουμ, σελίδων ή προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδιωτικών ομάδων σε αυτά και σε ορισμένες περιπτώσεις έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω.
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει ζωντανές ροές, διαδικτυακά σεμινάρια και δημιουργεί επομένως κοινωνική ακρόαση και αφοσίωση. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η οικοδόμηση της κοινότητας χρειάζεται δοκιμές και υπομονή. Οι καλύτερες κοινότητες χτίζονται οργανικά με την πάροδο του χρόνου και μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα ισχυρό και γνήσιο κανάλι μάρκετινγκ.
Η διαχείριση social media και το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι περισσότερο νοοτροπία παρά στρατηγική. Πρόκειται για την εστίαση στους χρήστες και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και δράσεων γύρω από αυτούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι, εφόσον αξιοποιηθεί σωστά, δεν αποτελεί εξαιρετική στρατηγική μάρκετινγκ.
Παρακάτω ακολουθούν 4 λόγοι που εστίαση στην κοινότητα είναι η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ, σύμφωνα με το Entrepreneur:
1. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ με έμφαση στην κοινότητα είναι οικονομικά αποδοτικό και επηρεάζει πραγματικά το κοινό
Η οικοδόμηση μιας κοινότητας μπορεί να απαιτεί χρόνο αλλά αξίζει τον κόπο. Οι προσωπικές συνδέσεις με μια κοινότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της συνεχούς ανάπτυξης. Αυτό περιλαμβάνει την ανταπόκριση σε ζητήματα και τη λήψη σχολίων που απαιτούν ισχυρή συνεργασία με την υποστήριξη πελατών.
Είναι πολύ πιο οικονομικά αποδοτικό να οργανώνουμε μια online συνεδρία με κάποιο στέλεχος της εταιρείας μας, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να συνδεθούν με την εταιρεία και παράλληλα να αντιμετωπιστούν ζητήματα με τα υπάρχοντα προϊόντα ή να αναπτυχθούν νέα, παρά να δημιουργήσουμε θορυβώδεις διαφημίσεις σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων.
2. Η δέσμευση στην κοινότητα δίνει στις εταιρείες αυθεντικότητα και εμπιστοσύνη
Ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια ουσιαστική κοινότητα είναι να παραμείνετε αυθεντικοί. Η διαφάνεια δημιουργεί εμπιστοσύνη, τόσο μεταξύ μιας εταιρείας όσο και των χρηστών. Αυτό συμβαίνει περισσότερο εντός μιας βάσης χρηστών, ενώνοντας έτσι την κοινότητα με την πάροδο του χρόνου.
Ακόμα πιο αποτελεσματικό είναι όταν ένα βασικό στέλεχος είναι μέρος αυτού του σχεδίου. Για εταιρείες χωρίς εκτελεστικό πρόσωπο, η εστίαση στις μικρές αλληλεπιδράσεις βοηθά στον εξανθρωπισμό μιας εταιρείας και της αποστολής της.
3. Η ισχυρή κοινότητα φέρνει ενεργοποίηση και διαφήμιση από στόμα σε στόμα
Η κοινότητα ενεργοποιεί ένα brand φέρνοντας περισσότερη ευαισθητοποίηση και πιο ουσιαστική έκθεση στις εμπειρίες των πελατών. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 92% των πελατών εμπιστεύονται προτάσεις από φίλους και οικογένειά περισσότερο από τη διαφήμιση.
Αυτό το από στόμα σε στόμα μάρκετινγκ είναι το πιο ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ που μπορεί να έχει μια εταιρεία καθώς προέρχεται από έναν πραγματικό πελάτη, όχι απευθείας από μια διαφήμιση της εταιρείας.
Στον κόσμο των ανταλλαγών ψηφιακών στοιχείων, ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι χρήστες έχουν πληθώρα επιλογών. Εκεί είναι όπου η ενεργοποίηση του brand μπορεί να είναι κρίσιμο στοιχείο διαφοροποίησης.
Όταν ένα brand ενεργοποιείται, οι πελάτες είναι πιο αφοσιωμένοι και γίνονται πιο μακροπρόθεσμοι πελάτες. Η ισχυρή κοινότητα φέρνει επίσης πιο ευπροσάρμοστες και συναισθηματικές συνδέσεις με τους πελάτες.
4. Η διαχείριση της κοινότητας κάνει ποιοτικότερη την εξυπηρέτηση πελατών και την ανάπτυξη των προϊόντων
Εκτός από κάποια ακραία γεγονότα, οι κοινότητες είναι τα μέρη όπου οι πελάτες απευθύνονται συχνά για γρήγορη εξυπηρέτηση τους. Οι επιχειρηματίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κοινότητά τους ως τρόπο βελτίωσης των προϊόντων, παρακολουθώντας κοινά αιτήματα.
Το μάρκετινγκ απαιτεί να γνωρίζουμε τι χρειάζονται και γιατί να νοιάζονται οι πελάτες, καθώς και τι δεν τους ενδιαφέρει. Με την επικέντρωση στην κοινότητα, τελικά επιτυγχάνεται η επικέντρωση στους πελάτες, με σκοπό την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών που θέλουν και χρειάζονται πραγματικά.
 

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.