Λένε πως τα καλά προϊόντα πωλούνται μόνα τους. Και αυτή η θεωρία πέτυχε σίγουρα στην περίπτωση του Βιετναμέζου Dong Nguyen, όταν το 2013 έφτιαξε ένα παιχνίδι για smartphones, το Flappy Bird.
Ήταν ένα απλό αλλά εξαιρετικά εθιστικό παιχνίδι όπου ο χρήστης έπρεπε πατώντας την οθόνη του κινητού του να καθοδηγήσει ένα πουλί ανάμεσα από σωλήνες, κρατώντας το στον αέρα για όσο το δυνατόν περισσότερο.
Ο Nguyen έφτιαξε το Flappy Bird μέσα σε ένα σαββατοκύριακο. Δεν ήταν το πρώτο του παιχνίδι, αλλά ένα ακόμη project μετά από μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών. Μάλιστα περίμενε πως η εφαρμογή θα είχε την ίδια μοίρα με τις υπόλοιπες, ύστερα από λίγο καιρό όμως είδε πως τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Τους πρώτους μήνες οι λίγοι χρήστες του Flappy Bird πόσταραν τα σκορ τους εκνευρισμένοι στα social media, αφού όταν έχανε κάποιος έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή. Έτσι το Twitter και το Facebook ήταν καλοί τρόποι να μοιραστούν την οργή τους.
Ύστερα από 8 μήνες τα posts αυτά είχαν φτάσει σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων κάνοντας την εφαρμογή viral, με την έννοια πως σε σύντομο χρονικό διάστημα είχε 50 εκατομμύρια+ downloads.
Η επιτυχία αυτή απέφερε στον Nguyen περίπου $50.000 κάθε ημέρα, μέσως των διαφημίσεων που έβαλε στην εφαρμογή.
Και το πιο εντυπωσιακό; Πέρα από ένα social media post έκανε 0 ενέργειες marketing.
Οι κύριοι λόγοι που έκαναν το Flappy Bird επιτυχία, ήταν το γεγονός πως η απλότητα μπορεί να είναι εθιστική.
Επίσης προσφερόταν εντελώς δωρεάν στους χρήστες, ενώ όπως αναφέρθηκε στην αρχή: Τα καλά προϊόντα πωλούνται μόνα τους.
Λόγω της εθιστικής φύσης της εφαρμογής, το καλύτερο marketing ήταν από στόμα σε στόμα.
Πλέον ο Nguyen έχει διαγράψει το Flappy Bird από τα app stores, καθώς ανησυχούσε για τα ψυχολογικά προβλήματα που προκαλούσε η εφαρμογή και της πίεσης που δεχόταν.