Ίσως υπάρχουν μέρες που νιώθεις πώς δεν είσαι παραγωγικός και σκέφτεσαι πως θα μπορούσες να κάνεις ακριβώς την ίδια δουλειά σε συντομότερο χρονικό διάστημα.
Νιώθεις πως μπορείς να βγάλεις περισσότερη δουλειά από αυτή που βγάζεις αλλά κάπου κολλάς στην πορεία. Ε λοιπόν, αν το νιώθεις αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό και προσωπικά δεν θεωρώ πως υπάρχει επαγγελματίας που δεν έχει προσπαθήσει έστω και μια φορά να βελτιώσει το πόσο παραγωγικός είναι στο εργασιακό του περιβάλλον (και όχι μόνο).
Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για 3 tips παραγωγικότητας τα οποία μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα και να δεις αποτελέσματα στο πόσο πιο παραγωγικός θα είσαι στην δουλειά σου.
#1. Γράψε όλα τα tasks της ημέρας σε μια To-do List
Αν έχεις ασχοληθεί ξανά με το συγκεκριμένο θέμα της αύξησης παραγωγικότητας, σίγουρα θα έχεις πέσει πάνω σε ένα τέτοιο tip και τώρα θα σκέφτεσαι από μέσα σου “σιγά το νέο που μας είπες ρε φίλε”.
Το θέμα με τη συγκεκριμένη λίστα είναι πως πολλοί γνωρίζουν πως θα βοήθαγε να την έχουν, όμως λίγοι είναι αυτοί που την χρησιμοποιούν. Για αυτό είμαι εδώ να σου υπενθυμίσω το πόσο απίστευτα απλό και εύκολο είναι να το εφαρμόσεις ενώ παράλληλα βοηθάει πολύ στο να οργανώνεις όλες σου τις εργασίες.
Αν μέσα στην ημέρα έχεις να κάνεις 15-20 διαφορετικά tasks, ο εγκέφαλός σου δεν μπορεί να τα βάλει σε μια σειρά προτεραιότητας ακόμα και αν νομίζεις πως αφού τα θυμάσαι θα τα κάνεις όλα.
Αυτό που συμβαίνει είναι πως μπορεί να ξεκινήσεις να κάνεις κάτι και ξαφνικά σαν ένα Pop Up παράθυρο ο εγκέφαλός σου να σου υπενθυμίσει πως έχεις να κάνεις και κάτι άλλο, με αποτέλεσμα να αφήσεις την αρχική σου δουλειά στην μέση ή να αργήσεις να την τελειώσεις επειδή θα σκέφτεσαι αυτό το άλλο για να μην το ξεχάσεις και δεν θα μπορέσεις να είσαι 100% συγκεντρωμένος.
Για αυτό μην σνομπάρεις την λίστα, χρησιμοποίησε το σημειωματάριο που έχεις στο κινητό σου, μια εφαρμογή to-do list που θα κατεβάσεις ή ακόμα και τον παραδοσιακό τρόπο, χρησιμοποιώντας χαρτί και μολύβι.
Δεν έχει σημασία με ποιον τρόπο θα την κάνεις.. απλά κάνε την και θα αυτόματα θα είσαι πολύ πιο οργανωμένος από πριν.
#2. Ξεκίνα με το πιο σημαντικό
Αφού λοιπόν έχεις οργανώσει όλες τις δουλειές της ημέρας σου με την λίστα, ταξινόμησέ τες ανάλογα με το επίπεδο σημαντικότητάς τους και ξεκίνα με τις πιο σημαντικές.
Έχοντας όλη την ενέργεια της ημέρας, θα μπορέσεις να βγάλεις την σημαντική δουλειά πολύ πιο γρήγορα από ότι αν την άφηνες για το τέλος όπου θα είχες την κούραση και το βάρος όλων των άλλων μικρότερων εργασιών.
Έτσι, θα σου φαινόταν ακόμα πιο δύσκολο να ολοκληρώσεις την σημαντική εργασία και θα σου έπαιρνε ακόμη περισσότερη ώρα.
Μπορείς επίσης να διαβάσεις και κάποιες συμβουλές διασήμων όπως του Τζεφ Μπέζος, για το πώς να κάνεις παραγωγικά meetings.
#3. Μην κάνεις multitasking
Αυτή είναι μια από τις μακροχρόνιες συνήθειες των πολυάσχολων ανθρώπων που είναι απελπισμένοι να εξοικονομήσουν χρόνο κάνοντας περισσότερα από ένα πράγματα ταυτόχρονα ή εναλλάσσοντας τις εργασίες.
Αν θες πραγματικά να γίνεις πιο παραγωγικός, πρέπει να σταματήσεις να κάνεις πολλές δουλειές ταυτόχρονα και να συγκεντρωθείς σε μία κάθε φορά.
Όσες περισσότερες εργασίες εκτελείς ταυτόχρονα, τόσους περισσότερους αντιπερισπασμούς έχεις. Και ο αντιπερισπασμός είναι εχθρός της συγκέντρωσης, όπως και της παραγωγικότητας.
Μπορείς επίσης να διαβάσεις: